{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.970 visninger | Oprettet:

Ændring "respekt for fart" kursus alka {{forumTopicSubject}}

Jeg har skrevet et klagebrev til Alka grundet den nye ændring i kurset!

Er det mig der er helt urimelig eller hvad?

Her er hvad sagen omhandler:

For ca. 1 års tid siden fik jeg Alka som nye forsikringsforening fordi i klart var billigst i forhold til alle andre jeg havde ringet til ang. bilforsikring. Grunden til dette var at i kunne tilbyde et kursus der hed "respekt for fart" som kunne nedsætte min forsikring således at jeg pludselig kunne spare en masse penge på min bil som ellers var noget dyr i forsikring! 1 uge og 4000 kr senere havde mig og min kammerat gennemført kurset og fik forsikret vores biler til en fornuftigt pris og alt var fint!

Nu kan jeg til min overraskelse se at der er kommet skærpelser omkring "respekt for fart" som ser således ud:
Respekt for fart er et kursus, hvor du bliver undervist i fart og konsekvensen af for høj hastighed. Respekt for fart koster 3.600 kr. (2009).
Bemærk:
For at opnå rabat på bilforsikringen, er det en forudsætning, at din bil ikke har en motorstørrelse over 2,0, eller over 150HK. Den må heller ikke være ombygget, tunet (Chip, Turbo m.v.), eller have ekstra udstyr for over 30.000 kr.

Desværre for mig er jeg meget bilinterreseret og kan ikke nøjes med en 2.0 med 150 hk ligesom nogle ikke kan nøjes med andre ting. Dette betyder at når jeg næste gang skal have forsikret min bil ved jer, sparer jeg ikke 1 krone i forhold til andre steder til trods for jeg faktisk betaalt 4000 kr til "respekt for fart" kurset som ellers giver en yderst fornuftigt rabat. Meningen med dette kursus er selvfølgelig at gøre unge billister bedre og ikke bare at tilbyde dem en billigere forsikring ved at tage et tilfældigs kursus og betale for det. Dette er selvfølgelig gået op for jer er den virkelige verden og det garanteret også derfor disse skærpelser er sat i gang.
Ikke desto mindre kan jeg stadig ikke se hvordan det kan ramme de billister der allerede har gennemført kurset hvor der dengang IKKE stod noget om disse ny fremkomne regler!

Jeg ringede i dag til jeres service center og fik en mand i røret. Jeg spurgte ind til om os der allerede havde taget kurset INDEN det blev lavet om stadig ville få samme fordele som før eller nu ville ryge under de nye indskærpelser. Det gjorde vi selvfølgelig fordi at "det ikke hænger sammen med unge mænd og store hurtige biler" som jeres medarbejder så påståeligt fortalte. At skære alle over en kam og sige det går galt fordi man køre med en større motor med flere hestekræfter er er vidst at generalisere og desuden nævne at der har været "ekstremt mange ulykker i 2009 med unge mennesker" er for meget sådan set ligegyldigt.

Grunden til jeg valgte netop Alka var nemlig at i stolt kunne fortælle mig jeg kunne tage dette kursus for at få en billig forsikring ved jer, og det gjorde jeg! Nu er dette kursus bare ingenting værd for mig og de penge er sådan set smidt ud af vinduet i mit tilfælde. Jeg synes ærligt talt det er noget svineri at lokke folk med dette "tilbud" også 1 år efter lave det om således man ikke får noget som helst ud af det med mindre man kører under 2.0 liters motor samt 150 hk.

Det er rystende at man kan tilbyde sine kunder dette, da det sådan set i mine øjne at er snyde. Køb et kursus for at spare penge på din forsikring, for derefter 1 år senere at ændre dette kursus således at man i mit tilfælde (og garanteret en masse masse andre tilfælde) ikke kan bruge kurset til noget andet og pengene er smidt ud af vinduet.

Jeg ved i vil svare at jeg "bare" kan nøjes med en bil på 2.0 ltr og 150 hk og så stadig få samme rabatter som før, men i mit tilfælde er det bare ikke nok da alle biler jeg vil eje ikke overholder de krav i stiller.

