{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Unge under 18 bliver tusset! {{forumTopicSubject}}

ligger lige mit indlæg ind igen.

men syns hellere jeg ville prøve at lave det som en debat.

indlægget handler om at unge under 18 får lov til at få lavet tatoveringer af deres forældre.
selvom det er i strid med loven

jeg har allerede sagt min holdning i selve udsendelsen. - men vil gerne uddybe i en debat her smiley

men vil gerne hører jeres meninger

her er indlægget fra TV2 nyhederne i lørdags - spol frem til 15.40min.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unge under 18 bliver tusset!
  • #2   22. mar 2010 ingen skal have tattoo´er hvad skal det gøre godt for, føj tænk lige 30 år frem i tiden

• #3   22. mar 2010 Jeg har ikke lyd på min arbejds pc...

Men min holding er at så længe forældrene er indforstået med det har jeg ingen problemer med det...

Fik også selv en tatovering inden jeg blev 18...

• #4   22. mar 2010 tattoveringer er klamme. forbyd den form for vansiringer totalt.

• #5   22. mar 2010 Det er sku fint så længe forældrene er med på det.

Fik også selv min første længe inden jeg blev 18

• #6   22. mar 2010 Ninja Warrior . TUUUUD!

• #7   22. mar 2010 det jeg syntes er mest latterligt er dem som får tatoveret kærestens navn, helt ærligt er man dum i hovedet eller?

• #8   22. mar 2010 en tatovering er en form for kropsudsmykning - lige så vel som øreringe, fingerringe osv. så at forbyde det eller at syns de er klamme kan jeg sku ik forstå. men det er jo hver sin holdning.

• #9   22. mar 2010 Nu vil jeg heller ikke lægge skjul på min mening, for dem i klippet rammer da top målet af fantasiløshed og dårlig smag når det kommer til tatoveringer.

Knægten med efternavnet i gotisk ned af underarmen, for når man har en tat skal den saten'rasme sidde et sted folk kan se den.
    -Og datteren med Memento mori på rygsøjlen, også i gotisk, næsten på højde med Carpe diem når man nu snakker dybe sætninget der fortæller om livet.

Det er squ fantasiløst og i mine øjne skriger det på at de skal tattes bare for at tattes...

-Og hvis det kun er der for så burde de sku ikke ha' lov.

Specielt ikke hende kæresten der vil ha hans navn på håndledete efter et år.. gad squ godt ha set hedes mutter i fjæset da hun så klippet, hun må da ha fået aftenskaffen galt i halsen. -Den tror jeg ville have godt at et års betænkningstid.

• #10   22. mar 2010 Jeg skal da ærligt indrømme at jeg fik min første tus da jeg lige var fyldt 17....En kammerat, hvis far ejede en tattoobiks i kbh. lavede den!

Glemme sgu aldrig hvad min far sagde, da jeg kom hjem og viste mine forældre den! Jeg rullede ærmet op og viste ham den lille tuds på venstre overarm og hans eneste svar var:

"Jeg ved sgu ikke om jeg skal ringe til politiet eller være misundelig!....Det blev ved misundelsen og flere tudser er kommet til siden!

Jeg vil sige at der i mit tilfælde var 2 faktorer der gjorde at det ikke er helt så slemt: For det første var det ikke en autoriseret tattoovør der lavede tudsen, men en kammerat. For det andet var jeg så tæt på at være myndig, at det ikke spillede den store rolle.
    Jeg går bestemt ikke ind for at unge mennesker får lavet tudser og der skal være en minimumsgrænse/alder - Om den skal være under 18 år, skal jeg ikke gøre mig til herre over, men en mulighed var jo at man lovliggjorde tudser på personer ned til 15 år. forudsat at forældrene accepterer.

For man kan også se på det således, at er man gammel nok til, i lovens og samfundets øjne at være ansvarlig for sine egne handlinger og blive straffet for disse, samt være(igen i samfundets og lovens henseende) moden nok til at dyrke sex og svare for eventuelle følger at dette, ja er man så ikke også gammel nok til at få en tuds?

