{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Alka's nye regler, åha hva så nu? {{forumTopicSubject}}

Ja det er sgu sørgeligt med de nye regler de har lavet for os med respekt for fart...... smiley hæver de ens pris nu hvor jeg fx har meddelt tilbage at min bil er sænket (ingen andre ændringer end de har info om) og hva nå jeg ska ud og ha en saxo, så må jeg ik sænke den da det er en modifikation?

Syns sgu det skrabbe krav smiley må godt nok sige jeg fik en klump i halsen da jeg modtog brevet igår........ så må man ud og finde en anden forsikring hvis de ka betales for penge........................

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alka's nye regler, åha hva så nu?
  • #1   28. apr 2010 GF.. dem kan jeg KUN anbefale.. har aldrig betalt så lidt som nu.. Der er jo overskuds-deling.. så man får en check en gang om året med x% af det man har betalt.. det kommer an på hvor mange skader kunderne har lavet i det foregående år...

• #2   28. apr 2010 De kan bare åbenbart ikke lide ens kunder, har heldigvis forsikret min bil inden alle de regler, med ekstra udstyr over 30.000 osv. osv. Jeg skifter ihvertfald forsikring selskab når jeg har solgt min celica. det hænger overhovedet ikke sammen mere.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 30 Svar: 86
    #3   28. apr 2010 Det er ikke kun alka der er med på vognen hvad angår Respekt for fart.
    Ham der kørestolsbrugeren som fortæller om hans triste episode til det kusus, han arbejder i et andet forsikringsselskab.
    Prøv og find ud af hvem det er og spørg dem smiley

• #4   28. apr 2010 Martin H: Jeg er ret ret sikker på det kun er Alka hvor man kan bruge det respekt for fart.

• #5   28. apr 2010 triste episode til kusus, hva skal det sige?

• #7   28. apr 2010 Det en mand der har kørt galt engang og nu er endt i kørestol, han fortæller om hans hurtige drejning i livet til kurset

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

#8   28. apr 2010 Søren S.
    Han snakkede selv om at man også fik rabat der, kan bare ikke huske hva de hed. For der var flere af de andre kursus deltagere der havde snakket med ham i telefon da de har haft ringet til det forsikringsselskab. Men kan jo selvfølgelig også have ændret sig siden

• #9   28. apr 2010 Mener også kun Alka har repsket for fart.

Jonas G: Ja en kammerat fortalte mig om GF, og en kollega fortalte om gjensidige/fair

• #10   28. apr 2010 gider alka ikke forsikre din bil med lav undervogn?
    er det sådan det skal forstås?
    eller hvor meget er den steget?

• #11   28. apr 2010 Martin H: Det kan selvfølelig godt være du har ret, det kan jeg ikke udelukke, men da jeg skrev med forsikringselskaberne for ikke så længe siden ang, at jeg også havde respekt for fart sagde de bare at jeg kun kunne bruge det ved Alka. men det kan selvfølelig godt være ændret.

• #12   28. apr 2010 Selim D: nej ik nå jeg skifter til en ny bil :S så må den ik modificeres i dette tilfælde, ska jeg sænke saxoen nå jeg får en...... så gælder tilbuddet ik

• #13   28. apr 2010 Min nuværende der ændrer de nok bare prisen på forsikringen :S tror ik de lukker aftalen

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

#14   28. apr 2010 Søren S. Så har du nok ret alligevel smiley

Slagteren, har du nogen idé om hvor meget de ændrer din forsikring ? Er det så helt uden rabat eller hvordan ?

Hvor meget skal der mon så til ?
    Sænkningssæt som i dit tilfælde.
    Skørter ? ..

hmm.. skidt alligevel

• #15   28. apr 2010 om ikke andet er jeg ret sikker på der ryger en masse kunder, eftersom den regl med 2.0 l motor max og max 150 hk, max 30.000 kr ekstra udstyr incl. effekt lak. ja hvis de begynder med det flueknepperi med ingen sænkning. nu har jeg været kunde ved dem i 3 år, har aldrig lavet en skade selv. men har alligevel betalt dem ca. 40 kg i alt den tid for ingen ting, eller ja selvfølelig har jeg havde den sikkerhed. men det er ligsom om de har tjent hvad de skal på de kursuser. så nu skal de lige have folk ud derfra, der er glade for deres bil.

• #16   28. apr 2010 slagteren: jeg har oz modtaget det brev, og det sucks bare! men tror ikk det gør noget at din bil er sænket, det er min oz og synet sån. tror ikk at de ændrer det i din pris. hvis de gør, så er det da super dårligt!!

• #17   28. apr 2010 Har dem også og melder mig ud, så snart jeg har fået undersøgt hvilket andet selskab der kan give mig en god pris. Det er snart sådan med dem at man ikke må have breddere dæk på end 165 eller sådan noget pis...