Da jeg i tidernes morgen ville have min bil forsikret var i de eneste der kunne levere en fornuftig pris da denne bil nemlig var en "sportsvogn" med 169 hk og det var netop derfor jeg tog dette kursus og valgte jeg fordi jeg nu og i fremtiden vidste jeg kunne få forsikret mine biler ved jer til en fornuftig pris! Dette er desværre ikke tilfældet mere og det er derfor jeg sender jeg dette brev da jeg synes jeg er blevet snydt og har smidt 4000 kr ud af vinduet!

Bliver svaret således:
Hej Phillip

Din mail er videresendt til mig som ansvarlig for bilforsikring i Alka og ligeledes for tilbuddet om rabat på forsikringen ved at gennemføre kurset Respekt for fart.

Kurset Respekt for fart har kørt siden år 2001 og Alka har i hele perioden støttet op om kurset, ved at tilbyde rabat på bilforsikringen.

Kurset er efter vor opfattelse en fantastisk oplevelse og meget læreridt.

Derfor har Alka arbejdet på at gøre det lovbefalet og til en del af køreundervisningen.

Desværre er det ikke lykkedes endnu, selv om de ansvarlige politikere, der har overværet kurset, er meget begejstrede.

Kurset er gennemført af mere end 14.000. Og de fleste har efterfølgende tegnet deres bil forsikring i Alka.

De seneste år har vi desværre oplevet, at kurset ikke kun gør de unge til bedre bilister. Men også giver dem mulighed for med den billigere Alka forsikring, at købe større og farligere biler.

Og dette kan vi naturligvis ikke stå model til, når vore intentioner med kurset, er at de unge skal involveres i færre alvorlige trafikuheld.

Dette er årsagen til vor nye accept politik. En politik der ikke rammer kundens nuværende forsikring. Men først den dag han skifter bil.

Jeg svarer så :

Jeg behøver ingen redegørelse for hvorfor denne ændring er trådt i kraft da det for mit synspunkt er irrelevant!
Grunden til jeg valgte jer til at begynde med var nemlig at jeres sælger fortalte at hvis jeg valgte jer kunne jeg få forsikret min "sportsvogn" SÅFREMT jeg tog kurset! Ergo var salgstalen møntet på rabatdelen og IKKE delen hvori man bliver en "bedre" billist etc. Netop derfor har jeg købt et produkt af jer som jeg ville bruge i de næste mange år da jeg ikke kan nøjes med de regler der er omkring kurset således rabatten stadig er med! Nu er produktet ændret således jeg principielt ingen gavn har af det!

Derfor mener jeg det ville være retfærdigt enten at refundere pengene for kurset eller give mig et eller to ekstra års anciennitet som en således jeg stadig har mulighed for at få min kommende bil forsikret hos jer til en fornuftigt pris!

Et eller andet sted kan jeg heller ikke forstå hvorfor det skal gå udover kunder der har kørt skadesfrit og ikke har kostet jer en krone! Men det er en anden side af sagen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændring "respekt for fart" kursus alka
  • #1   15. apr 2010 Er der andre der synes dette er noget svineri?

• #2   15. apr 2010 Alka kan jo ændre i deres betingelser, som de vil.

• #3   15. apr 2010 du tror altså at de har indført kurset for at unge kan spare penge?

Tonen i dit brev er desuden heller ikke ret pæn..

• #4   15. apr 2010 de har ikke råd til at give rabat til de kunder der betaler deres løn, derfor fandt de på en undskyldning for at sætte prisen op på dem igen.

• #5   15. apr 2010 syntes ikke jeg kan finde frem til problemet ? ..
    de regler omkring bilen ikke må have mere end 150 hk eller være en 2.0 . har været der de sidste 4 år .

