{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Computer hjælp til skærm problem S/H {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg fik et lidt underligt problem med den bærbar her i går håber nogen kan hjælpe.

Problemmet:
Når man starter den bærbar op, så kan man se boot billedet med farver osv. som det skal være, men lige det 1 sek. den kommer ind i log ind billedet er der ingen farver på men de kommer så efter det ene sek.

Man kan så logge på med passqordet og den går så videre ind i windows, men mens den er ved at starte de sidste ting op så forsvinder farverne men computeren fortsætter som intet var sket, man kan både starte spil og grafikk ting op uden problemmer.

Jeg opdateret så driveren til grafikkortet og under den process kom farverne kortvarigt tilbage men forsvandt så igen efter ca. 10 sek.

Det er samme sted farverne forsvinder under opstart hver gang, så det er altså ikke et hardware problem går jeg dermed ud fra.

Og jeg har lige opdateret grafikkort driveren og det hjalp heller ikke, hvilket overrasket mig en del da jeg forventede det var et driver problem.

1 anden ting er at hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand så forsvinder farverne slet ikke.

Hvad dælen kan det lige være ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer hjælp til skærm problem S/H
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #1   10. apr 2010 kan da ikk være driveren når han oss oplever problemet både før og efter ville jeg ikk mene

  • #2   10. apr 2010 Nej precis, det virker ikke som et driver problem da jeg også har opdateret den og jeg ikke oplever det i fejl sikret tilstand.

    Den gør det også allerede inden den kommer ind i windows kort varigt i log in billedet.

    selvom jeg starter op uden alle services og start op programmerne så vil den stadig ikke vise farver, men i fejlsikret tilstand vil den altså godt.


  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #3   10. apr 2010 log ind billedet er en del af windows. ergo er det dine drivere...

    vil vædde på at den ikke er sort hvid hvis du fx går ind i bios.

    fjern grafikkortet helt via enhedshåndtering og geninstaller driverne


  • #4   10. apr 2010 Ok,

    Det sjove er jo så netop hvorfor virker farverne i min log in skærm ???
    De er godt nok væk det 1 sek. men så er der farver på og hele vejen ind i windows indtil de sidste ting har loadet så forsvinder de igen.

    Så lægger driveren sig så til at sove i den tid eller ???

    Kan godt være det er rigtigt, men det lyder bare forkert at det så virker sådan hvis det er driveren...


  • #5   10. apr 2010 Og ja det er korrekt at bios og hele det der boot up screen med fujitsu siemens billedet er i farver indtil den lukker op for log in billedet det første sek.

    Så jeg prøver da lige at fjerne den i enheds håndteringen smiley


  • #6   10. apr 2010 Fik afinstalleret driveren i enheds håndtering, så spurgte den om jeg ville gæmme driver filerne, det sagde jeg nej til.
    Med det samme kom farverne tilbage og så troede jeg alt var fedt... men...

    genstartede og så ville den selv straks i gang med at installere, men fandt ikke noget, så jeg installerede selv den nyeste fra Invidias hjemmeside.

    Det sagde den også virkede fint og så genstartede jeg.

    Da jeg så kom ind i windows sagde den at driveren ikke var installeret fuldt ud ?!?!?! den manglede video controlleren !?!?! ok hmm.....

    Så gik den selv igang med at søge i preprogrammeret driver bibliotek,,, og efter nu 15 min. fandt den benbart et eller andet og så sagde den at den nu var installeret fuldt ud...

    Jeg ved ikke lige hvorfor det sidste skete, men det virker i hvertfald nu...

    Takker mange gange for de hjælpene råd smiley


  • #7   10. apr 2010 Jeg køre Vista 32 Bit på bærbar med Invidia GeForce 8600 GS


Kommentér på:
Computer hjælp til skærm problem S/H

Annonce