kikset bilhandel og tyveri af benzin {{forumTopicSubject}}
Har brug for jeres mening
Jeg solgte i Novenmber 2009 min bil til en fyr fra århus. Jeg fortalte ham inden købet at min reg. attest lå ved min mekaniker og at jeg først skulle skaffe den hjem.
Han insisterede på at hente bilen med det samme og så kunne jeg bare eftersende attesten. Han kom samme aften og hentede bilen.
Vi skrev en slutseddel og derigennem udvekslede adresser/navne og numre.
I mellemtiden mister jeg min slutseddel, egenforskyldt har jeg åbenbart smidt den ud. Skriver til ham jeg har handlet med at han lige skal SMS' sin adresse til mig. Det gør han så. Jeg er så uheldig at miste min telefon med adressen på og jeg er på herrens mark. Meget uheldig situation.
Jeg afventer så at han kontakter mig så jeg kan få rådet bod på situationen. Det sker bare aldrig.
For 2 uger siden besluttede jeg så at afmelde bilen hos skat da jeg intet havde hørt i 2 måneder og ikke selv havde mulighed for at kontakte ham.
Jeg afmelder bilen på baggrund af et brev jeg får fra statoil omkring man er stukket af fra en benzin regning i den bil jeg afhandlede nov 09. Jeg snakker med statoil og forklarer dem jeg intet har med det at gøre og at jeg bor i kbh og han i århus.
Bliver ringet op af politiet i sidste ugen da de har stoppet en i min bil og de synes det var mærkeligt da bilen blev stoppet i århus og jeg som sagt bor i kbh. De spørger mig om det er min bil og så videre. Jeg svarer jeg har afhandlet den og forklarer dem min uheldige situation. Betjenten ville intet gøre for at formidle kontakt til ham de har stoppet, så jeg kunne få afsluttet sagen.
Blive senere samme aftenn ringet op af endnu en betjent som også har stoppet samme person, bare senere på dagen. Han spørger om det samme som første betjent og jeg forklarer. Denne gang vil betjenten gerne give føren af bilen mit telefon nr.
Fører og jg får kontakt med hinanden og han forklarer han har købt bilen og ham jeg har afhandlet den med oprindeligt. Jeg får hans adresse med heblik på at sende ham reg attest. Får sendt attesten men har fået den retur i dag, åbenbart noget med navnet og adressen på modtager.
Får samtidig i dag endnu et brev fra statoil om at der er blevet tanket benzin og man igen har stukket af fra regningen.
SKriver til ham jeg forsøgte at sende reg attest til og han forklarer det må være en af hans 3 venner der har gjort det.!!
Hvad fanden gør jeg nu? Kontakter århus politi i aften og hører hvad jeg skal gøre. Man får jo lyst til at melde sin bil stjålet, men det ville jo være uetisk, men omvendt har de jo bare gjort som det passer dem.
Nogen som har et godt råd
ps.
Ingen kommentarer om selve handlen, ved godt det var tosset at handle uden attest og det var tosset at smide den slutseddel ud.. det er jeg klar over.
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 53 Svar: 294
det synes jeg du skal gøre og så er den skid slået.
derefter må køber vel kontakte dig hvis han vil have reg attesten.
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 62 Biler: 9 Emner: 26 Svar: 242
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 226 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
Ej spøg til side!
Men få den da afmeldt så hurtigt som muligt, hvad vil du gøre hvis bilen er impliceret i et bankrøveri eller et eller andet hvor DU lige pludselig står til ansvar da det er "din" bil ?
Så den skal bare afmeldes (:
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.968
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 32 Svar: 661
jan 2008
Følger: 74 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 54
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 319
feb 2004
Ja det ser ud til man ikke læser hvad jeg skriver .-)
feb 2004
jamen bilen er jo ikke stjålet så det ville også være at lyve og det kan man også blive straffet for.
heldigvis bor vi i hver vores ende af landet så står godt med hensyn til min færden og så videre
feb 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 702
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 53 Svar: 294
Martin V
ja jeg har læst det, men i min hast bemærkede jeg det sku ikke.
min fejl.
feb 2004
feb 2004
Altså dengang jeg snakkede med politiet første gang var deres råd at jeg skulle afmelde den, som jeg jo havde gjort.
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 869
Falsk anmeldelse er stafbart.
Goddag hr betjent
Jeg har solgt min bil, og manden har ikke omreg den endnu.
Så nu vil jeg gerne melde den stjålet.
feb 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 702
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.688
feb 2004
ja dunt var det som jeg også skrev, men det laver ikke om på at nogen folk ikke er raske oven i hovedet og ingen moral har.
feb 2004
sep 2003
Jeg er faktisk ligeglad hvad du har fået at vide.
Du kan ikke melde noget stjålet, der ikke er det.
Hvis man gjorde det, og politiet godtog anmeldelsen, så ville du have et problem bagefter.
Køberen ville kunne indstævne dig for injuiere, da han kan bevise at han har købt og betalt bilen.
Hvad en eller anden dum betjent fortæller dig, kan du ikke bruge til en skid, der stadig love her i landet.
sep 2003
Hvis bilen er brugt til noget kriminelt eller et uheld, sker der ikke dig noget.
Du kan jo bevise hvor du har været, og forsikringen dækker uden selvrisiko i 3 uger indtil den er afmeldt.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 714
Men generelt synes jeg godt nok der er ufattelig mange der har et løst forhold til dansk lovgivning når det gælder biler. Kører uden kørekort, kører med andres nummerplader, smutter fra benzin regninger osv... Det er vist ikke intelligensen der trykker for de personer.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
jeg har i sin tid haft fremlyst et par knallerter som jeg solgte da der også var problemer med betalingen af den ene og her tog politiet knallerten og jeg kunne herefter afhente den på politistationen.
om det er de samme regler de har nu er jeg ikke vis om da det er ca 14 år siden jeg benyttede mig af fremlysningerne.
aug 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
maj 2004
har haft en tvist med forsikringen ang. betaling af forsikringen på min gamle bmw, så de afmeldte den...efter noget tid fik jeg et brev om at nu var bilen efterlyst, og hvis jeg ikke reagerede inden 14 dage ville jeg få en bøde på 500kr...og skulle de tage mig ville nummerpladerne blive inddraget og jeg kunne ikke køre videre....
maj 2004
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.387
hvis du ikke betaler vægtafgift bliver bilen også efterlyst og pladerne indraget, men den mulighed har man ikke som privat person.
maj 2004
feb 2004
Det er jo svært at gøre det anderledes når man bliver misbrugt på den måde.
Som de sagde, de vil gerne snakke med ham vedr. de benzin tyverier.
Status er nu: bilen er afmeldt, politiet er på sagen og har adresse på navngivne personer..
Håber så der sker noget i sagen, vil bare videre og af med den reg. attest så sagen ligesom er sluttet,
kikset bilhandel og tyveri af benzin