• #6   15. apr 2010 Problemet er at sælgeren "Lokker" køber til at vælge dem fordi man kunne spare en masse penge på sin forsikring ved at tage dette kursus! Det var ikke møntet på at blive en bedre billist! Og den dag i dag er de 4000 kr smidt ud for mit vedkommende da jeg ikke kan leve med en bil der overholder følgende:

Respekt for fart er et kursus, hvor du bliver undervist i fart og konsekvensen af for høj hastighed. Respekt for fart koster 3.600 kr. (2009).
    Bemærk:
    For at opnå rabat på bilforsikringen, er det en forudsætning, at din bil ikke har en motorstørrelse over 2,0, eller over 150HK. Den må heller ikke være ombygget, tunet (Chip, Turbo m.v.), eller have ekstra udstyr for over 30.000 kr.

• #7   15. apr 2010 Og nej mike s sådan har det ikk været førhen!

• #8   15. apr 2010 arh, det har alle dage været for "at blive en bedre bilist" - at man så kan spare penge, er fordi de tror at der er banket lidt fornuft i hovederne på deltagerne og disse så udgør en lavere risiko.

• #9   15. apr 2010 jeg tog mit kursus i 2008 og der var de samme regler ..
    er jeg rimelig sikker på .

• #10   15. apr 2010 jeg tog respekt for fart og Stadige skal jeg Betal 12KILK for fucking fiat punt 1.1
    Det for sindsygt
    min kammerater som, har skylines\silvia\store bmwer betaler 12 k for kasko og jeg skal betal det for ansvar og vi alle haft bil samme stykke tid..
    vi tog samtide og samme med kursuset

• #11   15. apr 2010 Disse regler er blevet indført omkring Januar måned i år"!

• #12   15. apr 2010 Den nye politik og de nye betingelser rammer jo netop ikke dig. Du har stadig din nuværende bil til en fornuftig pris i selskabet.

Intentionen er jeg enig i - kurset er ikke lavet, så unge kan gå ud og købe større biler, som forsikres til samme priser som mindre biler i andre selskaber. Kurset er lavet, så unge tænker en ekstra gang, inden de kører hasarderet.

Jeg kunne forstå, at du ville brokke dig, hvis de nye betingelser omfattede allerede tegnede forsikringer. Men det gør de jo ikke. Så derfor er dine penge for kurset ikke spildt. Du har en billig forsikring på nuværende tidspunkt. Vær glad for det!

• #13   15. apr 2010 Jeg kan slet ikke se, hvad nye billister skal med en muskel-bil. De slår sig selv og / eller andre ihjæl.

Stod det til mig, var det maks. 90hk de første 2-3 år.

• #14   15. apr 2010 vil du købe min golf 1.3 ? (:

• #15   15. apr 2010 Mike jeg har ingen bil så nej desværre intet at bruge det til!

Og jeg gider ikke jer fader typer belærer mig om hvad der er rigtigt og forkert!

• #16   15. apr 2010 Følger lige med vil godt vide hvad sagen ender med.

• #17   15. apr 2010 Faktum er at alka "lokker" nye kunder til (eller lokkede) ved at introducere dette tilbud hvor de nemlig selv lægger vægt på besparelsen og IKKE delen med at blive en bedre billist!

• #18   15. apr 2010 phucK

nu skal du ikk skurre alle unge sammen smiley
    nu jeg haft kørtkort snart 2 år
    ingen skader ingen bøder
    plus jeg har kørt biler med +700Hk
    både v8 er og små turbo biler Dog ikk mine ejne men man skal bare respekter trafikken og finde sin plads i den og så gå alt fint
    Bare sur over jeg skal betal kassen for Snot æske

• #19   15. apr 2010 de er lavet før januar ..

• #20   15. apr 2010 Præcis! Jeg har også selv kørt skadesfrit siden jeg var 18 og ja det kan ligesp være brian i hans udkneppede golf 2 gtd der kører galt som henning i hans Supra med 500 hk!

• #21   15. apr 2010 Mike S det er godt men jeg har ikke haft bil siden november sidste år og der var det ikke kommet endnu! Men lad det nu ligge!

• #22   15. apr 2010 Argumenter med, at netop DU ikke kører galt kan ikke bruges til noget som helst.

Du må da kunne sige, hvornår de har ændret betingelserne...!

• #23   15. apr 2010 Læg mærke til den sidste linie, at det først rammer dig den dag du skifter bil, så jeg kan ikke rigtig se hvori problemet ligger?