• #18   28. apr 2010 Snakkede med dem idag, og en sænkning er forbudt!! MEN hun ville spørge teknisk afdeling om det er HELT udelukket, eller om der er lys forud......

Søren S: Ja de mister satme mange kunder......... syns sgu de er gået forvidt med de betingelser, det ka stort set INGEN herinde overholde.

• #19   28. apr 2010 Martin H: de ka ik fratage mig rabat, før jeg får den næste bil, men venter sgu spændt og ser hva der sker eftersom, jeg har sendt formularen om at den er sænket.

Skørter er også bandlyst

• #20   28. apr 2010 Dr.Love: altså i morn...... der har jeg ringet rundt til ALLE andre selskaber da jeg har fri, og så skrider jeg hurtigst muligt derfra da.

• #21   28. apr 2010 Mon det gælder alle deres kunder.. jeg har ikke modtaget noget brev..?

• #22   28. apr 2010 altså det med sænkning er det så ombygning, det ænder sku da med at man ikke engang kan få forsikret sin bil hvis den har en anden radio. men så snart jeg har solgt min celica så skal jeg sku ikke have alka mere, det er godt nok slut.

Det er de regler jeg kan se på nettet der er.

Motorstørrelse max. 2,0
    HK max. 150
    Ekstraudstyr max. 30.000 kr. inkl. speciel maling
    Bilen er ikke ombygget
    Bilen er ikke tunet (Chip, Turbo m.v.)

• #23   28. apr 2010 De kan vel ikke kalde en sænkning for en modifikation. Min bil er eksempeltvist synet og godkendt med min undervogn, det kan de da på ingen måde kræve flere penge i forsikring for.

• #24   28. apr 2010 Ja men nu ska i høre deres forklaring på undervogn

Jeg ringede og spurgte hva der var årsag til det, fik tilfældigvis fat i en ung fyr, og han sagde det bundede i at nå man sænker en bil holder den bedre vejgreb og ser godt ud........ hvilke af disse ting bunder så ud i problemer, det gør vejgreb da man ka køre HURTIGERE i sving og på lige strækninger da den klemmer sig til jorden......... Flot? grinte faktisk lidt af ham og sagde tak og farvel, syns det plat!

• #25   28. apr 2010 BTW: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=105862039457316&ref=mf

Udover det har mig og min gamle fatter, skrevet til FDM om dette.

• #26   28. apr 2010 Anders N: Man kan jo også godt få synet en bil med stort anlæg. men syntes det er latterligt de kalder det for ombygning, for hvad er det, hvad er det det går indunder.

• #27   28. apr 2010 Slagteren .: Er blevet medlem af din gruppe sjovt nok smiley

• #28   28. apr 2010 Søren S: det fordi man ka kører stærkere igennem sving, mener de.

• #29   28. apr 2010 Søren S: hehe ja smiley min far er MEGET opsat på at der ska nogle medlemmer i den hehe, men hva fanden ;D man ska jo ha en facebook gruppe for alting, var du medlem før jeg pasted linket her? smiley

• #30   28. apr 2010 Det er et latterligt argument, for køber man sig en sprit ny golf 6, ligger den da langt bedre på vejen end en gammel polo, hvis de begge har standard undervogn, men det gør jo ikke forsikringen på poloen bedre, og jo, jeg kan da godt ligge med langt højere fart i svingene end før, men da det ikke er tilladt, ja så skal de jo ikke bruge det som argument for at hæve prisen..

• #31   28. apr 2010 Men der burde være nogle politikere der greb ind snart, jeg nægter at tro, at unge mennesker, er andet end en ren pengemaskine for forsikringsselskaberne..

• #32   28. apr 2010 Anders N, tjaaaa :S aner ik en skid, fatter dem ik. MEN jeg snakkede med en flink dame bagefter der ringer til i morn, efter hun har snakket med teknisk afdeling og fortæller mig om sænkningen og evt. skifte af emblemfrigrill osv.

• #33   28. apr 2010 Anders N: ja du har ret, derfor er vi igang med at blæse det op hos FDM og måske senere hen en journalist.

• #34   28. apr 2010 Slagteren .: hehe eftersom jeg blev nr. 14. derinde hehe så nej, er først kommet i gruppen nu her smiley

• #35   28. apr 2010 jeg skiftede fra alka til nykredit... fik smadret fonten på min, af en som skulle bakke rund om et hjørne... så havde ikke noget med skaden at gøre,, og han betalte det hele... men 14 dage efter, fik jeg et brev fra alka, at jeg steg 2500kr..fordi antallet af trafikskader i DK var steget..... men kender ingen andre som har fået sådan et brev... så fuck ALKA... faldt også fra 8500 til 5000, hos nykredit....og så har jeg ovenikøbet friskade dækning, og dækning mod bilka buler... thumbs up Nykredit

Kommentér på:
Alka's nye regler, åha hva så nu?

Annonce