Igen, jeg siger ikke at jeg mener det er sådan, men det er da tankevækkende!

Og så er denne diskussion dybest set gammel vin på nye flasker - For man har sgu altid, er vil altid kunne få en tuds som 15 årig, hvis bare man har penge og lidt vilje - Og derfor vil der også være folk der, ligesom jeg selv, får det gjort, med eller uden forældrenes accept!

Der hvor problemet for alvor kan opstå, er hvis en 12 årig for tattoveret et symbol som han eller hun i virkeligheden ikke aner hvad står for, f.eks. en hagekors eller lign og at vedkommende senere(naturligvis vil jeg sige!) fortryder dette.
    Nr. 2 er, at får en 12 årig en tuds, ja så har vedkommende måske heller ikke den fornødne personlige hygiejne til at holde en ny tuds ren og passe den, indtil såret er helet op!

• #11   22. mar 2010 vi har som nævnt, jævnligt folk op i butikken som vil ha lavet selvom de er under 18. vi siger nej til kunderne, først og fremmest fordi det er imod loven.

men også af andre grunde:

1. som ung under 18 tager man nogle hurtige beslutninger, uden egentlig at tænke dem igennem, de flest vælger noget fordi det er sejt at have en tatovering, og ik fordi de har nogle dybere mening med den - ikke sagt at den skal ha en mening, men som ældre tænkere man lidt mere fremad rettet.

2. hvis du får lavet en tatovering som f.eks 14-16år ældes den hurtigere end hvis du får lavet en som 20årige.
    så skåret ud i pap, hvis 2 personer får lavet den samme tatovering. den ene er 14år den anden er 18år. hvis man så kigger på dem igen efter 5år vil den "14åriges" tatovering ligne en der er 10år gammel, frem for den anden der stadig vil se forholdvis ny ud.
    hehe er det til at forstå ?

• #12   22. mar 2010 Phuck @lot ~: Ja helt sikkert, lad os da få nogle flere forbud - LAd staten bestemme alt! Måske vi bare skulle sidde hjemme hele tiden og leve af proteinpulver og vand, så ville der helelr ikke være så mange dræbte i trafikken!

Endnu et idiotisk indlæg fra din side af! Totalt intetsigende og uden omtanke!

Men begynd da endelig at argumentere yderligere for din holdning, hvis du da står ved den - Så har jeg også noget at dementere! Altid rart med underholdning, specielt når det er super nemt at have med at gøre!

• #13   22. mar 2010
    jim J >> Tatoveringer er kropsudsmykning, men det er ikke helt at sammenligne med øreringe, ringerringe osv. Da disse er forholdsvis lette at fjerne, øreringen efterlader et lille ar, men intet i forhold til hvis en tatovering fjernes, og du kan ikke ligefrem fjerne den selv.

Folk må selv om hvad de får lavet af tatoveringer, men jeg syntes loven passer meget godt idag, med hvor, hvornår og hvor meget man må tatoveres. Så hvis bare loven på området bliver fulgt (ligemeget hvad forældrene siger), så vil det være helt fint.

Jeg syntes det er grotesk med børn der får lavet tatoveringer, man hører da også tit om nogen der fortryder det.

• #14   22. mar 2010 i mit hovede ville jeg ændre reglerne følgende:

aldergrænse ville jeg beholde 18års grænsen.

jeg ville ændre reglen til at det kun var ulovligt at blive tusset i selve ansigt - og derfor lovlig gører hænder og hals - men sætte en aldersgrænse på 21 hvis man vil ha lavet på disse steder. da jeg mener at det er op til folk selv, hvor de vil tusses.

derudover. skulle det være ulovlig at tusse uden en form for godkendelse, som der er i USA - så man slipper for dårligt hjemme arbejde samt få lukket de butikker der laver dårligt arbejde.

samt så skulle der være en form for klinisk tjek af de forskellige studier- lige som restuarenterne får deres smileys.

• #15   22. mar 2010 Nu kan jeg ikke lige se det klip.. Men syns ikke personer under 18 skal have lov til at blive tusset.. Man laver ofte nogle hurtige beslutninger uden egentligt at tænke over konsekvenserne senere i livet.. Det er ikke noget man bare lige kan fjerne igen..