• #24   15. apr 2010 Man kan bare vælge en mindre bil, hvis ikke man vil betale den høje forsikring. Nye bilister er jo ret pænt representeret i uheldsstatistikkerne, så der er en grund til, at det er så dyrt.

• #25   15. apr 2010 Jeg har haft kørekort i 5 år og jeg har INGEN bil selv lige pt! Fat marco s!

• #26   15. apr 2010 Havde du selv regnet med at alka eller brugerne herinde vil tage dig seriøst når din attityde er sådan?

Alle forretninger kan ændre i deres priser og koncepter, det kommer ikke som nogen hemmelighed for nogle og klart der er ikke nogen som kan leve af at miste penge...

• #27   15. apr 2010 du finder da bare den mindste bil med størreste motor ?

• #28   15. apr 2010 phuck

tja nu køre jeg sku 1.1 Fiat burde man sku ikk sku søge dybere for få billige forsikring på sin vogn
    både uden anlæg og hele lorte
    bare standart Død fiat

min kammerat som har silvia s14
    gider 12 i kasko og vi fik kørekort samtide og han bådet været kørt galt og fået penge for den han smaddere og Giver stadige samme som mig

• #29   15. apr 2010 phillip D :
    har lige tjekket, tog kursest i forbindelse med køb af min golf .. og der stod præsis de samme regler ..
    og den er fra september ..

• #30   15. apr 2010 Desuden vedrører dette indlæg nok også mere de unge mennesker som netop har taget dette kursus eller overvejer det ! Nemt at spille hellige når man er elitebillist og ikke betaler noget i forsikring næsten eller kan leve med en fiant uno 1.0 med 50 hk!

• #31   15. apr 2010 philip
    min er 55Hk udgave UUH DA DA smiley

• #32   15. apr 2010 og snakkede med min fætter han tog kurset for 2 år siden og han mener helt bestemt, at det stod der den gang også
    så husk lige alt læse reglerne inden man melder sig til noget ..
    det kunne jo være man blev snydt ..

/ Mike S

• #33   15. apr 2010 Phuck @lot ~ - jeg skal lige høre om du synes det ville være ok hvis DIN præmie steg fordi andre i din situation kører galt ?

• #34   15. apr 2010 Find dig et andet forsikringsselskab. Da jeg fik min pegøj, skulle jeg betale 14k ved Alm. Brand, 16k ved GF, 12k i min egen bank, og 8k ved alka.

Så det betaler sig, at ringe rundt, og få foretaget en individuel beregning. De beregnere der er på nettet er kun vejledende.

• #35   15. apr 2010 Du er da fatsvag mike s! Fik forsikret min Nissan 200sx turbo 169 hk hos alka! jeg sparede 15.000 kr ved at tage respekt for fart kurset! Samme med min kammerats supra! Og ingen af de biler overholder de "Nye"krav og vi tog begge vores kursus sidste sommer! Så det vidst dig der skal kigge ordentligt efter

• #36   15. apr 2010 Lars K: De kan ikke ændre i allerede indgåede policer, med mindre man selv laver forsikringsbelastende skader, og dermed mister optjente bonuspoint. Så at andre ikke kan finde ud af det, kommer aldrig til at gå ud over min forsikring - det står i loven smiley

• #37   15. apr 2010 Har du ikke blot til hensigt at udnytte det på den måde, som de netop ønsker at undgå, og som de skriver direkte at de tager afstand fra?

• #38   15. apr 2010 Jo dennis! ligesom de 99% andre unge der har taget det kursus! Uanset hvad min hensigt er synes jeg stadig det er noget svinere da de nemlig bruger det som et salgsargument!

• #39   15. apr 2010 Phuck @lot ~ - så næste gang du skifter bil hvis du absolut VIL have skåret det ud i pap ?

forhold dig til spørgsmålet istedet for at snakke uden om.

