{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.674 visninger | Oprettet:

Spg ang konfiskeret bil {{forumTopicSubject}}

Hej fik konfiskeret min bil at told og skat igår , bla bla .

Men mit spørgsmål er , nu når mig og den gamle ejer ikke har lavet en slutseddel og han stadig har den org reg attest ,

Så teoretisk set er han så ikke ejer af den bil som de har taget fra mig af ?? og kan de så overhoved tag bilen så ?
Skal lige siges bilen er uden afgift og på prøveplader

// På forhånd tak
Ps dumme kommertar springer vi over smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spg ang konfiskeret bil
  • #1   5. feb 2010 Hvorfor skulle de ikke måtte tage bilen? Du har kørt rundt på prøveplader, og de har vurderet at det var en joyride.. derfor.. bilen er konfiskeret.

• #2   5. feb 2010 Det tvivler jeg sgu lidt på da det må påtænkes at ejeren også har det fulde ansvar for hvor og hvordan bilen benyttes.
    Gætter på at de allerede tjekkede ejerskab af bilen inden de beslagde dytten..
    Så der er sgu nok ikke noget at komme efter.

Hvor i landet fik du beslaglagt den?
    gladsaxe?

• #3   5. feb 2010 Kim zC

Blev stoppede i gentofte ved tanken , politiet og told og skat lavet razzia ,
    Sad i bilen med en ven/ Mekaniker fra Jan Nygaard hvor bilen skulle ned og stå ville så bare stille den om aften da jeg ikke have tid morgen efter .
    Men så der løskørsel osv ,

• #4   5. feb 2010 xanderclaus J

De kan ikke tjekke ejerskift på en bil unden afgift :s

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #5   5. feb 2010 Når der ik er dansk registrering på bilen, så forstår jeg reglerne såen at det er føren af bilen der kommer til at hæft på bøde osv andet kedeligt smiley Og de må gerne tage konfiskere den, da den ik må kører på DK veje endnu smiley

• #6   5. feb 2010 Mr. Christiansen .

Den må jo godt køre til og fra værksted ? smiley

• #7   5. feb 2010 man kan altid klage over afgørelsen....altså hvis du reelt var på vej på værksted, så har du da en rimelig chance for at kunne forklare dig...det er lidt noget andet hvis du har kørt med prøveplader hver dag i en måned...hehe

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #8   5. feb 2010 // M // POWER //
    Ja det må du gerne, men det skal være direkte og kun dig i bilen vidst :S
    Men hvis du havde husket at udfylde papire og havde 1 dags plade på, så skal du bare klage, ellers er der ik ret meget af gøre smiley

• #9   5. feb 2010 Brian

De brokkede sig over jeg havde haft prøve plader på bilen i 30 dage , ud af 3 mdr ,
    Men nu har jeg sendt ham nogle billeder som jeg har taget på værkstedet på forskelligt tidspunkter ,
    Så det må kunne bevise at jeg taler sandt , med at de har været på værksted 80 procent af tiden smiley

• #10   5. feb 2010 Hmm hvor ved de fra at du har kørt i 30 dage med prøveplader.. ??

Var det løse eller faste prøveskilte... ???

Hvis det var faste firma prøveplader så tror jeg ikke de kan konfiskere bilen med mindre de har et rigtig godt bevis...

Men har du derimod lejet løse klistermærker til den og blever nuppet på dem og du enten har lejet dem for en måned siden eller at du kun har lejet dem for en dag,,, og alligevel kørt på dem, ja så her DU et problem du ikke kan komme uden om..

Og en omregistrering eller et navn på en reg. attest behøver nødvendigvis konne fastslå ejerskabet,,, da mange handler uden slutseddel, når de er uden plader, og det er gængs procedure for mange,, derfor holder den ikke,, hvis du sag ved føresædet, så er det dig der skal betale bøde og afgifts beregning....

Men du må jo også vide precis hvad de bergrunder konfiskeringen.... for hvis det er en enkelt kørsel til værksted kan de ikke gøre noget, med mindre du har lejet prøveskilte for længe siden,,, der er nemlig ingen gyldig grund til at køre mere end en eller 2 gange i en bil i danmark der ikke er betalt afgift på,, og du skeriver det jo selv,,, du havde en siddende ved siden af. ikk... det er jo ikke prøvekørsel, for så skulle det jo ikke være dig der sad ved rattet vel... ;-))

• #11   6. feb 2010 Heidi .

Det var løse prøverskilte så derfor kunne de se det ,
    Ja havde en ved siden af , en mekaniker fra jan nygaard , og der var vi også på vej ned ,
    hvis man tag hjemme fra mig af og der hvor jeg blev stoppede var det den hurtigeste vej og direkte vej ned til jan nygaard .

bergrunder konfiskeringen : Løskørsel , fordi jeg har haft papirplader på så mange gang ,

Men sendte ham billeder igår fra 6 forskellige datoër hvor bilen har stået på værksted smiley så må vi jo se om han tror på mig

• #12   6. feb 2010 Tror jeg bare ikke du skal forvente....

Det burde jo ikke være nødvedig at køre frem og tilbage fra et værksted i tide og utide og det vil nok være deres begrudelse i retten hvis den kommer så langt, og det gør den jo helt sikkert hvis du ikke vil give dem ret...

Og at du har en mand der arbejder dernede med i bilen hvis du skulle have været så mange gange på værksted, tror jeg ikke den går...
    Ydermere vil du jo i form af dine billeder og at han sad i din bil på vej derned,,, har du allerede givet dem en hjælp i den rigtige retning,,, havde værkstedet ikke prøveplader du kunne have brugt og havde ladet din ven hentet bilen..
    Du kommer jo samtid sikkert til at skulle dokumentere alle regningerne du har fået for alle dine rep. du har været til på det nævnte værksted,,,det må jo være en betydelig sum du har fået rep. for med så mange besøg på¨et værksted, for det er jo ikke beregnet til gentagne besøg for at få lavet en bil eller styled eller hvad du har været dernede fra...
    Og kan du evt. ikke fremvise kvitteringer for rep.. ja så har firmaet jo lige pludselig et stort problem med "sorte" penge..
    ¨Men skal jo ikke kunn sige hvordan det ærligt ærligt hænger sammen,,, men tror ikke bare de slippe det så let, de kære folk fra skat....;-))

Kommentér på:
Spg ang konfiskeret bil

Annonce