Egen virksomhed, hvad gør jeg ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer efterhånden på det kraftigste, at starte egen virksomhed op, nu vil jeg til at være mere min egen herre, istedet for lønslave.
Jeg har modtaget navnet fra CVR, det skal bare underskrives, og sendes retur, hvilket jeg tit overvejer.
Evt ansatte vil blive ansat under funktionærloven gældende paragraffer.
Det er ikke noget innovativt, men tværtimod en konkurrerende virksomhed, der skal kendetegnes for sit fokus på at levere kvalitet.
Tanken er, det først bliver enkeltmands, og sker der vækst, forståes, større efterspørgsel, så må jeg se på, om der skal udvides.
Men hvad skal der til for at komme igang, udover ressourcer, og det, at undersøge markedet ??
Hvordan startede du/I op i sin tid, hvad gjorde jer/dig klar til det ??
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 94
Der er jeg sikker på at du finder masser af råd.....
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 10 Svar: 445
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.702
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
Skal man lve af at være selvstændig og ikke andet, så er det bigtigt at have skaffet sig en kundekreds, INDEN man bare springer ud i det.. For det tager lang tid at opbygge en kundekreds, man kan leve af..
Dernæst vil det være smart at tage ud til de kurser, som du bliver tilbudt gennem skat.dk, efter du har oprettet dig som selvstændig..
Lav en liste, med alle de ting du har brug for, for at kunne starte op. .Har du ikke råd til de ting, er du ikke klar til at starte op.. Og ellers er det bare at komme igang...
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
nov 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 718
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
jul 2006
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 216
Hvis det virkelig er at du mener dit koncept er bedre end de andre er i området, så start op selv, og så arbejd på det derfra, som der overstående bliver sagt, sørg for at have en kundekreds, så start lidt blidt op.
Mht. Enkeltmandsvirksomhed og andre forskellige virksomhedsformer er det vigtigt du gør op med dig selv hvad du ønsker, du hæfter jo for alt ved en enkeltmandsvirksomhed, hvor i mod med f.eks. et APS der hæfter du kun for den egen kapital det kræves at starte firmaet. Jeg mener dette er sat ned til 50.000 kr nu
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.814
Jeg skal sælge min kunnen indenfor udførelse af marketingsopgaver, hvilket fortrinsvis er mødebooking, der er indenfor de kriterier kunden har forskrevet.
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.049
dec 2003
Kan man faktisk godt, hvis du kan finde udaf at booke møder til dine kunder ;o)
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Men ellers er det stille og roligt udover man skal indberette moms..
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.102
"Uagtet at Folketinget før sommerferien vedtog en ny selskabslov, der nedsætter kapitalkravet til et ApS til 80.000 kr. fra 2010, finder jeg det overraskende, at politikerne ikke tog skridtet fuldt og helt afskaffede kapitalkravet for anpartsselskaber. For nylig har man både i Tyskland og Frankrig nedsat kapitalkravene for anpartsselskaber til 0 kr. uden at det har skabt problemer i forhold til kreditorbeskyttelse og svindel."
apr 2005
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 479
Medmindre du har en _meget_ stor og solid platform af kunder, du kan føre over i dit eget foretagende, så drop det.
Telemarketing- og bookingbranchen er rådden, og presset i bund af konkurrence.
Har du derimod et stor netværk, du allerede nu, ved du kan rulle dine planer ud over med succes, så er det med at komme i gang.
Forvent det tager ca. 1 års hårdt arbejde, før det giver det afkast, du på stående fod forventer.
Ellers står den på hårdt arbejde, mange nederlag, få succeser.
Til gengæld er succeserne 100 gange federe som selvstændig, end som lønslave!
Jeg krydser fingre for dig, og håber det bedste!!
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.388
dec 2003
Jeg har arbejdet for en del virksomheder, og nogle af dem, har kunnet mærke nedgang i møder, efter jeg er stoppet ved tidligere virksomhed (insiderviden).
Ét er, at jeg vil på sigt tage kontakt til disse, høre deres koncept, hvad de ønsker af kriterier til deres møder.
Andet er, at lære videre, at jeg med tiden kan få nogle dygtige folk, men først når jeg virkelig er presset, dermed sagt, at jeg ikke længere kan løfte opgaverne alene.
Og jeg har også ladet mig fortælle, at det er det første år der afgør, om du skal dreje nøglen, eller fortsætte, men kan bare mærke indeni, at der er noget der brænder efter at prøve det af.
mar 2003
Følger: 79 Følgere: 82 Emner: 45 Svar: 580
Jeg er i dag selvstændig, og har tidligere haft 12 ansatte, og lige når det går godt, sker der tit noget der på 5 min. ændrer succes til bankerot. Det skal man bare være mentalt forberedt på, og have styrke til at overleve. Det gav vist mig en enkelt rynke eller to
Men opret dig som bruger på www.amino.dk, som, hvis du ikke kender det, er Martin Thorborgs iværksætterprojekt. Dér finder du helt sikkert også en masse god "underholdning"
Held og lykke!
/Claus
mar 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 160 Svar: 879
dec 2003
Kender en del til branchen efterhånden, har været indenfor den branche i mere end 6 år, så har prøvet, og hørt en del, og ved efterhånden hvordan tingene fungerer.
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.702
dec 2003
Har jeg også en fornemmelse af jeg vil, og har snakket med min bedre halvdel omkring det, som synes jeg burde gøre det, hvis muligheden for det, melder sig.
Egen virksomhed, hvad gør jeg ??