• #40   15. apr 2010 Jeg er ikke på nogen måde glad for ALKA, og har selv haft en del bøvl med dem, men i dette tilfælde forstår jeg dem nu godt.
    Ifølge dit synspunkt må forsikringsselskaber ALDRIG ændre på deres betingelser og produkter?
    Uanset, så ændre de jo ikke noget ved din nuværende forsikring hos dem, så du står reelt ikke med et problem på hånden lige nu.
    Det er jo bare et tilbud de ikke har længere - lidt ligesom når købmanden har 2 liter mælk på tilbud den ene uge, men ikke den næste. Det kan du nok ikke gøre så meget ved.

• #41   15. apr 2010 Jeg har for 3 gang stadig ingen bil så jo! Og et produkt som dette kan ikke sammenlignes med mælk!

• #42   15. apr 2010 Dennis M - nu skal du huske at han har betalt 2000 for at få den billigere mælk smiley

• #43   15. apr 2010 Jeg havde ikke set, at du ikke har bil lige nu - min fejl.
    Hvis du har bestemt dig for at være på tværs, så kan ingen sige noget der kan få dig til at forstå hvad der sker...
    Held og lykke.

• #44   15. apr 2010 3800 kr faktisk!Q

• #45   15. apr 2010 Er jeg den eneste Alka kunde med respekt for fart der har fået et brev med de nye "regler", samt en formular jeg skulle udfylde så de "kunne opdatere" min forsikring selvorm intet er ændret, og ikke har været det siden jeg købte min sidste bil?

• #46   15. apr 2010 Lars K: Hver gang man skifter bil, skal ens forsikringsforhold jo genvurderes. Får jeg en større eller dyrere bil, så skal jeg selvfølgelig også betale mere.

• #47   15. apr 2010 Phuck @lot ~ - du VIL jo ikke forholde dig til spørgsmålet, lad os lege at du får stjålet din 206'er og køber en ny hvor du skal betale 24.000 i forsikring om året, grundet der er mange der kører galt i den by du bor i. Hvordan synes du det lyder ?

• #48   15. apr 2010 Lars K: Jeg gider ikke forholde mig til hypotetiske scenarier, og din analogi er helt ude i hampen, da den ikke kan sammenlignes med problemstillingen i denne tråd.

• #49   15. apr 2010 Phuck @lot ~ - fair nok det tager jeg som at du også synes det er unfair unge skal betale så meget, du vil bare ikke sige det højt smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #50   15. apr 2010 Der er intet unfair eller ulovligt i, at et firma ændrer sine betingelser. I skal se, der er sikkert en grund til det. det er meget muligt, at i mener, at der ikke er forskel på om man har en bil med 50 eller 200 heste, og at sandsynligheden for at køre galt, ikke bliver større ved, at have en bil med mange heste. Men så svar mig lige på hvorfor ALKA skulle have lavet denne regel? Den eneste logiske forklaring er, at der netop er større sandsynlighed for, at man kører galt i en hurtig bil. Hvis ikke, ville det da være fuldstændigt sindssygt, at ALKA laver en regel, der gør at de får færre kunder!

• #51   15. apr 2010 Lars K: Jeg synes, at det er fair, at dem der laver de fleste ulykker, og dermed dem der koster flest forsikringsmidler, også skal betale mest for deres forsikringer smiley

• #52   15. apr 2010 Jeg har en svigerfar der sidder i Alkas erhvervsafdeling. Kom til at snakke med ham om dette og grunden til at både respekt for fart OG nyanskaffelsesforsikringer (nykøbt bil v. forhandlere m. billig forsikring) har fået skærpede betingelser er simpelthen fordi det har været en massiv fiasko. Man har prøvet at give de unge muligheden for at bevise de kan køre bil men skadesrapportagen har været den samme. Altså - højere udgift for Alka = nødvendighed for større indtægt. Og der er nu engang kun en gruppe der skal betale for deres egen gruppes skader, om så man selv kører som en engel kan man få lov til at bevise ved at køre skadesfrit de 2 år det kræver at nå næste trin.

noswolf S
    Så betaler du da grov overpris. Jeg giver 4500 for ansvar med høj selvrisiko. Under 2 års kørsel og respekt for fart hos Alka. Min har endda 5 heste mere xD

• #53   15. apr 2010 Phillip D :
    kan godt være jeg skal kigge ordenligt efter, hvilket jeg har gjort ..
    men jeg har da stadig min forsikring til den samme pris smiley ..
    men held & lykke med din klage ! ..

