{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

snydt via overførsel. {{forumTopicSubject}}

Vi sidder lige og har en natte diskution her.. min ven siger han har overført 600kr til en over nettet, fordi han ville købe en ting af ham.

Sælger gir konto og reg.
min ven overføre - og smider sin adresse.
ser aldrig pakken.

Hvad kan han gøre?
Vi har alle forskellgie bud på det..

Men det som vi ikke kan blive enige om er, hvilke oplysninger man kan få udfra reg og kontonr, og hvordan?

er der nogen der kan afgøre det så vi kan drik videre smiley (det gør vi nu alligevel)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snydt via overførsel.
  • #1   20. feb 2010 Altså og det selvf noget opdigtet, der er ingen som har overført noget og er blevet snydt..

• #2   20. feb 2010 tror desværre bare at man i så fald er blevet snydt ....intet kan gøres mener jeg

• #3   20. feb 2010 overførsel kan tilbagekaldes fra bank....ingen oplysninger kan videregives da de er dækket af fortrolighedserklæring

kort...penge kan kaldes hjem(men kan ikk huske tidsfrist)..man kan ikk få oplysninger om svindleren ud fra hans bankforbindelse

• #4   20. feb 2010 det er vidst nok 3 dage er vi enige om..

Men er det rigtigt, at det bare er så enkelt og fejt, feks her på BG.. hvor der ikke er noget cpr register osv ... altså nu har nogle jo deres navn og biler smiley så lidt har man da..

Men er det sandt, at man ikke kan gå ned i banken og sige "hey, hvem eller hvor bor han, ham der jeg har overført mine penge til"

Det er det, vi ikk kan blive enige om.. lige nu tar vi udgangspunkt i det at være snydt via feks bilgalleri.dk

• #5   20. feb 2010 Skålæ!

• #6   20. feb 2010 en pengeoverførsel kan ikke føres tilbage medmindre det er sket med en dankortbetalling... hvis det bare er en alm bankoverførsel så er man bare nødt til at acceptere tabet... surt.. og man kan ikke finde navnet på idioten pga bankerne ikke må oplyse om den slags..

• #7   20. feb 2010 man kan ikke gøre så meget. ikke engang politi´et gider gøre noget i sådan nogen små sager

• #8   20. feb 2010 HEY... del lige ud af de bajere..

• #9   20. feb 2010 En af gæsterne her bekræfter os lige at man kun kan få tilbageoverførsel hvis begge "konto ejere" har et eller andet, sagt god for det - men så det jo meget nemmere at modparten bare selv overføre så - det lyder lidt tåget i mine øre.

Men jeg forstår bare ikk banken ikk må sige noget.. men på den anden sige ----- fiktivt det her ikk, men så det jo "jeg selv som har overført" - ergo, min fejl..

Men det overrasker mig lidt policen ikk gør noget.. :S

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #10   20. feb 2010 Ja, selvfølgelig kan de føre pengene tilbage, hvis ejeren af kontoen siger god for det - Det kaldes en bankoverførsel, intet andet.

I kan ikke få nogle oplysninger på personen. Banken må ikke oplyse personfølsomme dataer, selvom I har registreringsnummer og kontonummer. Kort sagt, er det blevet en lærestreg som kostede 600kr.

• #11   20. feb 2010 Når jeg går ind i min netbank kan jeg da se hvor pengene kommer fra.. med adresse og hele pisset!

• #12   20. feb 2010 Tommy B - det er bare en diskution vi har her gutterne - smiley

• Tommy B
    VIP

#13   20. feb 2010 Ja, og det giver personen lov til, når han overfører. Men der er stor forskel på at få overført et beløb fra en person, til at ville have informationer omkring en person ud fra noget så simpelt som reg. og konto nr. - Det får du ikke, men du/I kan jo selv ringe ned til banken og høre det samme som jeg har fortalt smiley

• #14   20. feb 2010 okay så..

<------- incommin overførsel = masser af info.
    -------> udcommin overførsel = ure fucked..

• Tommy B
    VIP

#15   20. feb 2010 Lige præcis.

Derfor man altid sørger for at have de rigtige oplysninger på personen (Og tjekker det) før man laver en bankoverførsel. smiley

• #16   20. feb 2010 sku ikk nemt når man er uenige - der er længe til banken har åben..

