1.219 visninger
|
Oprettet:
kreatin indtagelse? {{forumTopicSubject}}
hejsa
jeg har et spørgsmål ang. kreatin indtagelse? skal det tages før eller efter træning? og 1-2 timer før? eller efter?
skal jeg KUN tage det når jeg skal træne den dag,? eller skal jeg tage det HVER DAG?
og på pakken står der 2 grams daglig? men har hørt at man skal "loade" sig selv med 10 gram fordelt over dagen?
nogle der kan hjælpe.)
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 261 Svar: 1.921
2 gr. dagligt lyder fint.. loading kan anvendes, men ikke nødvendigvis
maj 2009
Følgere: 20 Emner: 18 Svar: 757
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 261 Svar: 1.921
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
jan 2005
Følger: 70 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 377
okt 2008
Følger: 57 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 903 Svar: 2.887
og hvordan jeg kan se eller mærke at det virker?
dec 2004
Følger: 78 Følgere: 73 Biler: 4 Emner: 27 Svar: 149
Den første fase er en Loading Fase hvor man så at sige fylder sin krop hurtigt op til mæthedspunktet. I denne første fase tager man ca. 20g kreatin dagligt fordelt i 4-5 små doseringer. Ideen er at man hurtigere får sine kreatin depoter i kroppen fyldt op, selvom meget at kreatinen også går til spilde. For at kroppen kan optage det endnu hurtigere kan det anbefales at blande kreatin sammen med noget druesukker. Getbig.dk har et godt tilbud på kreatin og druesukker som sikre optimal optagelse hurtigst muligt.
Uge 2-8
Efter den første uge er dine kreatin depoter i kroppen fyldt op og de skal nu bare vedligeholdes. Dette gør man ved at tage 4-6 g hver dag (også på de dage du ikke træner). Denne dosering kan du godt tage på én gang.
Uge 9-10
Nogle anbefaler at man ind imellem holder en kort pause med kreatin da de mener at kroppen måske nedregulerer sin egen produktion af kreatin hvis den vænner sig til at blive “fodret” med det i store mængder hver dag. Der er dog ingen videnskabelig belæg for denne “lomme filosofi”, men hvis du vil være på den sikre side kan du her holde 2 ugers pause, hvorefter du starter ved uge 2-8 igen. Der er ingen grund til at køre endnu en loading fase hvis du kun har holdt 2 ugers pause - Hvis du holder mere end 4 ugers pause vil jeg dog anbefale en ny loading fase.
feb 2006
Følger: 82 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 1.265
Der mangler lidt bruger samme..
Få mere ud af din kreatin indtagelse
For at få det maksimale ud af din kreatin kur er det vigtigt at følgende punkter overholdes:
1) Drik masser af vand (minimum 2 liter dagligt)
2) Sørg for at få nok protein hver dag, enten gennem almindelig mad eller med proteinpulver tilskud
3) Hold maksimalt 60 sekunders pause mellem hver sæt. Kreatin mister effekten hvis du står og snakker flere minutter. Der kræves hård træning!
4) Brug Mikroniseret kreatin sammen med Druesukker
God fornøjelse med din Kreatin Kur
og mængden du skal have i din loadingsfase, tager du din vægt og DIVIDERE med 5... altså;
KG / 5 = antal gram til loadingsfasen
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 241
Jeg gjorde det ca 1 time før jeg skulle træne, og må indrømme at i løbet af et par dage, følte jeg mig brølstærk!
Minusset er dog, at det "kan" give en smule hovedpine.
Vi var 4 mand der gjorde det, og kunne "tydeligt" mærke forskellen efter en uges træning. MEGET TYDELIGT!
Det skal dertil siges, at efter hver træning, spiste vi endten en banan, eller et stykke chokolade. Det hjalp lidt på hovedpinen
mar 2009
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 14
Lige efter træning blandet med vand, hvis du vil have den bedste virkning skal du også blande det med proteiner, det løber bedre rundt i musklerne......
kreatin indtagelse?