• #54   20. apr 2010 Er helt og holdent på phillips side, for jeg har selv lige idag modtaget et brev hvor disse regler står i.

Godt nok kører jeg i en 1.6 nu, men som næste bil kunne jeg godt tænke mig en seat leon 1.8t 180hk, eller en E46 323 2.5, da 320i er for død...
    Men det er nu kun muligt hvis jeg gider at betale en betydelig større sum end de tilbud jeg fik for knap 1år siden, og ligesom phillip, så syntes jeg os det er noget svineri, uanset hvor hellige folk er.
    Jeg kan overhovedet ikke se ideen i, eller meningen med, hvorfor jeg skal betale mere i forsikring, bare fordi andre mennesker ikk kan finde ud af at køre ordentligt.
    Og nej, jeg gider heller ikke nøjes med max en 2.0 eller 150hk bil næste gang, fordi pisset er død som ind i helvede, jeg vil ud at have noget der kan flytte sig lidt mere end min 1.6, men det er så ikke muligt pga. de nye pis restriktioner der er kommet mht det møg kursus.
    Havde næsten samme problem med alka i starten af året da jeg fik et brev fra dem, hvor der stod at jeg var steget 1000kr i forsikring på min skide Toyota 1.6, fordi der er nogle snot aber i trafikken der ikke kan styre deres biler.
    Jeg kan slet ikke få ind i mit hoved, hvorfor jeg skal betale mere i forsikring, fordi andre folk kører af pis.
    Jeg har nu kørt skadesfrit i 3år, og vil snart gerne have en bil der kan bevæge sig lidt mere, men det er så åbenbart ikke muligt.

Såmænd bare lige et enkelt surt opstød fra min side af.

// Nygaard

• #55   20. apr 2010 Jeg er rørende enig!

• #56   20. apr 2010 Fuldstændig spild af tid og penge!

• #57   20. apr 2010 Ihvertfald ikke spild af penge, jeg spare 27000 smiley det da værd at tage med

• #58   20. apr 2010 ja hvis man kan leve med en bil med en knallert motor i smiley

• #59   20. apr 2010 Heller 150 hk knallert end din 169 hk Sportsvogn haha

• #60   20. apr 2010 Og forstår heller ikke lige hvordan du kan have gavn af det kursus da din er født med turbo!

• #61   20. apr 2010 Det var såment ikke møntet på dig personligt Mike s! Bare min generelle indstilling! Men kan godt høre du føler dig truffet:)

• #62   20. apr 2010 Bare en smule smiley .. Men det må jo gerne være en turbo motor smiley

• #63   20. apr 2010 Ingen turbo heller: For at opnå rabat på bilforsikringen, er det en forudsætning, at din bil ikke har en motorstørrelse over 2,0, eller over 150HK. Den må heller ikke være ombygget, tunet (Chip, Turbo m.v.), eller have ekstra udstyr for over 30.000 kr.

• #64   20. apr 2010 Vil det sige, at man ikke eksempelvis kan få forsikret en Skoda Octavia med en 1,4 TSI motor? Den har 122 hk., men der er jo også turbo...

• #65   20. apr 2010 Self kan du få den forsikret! Respekt for fart kurset giver bare ingen rabat til sådan en bil!

• #66   20. apr 2010 Det har giver mig en rabat på 27000 og de ved det er en turbo .. Sagde det var en forudsætning for jeg skiftede til dem, jeg skulle kunne forsikre min golf 1,8Turbo for under 14000 smiley

• #67   21. apr 2010 Phillip, jeg tror at det er hvis man selv har været ved at bygge turbo på...

Jeg tror godt de vil forsikre en 1,8t vw, audi, eller seat, da den har 150hk, og hvis man chipper den, så skal du reelt set oplyse det til din forsikring, og så frafalder rabatten ved respekt for fart...

• #68   21. apr 2010 Nygaard, lige præsis smiley ..

