{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

En med forstand på anlæg {{forumTopicSubject}}

Hey drenge.

Er der en af jer der har forstand på anlæg?

Jeg har lige invisteret i logitech squeezebox, og det er satme noget smart legetøj smiley

men nu er det jeg skal have højtalere til..

Jeg har fået en forstærker hjemme fra de gamle som de ikke bruger mere, og har så købt et sæt pure Noble højtalere idag, men jeg synes ikke at det spiller så godt som jeg havde regnet med..

Hvis i skulle komme med et bud på nogen ordentlige højtalere, de skal være så små som muligt, og må ikke koste over 1000 kroner stykket...

er der forresten forskel på om jeg bruger AUX, PHONO eller CD udgangen til at koble min squeezebox, i forhold til hvordan lyden bliver? synes lidt at lyden lyder lidt som når man ligger et tæppe over en højtaler der spiller...

Bruger PHONO udgangen nu, men har jo mulighed for at flytte den hvis det give bedre lyd..

/Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En med forstand på anlæg
  • #1   25. feb 2010 Hvis jeg skal gi dig mit bedste råd så er det at tage ned i din lokale Hifi klubben og tage en snak med dem og prøve og høre nogle af de forskellige højtalere de har inden for dit prisleje, de kan gi dig nogle gode råd smiley

  • #2   25. feb 2010 Hifiklubben har gode højtalere, men tror ikke de har meget til 1000 kr stykket hvertfald ikke hvis det skal være gulv højtalere. Du skal ikke bruge phono, det lyder altid underligt de forstærkere hvor jeg har prøvet det, det giver en meget dybere og mørkere lyd brug istedet for aux eller cd smiley

  • #3   25. feb 2010 har været i Hifi klubben i odense, men synes ikke om dem der er derinde, synes de er meget arrogante at snakke med, og gider faktisk ikke hjælpe en ret meget hvis man ikke er intra i at købe højtalere for 15-20000.. så dem gider jeg ikke spilde min tid på mere...

    christian det kunne godt tyde på at det er fordi at jeg bruger phono så, prøver at flytte det over i cd imorgen smiley

    /Kasper


  • #4   25. feb 2010 Ja gør det.. Du kan evt. kigge efter nogle brugte højtalere på hifigaller.dk eller dba smiley

  • #5   25. feb 2010 Sneaky: ja okay, det er fanme irriterende når medarbejdere i en butik har det sådan, jeg har selv oplevet det..

  • #6   26. feb 2010 det med ingangene .. der er kun forskel på den til din pladespiller og så resten.

    i pladespilleren er der en forstærker. brug derfor IK den. smiley

    men ellers jeg bruger normalt CD tildet. men har intet at sige.

    men ellers tjek hifigalleri efter et par højtalere

    vil du have godt med bass. så køb et par Cerwin vega. DC10 eller DC12 er en rigtig god model. evt en DC15 hvis virkelig du vil have bass.

    ellers kig efter et par DALI concept 8 mener jeg det er.. de har virkelig en god ren lyd. men ellers spørg på hifigalleri smiley


  • #7   26. feb 2010 prøver at sætte den i CD og se om det hjælper..

    det med brugte højtalere er jeg ikk så glad for, da man sikkert nemt kan få fat i noget slidt pis..

    men håber på at lyden bliver bedre ved at sidde dem over i cd udgangen i stedet for phono, så det ikke lyder så dybt og mutet som nu.. smiley


  • #8   26. feb 2010 altså nu harj eg købt så meget brugt.

    og folk der har DALI samt de gamle Cerwin vega DC serier..

    det er nogle højtalere der er gode og spiller virkelig lækkert. de kan kun blive slidste ved at ophænget blir møret. men ellers virker de ellers virker de ikke

    har køber beget brugt da det er MEGET billigt og man får så meget for pengene :).

    og på hifigalleri er folk altid ærlige med sådan noget. ihvertfald efter min effaring.


  • #9   26. feb 2010 okay.. jamen hvis der ikke kommer bedre lyd i dem her imorgen vil jeg da lige se efter på brugt markedet..

    men lyder var bare slet ikke sådan i butikken som den er hjemme ved mig, så det må næsten være mig der har fucket noget op... smiley


  • #10   26. feb 2010 der er tit MEGET stor forskel på om det er i butikken eller hjemme smiley

    men jeg ville kigge efter de Dali jeg snakker om eller et par CW. for det er virkelig kvalitet.. og de er rimelig dyre for ny.


Kommentér på:
En med forstand på anlæg

Annonce