{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

aktie handel, nybegynder hvor ? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har siddet og læst lidt om aktier og sårn, men vil jeg ville høre om nogen kender til billige steder, der er ikke snakker om noget stort her, bare i stedet for at spille lotto og lign, så ville jeg gerne prøver det her, så jeg ville høre om nogen roder med det på begynder stadige,

evt links, jeg gider ikke ned i div Daytradecentere, men bare sidde her hjemme på nettet og se på det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aktie handel, nybegynder hvor ?
  • #1   18. apr 2010 Euroinvestor.dk - Lidt ligesom bilgalleri, bare for aktier. Opret en bruger og brug deres forum.

• #2   18. apr 2010 det vil jeg kigge på, tak for linket, bruger du det selv ?

• #3   18. apr 2010 smiley

• #4   18. apr 2010 Som Joachim siger er euroinvestor et godt sted at følge med i markedet.
    Samtidig kan netposten.dk og boersen også give dig inspiration..

Mht. handel, tror jeg snart det er nemmest for en nybegynder, at du handler gennem din banks netbank. Det eneste det kræver er egentligt blot at du får et depot tilknyttet, og så er du stort set kørende...

• #5   18. apr 2010
    Christian C har bare læst det skulle være så pisse dyrt at købe via banken

• #6   18. apr 2010 Jeg day trader en del selv, det er dog ikke helt det samme som almindelig reel aktie handel. jeg bruger Igindex.co.uk som mægler.som day trader kan du lave mange flere penge uden at satse ret meget, som ved aktier, hvor du køber for 10.000 og de stiger 2 procent over 3 måneder, det giver jo ikke en skid når du også skal betale mægleren for handlen. prøv at læs lidt om emnet. spread betting/day trading.. og tjek linket ud. plus det er den største mægler i verden inden for det område, og du kan åbne en conto gratis, hvor mange andre steder er det mindst 10.000 kr for du kan åbne en konto. så kan du jo "papir" trade så længe du vil ind til du føler dig sikker på at prøve.

• #7   18. apr 2010 aktieapillet.dk

• #8   19. apr 2010 dennis N
    Håber da ikke, at du sidestiller aktiehandel med lotto osv. smiley

Hvis man gider sætte sig lidt ind i det, - kigge på hvilket potentiale de forskellige investeringsemner har osv. - deres strategi osv. så er det faktisk at det begynder at blive interessant og mere end bare "lotteri".

Personligt plejer jeg at gå ind og lave både regnskabsanalyse og teoretisk værdiansættelse af de virksomhedsaktier jeg overvejer at købe - men det er jo stadigt på et "hobby"-niveau også mht. de beløb jeg investerer

Men som de andre siger, er et sted som Euroinvestor eller lign. et godt sted at begynde.

• martin c
    martin c Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 190
    #9   19. apr 2010 jeg bruger nordea . nemt og de stiller starkspriser til rådighed til kl 22.00 alle hverdage. og kurtage på min 29 kr. høre til i den billige ende. men hvis det er et alternativ til en lotto kupon. bliver det ikke til meget. vil sige du som min. skal have 100.000 kr at gøre godt med før det begynder at blive til et overskud man kan bruge til noget. smiley

• #10   19. apr 2010 martin c

Hvis man er helt ny indenfor aktieområdet, skal man nok næppe starte med at putte 100.000 kr. i det - det ville da være det glade vanvid (næsten!).

Det koster fra 25 - 100 kr. at købe/sælge aktier hos de fleste banker. Du er så dækket ind af nogle forskellige forsikringer, og dine penge står tilmed forholdsvist sikkert så længe du ikke bruger dem.

Hvis du vil have et generelt overblik over økonomi som helhed, vil det være en fordel at læse det blad som hedder Pengemagasinet. De har også en hjemmeside, og den kan måske være god at starte på, idet bladet i dag koster i omegnen af en 80-90 kr. hvis jeg husker rigtigt (jeg er ikke sikker).

Start i det små, og find ud af hvordan de forskellige funktioner fungerer når du skal handle med aktier.

• #11   19. apr 2010 og husk at have is i maven selv om de måske falder en del på et tidspunkt

• martin c
    martin c Tilmeldt:
    apr 2009

#12   19. apr 2010 hvis man ser det som "alternativet" til at spille lotto som indlæget ligger op til . skal der jo en vis kapital til før det bliver til en "brugbar" gevinst . mener fx 2-5% af 10.000 kr er jo ikke meget . det koster jo også at have et depot og gebyr for depotændring+ omkostningerne for hvert køb og salg. de små gevinster bliver hurtigt spist af omkostninger+ der er jo ingen der siger der er en gevinst overhovedet. og vil man sprede risikoen bør man have en bred portefølje, dvs mange handler. men er investeringshorisonten flere år, er det jo en anden sag . hvis man vil sving trade kræver det man kaster en god portion i puljen. men er det børneopsparingen som skal investeres og så "hæves" om fx 2 år kan det godt være en god forretning. en ting er sikkert det er ikke pengene til huslejen man skal gamble med.

• martin c
    martin c Tilmeldt:
    apr 2009

#13   19. apr 2010 mark b hvilke forsikringer er det du mener man har som investor? og prøv at fortælle investoerne i roskilde bank fx: at deres penge stod forholdsvis sikkert.

Kommentér på:
aktie handel, nybegynder hvor ?

Annonce