Det er min kammerat, som bare ikke vil acceptere at hvis man overføre uden at kende adrasse, navn, tlf, eller noget som helst andet end konto og reg - så er man buttfucked..

• #17   20. feb 2010 vi er mange mod en her, men han gir sig ikke og blir ved med at sige fuck jer, det passer ikk - selvf kan man få hjælp..

(det er her jeg tænker, det kan man nok os, med noget advokat - men det holder jeg lige kæft med)

• #19   20. feb 2010 Nu går det helt i banjo

• #20   20. feb 2010 yay!

taget fra Baboom

Sidsel O
    Hjælpe-Administrator
    VIP

Skrevet: 27-01-2010 12:38:04

Du skal henvende dig til support via kontakt i højre hjørne.
    Det bedste ville være at politianmelde vedkommende, og har du hendes gamle brugernavn, kan support udlevere hendes IP-adresse til politiet.

• #21   20. feb 2010 Tommy - det er jo så kun i Bilgalleri.dk's tilfælde osv - ikk andre sider - men kan man det på bilgalleri? smiley må i det..

• #22   20. feb 2010 Ja, men vi søger nogle svar her.. Skål! smiley

• #23   20. feb 2010 Sp gik i døde smiley

• #24   20. feb 2010 Nu fandt vi lige dette smiley
    http://www.baboom.dk/html/gal_faq.asp#oplysningerombruger

Men så skal det nok være en sag omrking lidt mere end 400kr

• Tommy B
    VIP

#25   20. feb 2010 Det er rigtigt, at personfølsomme dataer kan og vil blive udleveret til poltiet, såfremt der bliver spurgt efter dette og deres papirer er i orden. Men ja, 400kr gider politiet sgu ikke lette røven for, det er helt sikkert smiley

• #26   20. feb 2010 Det fanme for latterligt.. man kan jo læse sig til at folk blir syndt for 100-1000kr tit - nu ved jeg ikke hvormeget 'i' udleverer eller hvormange sager der er.. men tror sku ikk det mange "det er vel bare noget Invio skal ha på deres sider.. iflg et eller andet..

Politiet vil jo dårligt gøre noget som helst.. også feks.. selvom ens bil er væk.. intet!

• Tommy B
    VIP

#27   20. feb 2010 Vi udleverer de oplysninger som vi ligger inde med, såfremt det kræves. Men aldrig til privat personer, selvom det hænder i ny og næ at folk skriver til HA'erne, i håb om at få udleveret informationer som vi ikke kan se. Da det netop er personfølsom data, er det kun hovedkontoret som har adgang til disse.

Men ja, bedrageri skal op i en størrelse der hiver en i løgene, før politiet træder ind. Af selv samme grund, er det sjældent jeg handler med bankoverførsel. Så skal det virkelig være fordi jeg vil have varen og jeg er indstillet på at rejse landet rundt, for at få det der er mit, såfremt sælgeren ikke har rent mel i posen.

• #28   20. feb 2010 Lyder logisk!

Haha, nu kommer det frem, min kammerat har overført 500kr til en han ikk aner hvem er, for er sportsrat han ikke har set!!! smiley

haha, fede p** man..

• #29   20. feb 2010 Bare lige for at få tingene på det rene, så er jeg tilfældigvis lige blevet "snydt" for 2200kr......

Fandt en Iphone på Baboom, den var billig, men alligevel ikk så billig, at man kunne regne ud at der var noget fusk med i spillet, jeg kontakter ham her mikkel, som brugeren hedder, vi skriver lidt frem og til bare, og han går efter lidt tid med til at sende iphonen til jylland.

Jeg spørger så efter hans telefon nummer, og det får jeg, så skriver vi lidt frem og tilbage, og han sender sit komtonummer til mig, hvor jeg så sender min adresse til ham.

Bare for at dobbelt tjekke ham, så ringer jeg til banken for at høre om det er en mikkel, der ejer kontoen, og hovsa, det var det ikke!

Så jeg tager kontakt til ha igen, og siger at jeg ikke vil overføre pengene, men n siger han at det var hans forlovedes konto, hun hedder Tanja, jeg ringer igen til banken, hvor de bekræfter, at det er en Tanja der ejer kontoen, så over med pengene.

Da pengene n er overført, skriver han at han kan se pengene, og han går ned og sender pakken!

jeg venter nu et par dage på den, men intet sker, og der kommer ingen pakke!

