{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Formatering pc
  • #1   11. jan 2010 Vil du ikke have windows ind igen?

    Så hent dban, google, den sletter ALT


  • #2   11. jan 2010 Smid Windows CDen i.

    Under opstart skal du vælge at slette alle partitioner på C drevet.
    Her efter installere du blot windows, det kan være du skal oprette en partition, men det fremgår af installeringen.


  • #3   11. jan 2010 BRABUS - det er også det jeg har gjort op til flere gange nu men der bliver ved med at være gammelt ragelse på C drevet

  • #4   11. jan 2010 Hent Killdisc. Husk at følge instruktionerne... ;oD

  • #5   11. jan 2010 Det er nok fordi den stadig gemmer på det der, backup af win.

    Det du kan gøre er at tage HD ud og sætte den i en Stationær og slette den derfra.

    Ellers så er http://www.ultimatebootcd.com/download.html din ven tror jeg.


  • #6   11. jan 2010 hvis du sletter partitionen og laver en ny, skulle alt være slettet..

  • #7   11. jan 2010 kan ikke slette den tror jeg... det lidt svært at sige da min skærm fucker lidt op.

  • #8   11. jan 2010 sten P

    Tit og ofte så gemmer producenten en speciel sector eller partition på disken som du ikke fjerne trods du sletter partitionerne.
    Det er fordi denne ikke fremgår som noget drev.

    Det har jo netop lavet denne del for at sørge for at hvis alt går galt så kan du stadig installere Win igen.
    Det er også for at lette det for brugeren så du ikke skal side med selve CD opsætningen og vælge alle detaljer osv.
    Her er alt forud indstillet og driver tilpasset til lige precis den PC det er lavet på.

    Det er det man kalder en EISA configuration.




  • #9   11. jan 2010 Brabus - vrøvl, man kan ALTID slette ens harddisk, når/hvis man installere Windows på ny fra f.eks. en OEM CD/DVD.

    Der kan så ligge 2 partitioner, men man vælger selvfølgelig at slette BEGGE. Pre-install er og BLIVER lort i mine øjne. Det er "pre" med gamle / outdated drivere m.m. og producent software som fylder / sløver ens pc.

    Clean Windows install - HVERGANG! =D


  • #10   11. jan 2010 ... og hvis folk nu piver / tænker over drivere "Jamen så har den ikke netdrivere, kan intet så er totalt lost" Ja, det er DU vel - så giv op. Så har man tydeligvis ikke forstand på det man har gang i.

  • #11   12. jan 2010 ¦|:. Philip .:|¦

    Du har ret i at en clean install er at fortrække, men nu var det jo ligesom heller ikke det spørgsmålet gik ud på, men det er klart det nemmeste for slut brugeren som du skal huske på sjælendt ved mere om PC opsætninger end de gør om fejlfinding i elektronik på komponent plan :o).

    Jeg forklarede blot at det var derfor producenterne vælger at gøre det på denne måde frem for at vedlægge en org. win. CD/DVD

    Men når det er sagt så tror jeg du sal undersøge hvad der er tale om, fordi du kan IKKE se alle pre-installationer fra din opsætning med Win CD/DVDen da der nemlig ikke er tale om 2 partitioner men om en "EISA configuration" af selve hard disken og den kan af samme årsag ikke ses af netop denne grund.
    Den fremgår hverken som partition eller en aktiv/dynamisk del af disken og har ej heller tildelt noget drev bogstav.

    Den er jo netop lavet så sikker som muligt, sådan at man som bruger ikke kan komme til at slette den.

    Men klart der fines da programmer som kan gøre det og her er ultimateboot cd en god ven.


  • #12   12. jan 2010 EISA configuration kan ikke detekteres af Vista org. CD/DVD

    Derfor skal man bruge en WinXP elelr 2000 CD for at slette den.

    1. Start den bærbar op.

    2. Gå ind i PCens BIOS og sæt Boot rækkefølgen op til starte med at Boote fra DVD drevet først og dernæst PCen.

    3. Genstart maskinen med din Bootable WinXP eller 2000 CD

    4. Når din WinXP/2000 har loadet op, så kan du nu se begge installations partitioner både dit C drev med Win Vista/7 og også din EISA configuration

    5. Slet begge partitioner ved at rykke på "L" så vil du få 1 stor upartitioneret disk som kan partitioneres om til 1 enkelt NTFS partitio.

    6. Nu vil den begynde at installere Win. men her slukker du så bare for PCen og starter den nu op med den "rigtige" Win Installation som du vil benøtte eks. Vista eller måske Win7


  • #13   12. jan 2010 "EISA configuration kan ikke detekteres af Vista org. CD/DVD", det har jeg nu aldrig oplevet, du skal bare vælge avanceret under install

  • #14   12. jan 2010 Jesper - enig.

  • #15   13. jan 2010 Jesper S og Philip

    Nope....

    Org. Windows Vista CD kan ikke detektere EISA configurationer.
    Min kan ikke og alle andre skriver om det samme problem på nettet.
    Så er i hvis de eneste der kan.

    http://www.kenst.com/2008/07/deleting-your-q1-eisa-partition.html

    http://www.mytechfetish.com/2009/08/deleting-your-eisa-partition.html

    http://www.pcguide.com/vb/showthread.php?t=43344


  • #16   13. jan 2010 Så er ingen af de PC´er jeg har rodet med udstyret med en EISA partition....

    Jeg kan godt se at de skriver at de ikke kan på de links, men det har nu aldrig været et problem for mig at fjerne en EISA konfiguration med en Vista eller Win7, jeg kan ikke huske om jeg har kunnet med XP, det er ved at være noget tid siden at jeg håndinstallerede den.

    Jeg tror lige jeg prøver ovenstående på nogle maskiner.


  • #17   13. jan 2010 Jesper S

    Ja der er oven i købet en som skriver at Win 7 helelr ikke kan.
    Der er en som linker til problemmet der er omtalt af microsoft her:

    http://support.microsoft.com/?kbid=242168

    Men det kan jo tænkes at ikke alle EISA configurationer er oprettet som det omtales af microsoft.
    Men det kunne i hvertfald tyde på at det er tilfældet for ham i tråden her, siden han ikke formår at slette alt på sit C drev ved at fjerne partitionen/erne


  • #18   13. jan 2010 Ja, det lader til at der er forskel på EISA partitioner, de PC´er jeg primært arbejder med (Dell/Lenovo og HP) har idag alle sammen en kendkendelig EISA partition, men hvis jeg tager en ældre model, så kan jeg heller ikke slette EISA parttionen.

    Men uanset hvad, så er EISA partitionen jo ikke andet end, end forlængelse af BIOS, den bør man ikke slette.


  • #19   13. jan 2010 Nej, den indeholder nemlig tit og ofte mere end blot win backup systemmet.

    Men på de gamle fylder den typisk 30-50Mb på de nyere fylder den jo satme hele 11-20 GB. Så man forstår godt at nogle vil slette den del.

    Men normalt kan man brænde det ud på 3 DVDere.
    På min Fujitsu Siemens der beder den konstant om at jeg skal tage backup af det og smide ud på 3 skiver.

    jeg har dog forsøgt flere gange, men hvergang jeg forsøger går brændingen altid galt i slutningen af disk 3 selvfølgelig ik :o) ....


Kommentér på:
Formatering pc

Annonce