• #69   26. maj 2010 der er sikkert skrevet en masse efter det med " jeg hader fader typer der vil belære"

Det er sq i virkeligheden det der skal til. Jeg er enig med så mange andre der har skrevet at kurset ikke er for at de unge kan spare penge ( lyder psycko gammel - i know!) men for at nedbringe trafik drab.

Nu er jeg 30 og har måtte betale min forsikring ned siden jeg var 21, da jeg havde råd til selv at købe bil og forsikring.. der kostede min escort 1,1 14000 om året hos GF der på daværende tidspunkt var de billigeste..

Jeg kommer lidt væk fra pointen.. så de kommer her i stumper..

Da jeg var 17 og nogle af drengene jeg rendte sammen med fik kørekort, lykkedes det hele 3 af dem at slå sig ihjel, ved hasarderet kørsel.

Få år efter da min søster ( der er 7 år yngre) kommer op i den alder hvor man skal til at køre sammen med de selvfede små lortedrenge ( har selv været en, så kan tillade mig at kalde jer det) præsterede de her knægte.. eller rettere den ene, som nu engang kørte bilen at smadre den ud over en mark på en landevej kl lort om natten med det resultat at der KUN skete svære kvæstelser. min søster var heldigvis så klog at sige nej tak til turen i bilen og tog en taxa. Hendes veninde der var i bilen er kommet sig så småt igen. har nogle sorte huller i hukommelsen og kan ikke helt koncentrere sig til hverdag. ( ved ikke hvad der skete med drengene i bilen )

og for at toppe det hele af, så kørte min kones fætter galt for nogle år siden i bunden af hillerød motorvejen. ( i har måske set om det i 112 )

pointen er lang men ikke desto mindre, er jeg af den overbevisning at kurset respekt for fart skulle være lovpligtigt for overhovedet at kunne få lov til at køre bil inden du er 25.

For det havde med stor sansynlighed betydet at fætteren stadig var i live og sikkert også drengene for den gang....

Så lad være med at klynk over bilerne koster mange penge at forsikre. Kan du ikke acceptere det så tag bussen!

• #70   5. jul 2010 Kan kun bakke Phillip D op i dette !
    Jeg kan heller ikke forstå hvad menningen er med at tilbyde et sådan kursus og uden videre at give besked til kunderne, kommer priserne til at se helt anderledes ud.
    Jeg er ude af Alka til Oktober og over i IF eller et billigere forsikringsselvskab !

Jeg står også og skal erveve mig en Nissan 200 SX'er 1.8 Turbo.
    Gæt hvad Alka sagde ?
    "Den kan vi ikke forsikre og vi kan ikke give dig rabat selvom du har respekt for fart kursus".
    SÅ ! De siger simpelthen at kurset ikke kan bruges og man skal betale fuld valuta ! 23 kg + Alka box og en ekstra Regning på montering !!!
    Jeg giver 8.900 kr for en Celica 1.6 GT 86'er har haft kort og egen vogn godt og vel 1½ år nu. Fint fint.
    Men biler over 2 L og 150 hk, bare ærgeligt slip lige kogens mønt.

"Vil du have et lorte tilbud på den nye sportvogn så Ring 70 12 14 16 og høre mere"

• #71   5. jul 2010 med de tilbud man kan finde på nettet tror jeg IF får ekstremt mange kunder inden for de næste 3 år smiley

• #72   5. jul 2010 nu bevæger vi os måske lidt over i noget andet, men jeg har skiftet fra topdanmark til e-forsikring.dk .
    den eneste forsikring jeg lod blive var min mc, ellers har jeg indbo, hus, eletronik, 2 biler, 3 x fuldtids ulykke til 1 mill. stykket og hunde ansvar for 15 k om året samlet. jeg sparede 9k ved at skifte. og jeg har det lidt sådan, at forsikringen betaler så nødigt alligevel, når noget går galt, hvorfor så tage den dyreste man kan finde? Det skal lige indskydes at TopDK var med 20 % rabat gennem konens arbejde...

Kommentér på:
Ændring "respekt for fart" kursus alka

Annonce