En med forstand på anlæg {{forumTopicSubject}}
Hey drenge.
Er der en af jer der har forstand på anlæg?
Jeg har lige invisteret i logitech squeezebox, og det er satme noget smart legetøj
men nu er det jeg skal have højtalere til..
Jeg har fået en forstærker hjemme fra de gamle som de ikke bruger mere, og har så købt et sæt pure Noble højtalere idag, men jeg synes ikke at det spiller så godt som jeg havde regnet med..
Hvis i skulle komme med et bud på nogen ordentlige højtalere, de skal være så små som muligt, og må ikke koste over 1000 kroner stykket...
er der forresten forskel på om jeg bruger AUX, PHONO eller CD udgangen til at koble min squeezebox, i forhold til hvordan lyden bliver? synes lidt at lyden lyder lidt som når man ligger et tæppe over en højtaler der spiller...
Bruger PHONO udgangen nu, men har jo mulighed for at flytte den hvis det give bedre lyd..
/Kasper
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 1.832
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 235 Svar: 858
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 221 Svar: 1.221
christian det kunne godt tyde på at det er fordi at jeg bruger phono så, prøver at flytte det over i cd imorgen
/Kasper
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 235 Svar: 858
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 1.832
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 136 Svar: 596
i pladespilleren er der en forstærker. brug derfor IK den.
men ellers jeg bruger normalt CD tildet. men har intet at sige.
men ellers tjek hifigalleri efter et par højtalere
vil du have godt med bass. så køb et par Cerwin vega. DC10 eller DC12 er en rigtig god model. evt en DC15 hvis virkelig du vil have bass.
ellers kig efter et par DALI concept 8 mener jeg det er.. de har virkelig en god ren lyd. men ellers spørg på hifigalleri
jun 2005
det med brugte højtalere er jeg ikk så glad for, da man sikkert nemt kan få fat i noget slidt pis..
men håber på at lyden bliver bedre ved at sidde dem over i cd udgangen i stedet for phono, så det ikke lyder så dybt og mutet som nu..
dec 2007
og folk der har DALI samt de gamle Cerwin vega DC serier..
det er nogle højtalere der er gode og spiller virkelig lækkert. de kan kun blive slidste ved at ophænget blir møret. men ellers virker de ellers virker de ikke
har køber beget brugt da det er MEGET billigt og man får så meget for pengene :).
og på hifigalleri er folk altid ærlige med sådan noget. ihvertfald efter min effaring.
jun 2005
men lyder var bare slet ikke sådan i butikken som den er hjemme ved mig, så det må næsten være mig der har fucket noget op...
dec 2007
men jeg ville kigge efter de Dali jeg snakker om eller et par CW. for det er virkelig kvalitet.. og de er rimelig dyre for ny.
En med forstand på anlæg