Jeg ringer selvfølgelig til ham, men intet svar, skriver til ham, men intet svar, pg det er både på SMS og på mail ved Baboom.

Der efter går jeg ind på hans annoncer, og kan se at der er en anden bruger, som advarer imod at handle med ham for han er også blevet snydt.

Jeg ringer med det samme til banken for at få oplysniger om hende her tanja, men de må ikke give mig noget, (selv om jeg kender min bank rådgver privat)
    Hun kan heller ikke trække pengene retr, men hun ringer til banken, hvor de kan bekræfte at i den sidste uges tid, har de fået mange opkald ang snyd på nettet, så n u er hun smidt d af banken, men jeg får nok aldrig de penge tilbage, for kontoen er tom.

Politiet har jeg snakket med, men de kan ikk gøre så meget, selv om det er ærgeligt, men de noterer det selvfølgelig, og samler op på sagen når de han nok på ham/hende.

Så bare lige et godt råd, stol ALDRIG på nogen, taler af bitter erfaring!

• #30   20. feb 2010 jeg fatter simpelhen ikke at folk bliver ved med at bankoverføre pengene til folk de ikke kender!?!?

brug dog de småpenge det koster at bruge f.eks. http://privatbetaling.dk/index.php eller andre udbydere af den slags opgaver, eller lav en aftale i banken om at resevere pengene på ens konto indtil man har modtaget varen.....

• #31   20. feb 2010 Selvom det er 400 kr 200 kr eller 1000kr så skal man melde det, fordi, som Niels skriver, så samler politiet sagerne sammen, og hvis det er en kendt svindler, så gør de noget. Det er alles pligt at melde de her svindlere.
    Derudover vil jeg opfordre folk til at oprette en Paypal konto. Der er det lidt mere sikkert at overføre penge. Og det er supernemt. Også imellem private.

Men Niels, der er jo også mulighed for at den Iphone er blevet væk i posten. Eller sendt til en forkert adresse. Du kan ikke bevise det.

Man har ingenting, udover tillid, når man sender penge via overførsel.

Jeg er blevet snydt 2 gange; 100 kr for en tlf lader og 169 kr for nogle ormepiller.
    I begge tilfælde snakkede jeg personligt med "sælger", jeg havde bedt om tlf nummer, vel og mærke et der kunne spores, og tog det på krak, og ringede. Men selvom det, kommer der ingenting i min postkasse.
    Begge svindlere er meldt, jeg har ikke hørt om der er sket noget ved det. Men politi sagde at det var rigtigt at gøre.
    Så kan man sige at jeg har adresserne på svindlerne, men jeg kører jo ikke til Thy for 100kr eller til Ringsted for 169kr. Men jeg kunne finde på at banke på, hvis jeg kommer i nærheden, da jeg har gemt adresserne på en lille lap.

Jeg overfører aldrig penge mere til private. Hver anden fusker. Og husk; hvis handelen lyder for god til at være sand,,,,,,,,,,,,, så er den det sikkert også!

• #32   20. feb 2010 Det har jeg prøvet det der med en bruger herinde... Jeg overførte pengene og han "glemte" at sende varen..
    Efter et par uger svarede han ikke på pm eller sms mere...
    Så skrev jeg om det skulle ende i en politi anmeldelse og han svarede ikke...

Ringede til vores lokale landbetjent og han ville gerne have en kopi af bankoverførelsen og hvad vi havde snakket om i pm herinde..
    Jeg printede det hele ud og han fik det..
    2 uger efter fik jeg brev fra politiet om de havde modtaget min anmeldelse og de ville sigte ham for databedrageri..
    der gik 2 uger mere og så fik jeg underligt nok en pakke med mine varer..

Så ringede jeg landbetjenten og sagde vi godt kunne droppe sagen.. smiley

Bare trist det er nødvendigt at rode politiet ind i det..

Og det drejede sig kun om 350kr

• #33   20. feb 2010 KIM B: jeg anede ikke at der fantes sådanne nogle sider, kender kun til paypal, men det kan vi "priva" jo ikke bruge mellem hinanden smiley

• #34   20. feb 2010 Niels.... Jeg har en Paypal konto, og jeg kan oprette en betalingsanmodning, og maile til hvem som helst. og denne hvem-som-helst kan overføre pengene, eller betale med dankort, og så får jeg pengene..... Privat

Kommentér på:
snydt via overførsel.

Annonce