• #16   22. mar 2010 Børnene er squ ildestedt hvis forældrene er lige så ringe til at tage fremtids "sikrede" beslutninger som de selv er...

-Men det er jo så bare en øv de må lære at leve med.

• #17   22. mar 2010 fik også min første da jeg var 16. så syntes selv folk skal bestemme bare de får lov af deres forældre .

• #18   22. mar 2010 Brian D - jeg ved godt man ikke helt kan sammenligne det, men det var mere ment som at det bare var en udsmykning, så syns det var latterligt at kalde en tatovering for klam!

• #19   22. mar 2010 En tatovering kan da sagtens være klam..

Men det ligger tit i håndværket og motivet..

• #20   22. mar 2010 ja ingen tvivl om det,

der er mange tatoveringer der er dårlig udført og kan ligne lort.

men at generalisere alle tatoveringer er klamme, syns jeg ik man kan.
    syns fandme der bliver lavet nogle flotte tatoveringer rundt omkring.
    nu tager jeg selv på conventioner rundt omkring i europa for at arbejde, der bliver godt nok lavet nogle flotte motiver.

• #21   22. mar 2010 Så kender du vel også siden: www.ugliesttattoos.com

-Det er squ en go' griner.

• #22   22. mar 2010 alders grænsen er helt fin der er en grund til den er der. vis du feks får en tus som 16 årig eller yngre vokser du stadig nogle år endnu jo og så vil den komme til at se ud H til så heller vent de par år mere.

• #23   22. mar 2010 Jeg syntes det er fint med Den íde dy kommer med, omkring reglerne for det jim J.

* My Sport is Transport *:
    Det er ikke alle der gør det. nogle 15-16 årige kan jo også sagtens have noget der betyder noget for dem, som de gerne vil have tattoveret. Så er det personligt, og dermed noget man kan realitere til. Så hvis forældre giver lov. så syntes jeg da det er fint selvom de er under 18.

• #24   22. mar 2010 fint man skal være 18 år.. Men når folk er 18 år, burde de osse selv bestemme hvor på kroppen de vil tusses. !

• #25   22. mar 2010 hold kæft der er sgu da snart flere folk der har en tatovering end folk der ikke har, lad da børene få en hvis de vil, når de bliver gamle er der sgu da ikke nogen der ser skævt til det, fordi alle andre også har.. Hvis man vil være special skal man sgu da lade være med at få en tatto.

• #26   22. mar 2010 Jeg mener bestemt der skal være en min. alder for tatto, og for ander udsmygninger der kræver et indgræb, om den grænse skal være 18 ved jeg ikke men syntes faktisk at Hamster har en pointe der virker helt fornuftig........

• #27   22. mar 2010 Syntes helt bestemt man skal overholde reglerne. Grunden til man mening er udelukkende fordi man ikke har samme tankegang som 16. Og i det hele taget syntes jeg man skal tænke sig godt og grundig om inden man får lavet en tattoo, jeg ser efterhånden ALT for mange tilfælde hvor man kan se de har fået deres tattoo, fordi de så tror de er lidt mere.

Personligt betyder mine tattooveringer rigtig meget for mig.

• #28   22. mar 2010 Jeg kan simpelthen ikke se det fede i at ville være plastikrocker...

Men 18 år bør være grænsen, som den også er.

• #29   22. mar 2010 er man en plastikrocker fordi man har tatoveringer ?

• #30   22. mar 2010 hvad er en plastikrocker ?

Hvis man går i nike shox, er vil man gerne være perker eller hvad ? Køre man på harley, er man osse en plastikrocker ? Har man tusser, er man os en plastikrocker ? Går man i riddle eller bullrot, er man så osse en plastikrocker ?

Det var til dig, negerkim

• #31   22. mar 2010 Tak. Ville hellere ha' haft en kage.

Mmm, drømmekage.

Kommentér på:
Unge under 18 bliver tusset!

Annonce