{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Dårlig ryg. Hvad med økonomi? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er en 19 årig knægt som går i skole, hvor jeg selvfølgelig får SU.

Jeg bor i lejlighed for mig selv, så udgifter er der rigeligt af.
Da jeg har været ude for en bilulykke, døjer jeg utrolig meget med ryggen, hvilket har resulteret i en del fravær - også for meget. Da det hverken er pyller eller noget som helst andet, er jeg meget træt af det, da et stop på skolen, ville resultere i at jeg ingen SU får.

Da jeg som skolegænger ikke er medlem af nogen fagforening eller a-kasse, står jeg lidt i et problem.

Jeg kan ikke undvære SU'en, da jeg i så fald ikke ville kunne være i stand til at betale mine regninger, men modsat kan jeg heller ikke komme mere i skolen og mindske mit fravær, pga. utrolig dårlig ryg.
Jeg har sommerferie d. 11/6, så hvis jeg bare kunne fortsætte på skolen indtil, ville det betyde at jeg ville få SU i sommerferien og have en masse tid til at få ryggen bedre. Problemet er dog at jeg nu har haft så meget fravær, at der ikke kan tåles mere, før jeg ikke kan fortsætte på skolen.

Er der noget man kan gøre, nogle man kan spørge eller lign?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig ryg. Hvad med økonomi?
  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #1   10. maj 2010 Snak med din studievejleder, der får du nok meget mere kvalificerede råd end på bilgalleri...

  • #2   10. maj 2010 Snak med din Vejleder. Han hun kan svare på næsten alt.

  • #3   10. maj 2010 vil sige at det ville være en rigtig god ide at snakke med din uddannelsesvejleder, og se om en evt. aftale ikke kan komme i hus. Måske, hvis de mener du vil være i stand til at klare en eksamen, vil de lade dig fortsætte. Det kræver nok både lægeerklæring, og at du snakker godt for dig.
    Men tag en snak med skolen om det, tror ikke der er andet at gøre.


  • #4   10. maj 2010 Jeg ville råde dit til at klemme ballerne sammen den lille måned, og klare hvad du kan klare, og det må så være det, og det må man kunne klare på den ene eller den anden måde...
    Hvis du har været uden for en ulykke må du jo kunne søge erstatning eller lign, eller kontakte din læge om hvad du skal gøre ved problemet..

    Og har du ikke foretaget dig nogle af delene, må det nok betagnes som pyller... ;-))

    Men det er jo dit liv og helbred, og især uddannelsen kunne du få brug for at gennemføre hvis du senere kommer til at lide af dårlig ryg....

    Ja bare et hint....


  • #5   10. maj 2010 Som skolegænger kan du sagtens være med i fagforening..
    HK tilbyder gratis medlemsskab til studerende.. Det kan anbefaldes..

    Jeg synes også at du bør snakke med din vejledere, da jeg er ret sikker på at i kan finde en løsning på problemet.

    Reglerne er at hvis du har mere end 15% fravær, så kan de nægte at lade dig gå op til eksamen


  • #6   10. maj 2010 Har selv meget dårlig ryg pga. en sportsskade som jeg fik som 16årig, men nåede at få gjort min uddannelse færdig før den gik helt amok - Jeg kom (og er stadig) på revalidering igennem kommunen så de kan finde ud af hvad jeg SÅ kan istedet.

  • #7   10. maj 2010 Men det kræver lægeundersøgelse som kommunen skal indstille dig til - VED ikke hvordan det hænger sammen med dig som skolegænger, men HVIS du har en uddannelse og har været ude og arbejde, og din ryg ikke kan holde til det kan du komme på revalidering hvis lægen siger god for det. Og kan godt holde økonomien kørende på det. Lever ikke som en konge, men kan da få hverdagen til at fungere.

  • #9   10. maj 2010 Tænk at du frøgter din SU mere end din uddannelse? et sted og bo kommer du aldrig til at mangle, men en uddanelse den kommer ikke bare af sig selv.

    Det er jo sådan at hvis du bliver smidt på gaden så går du bare op til den lokale kommune, så SKAL de finde dig et alternativ evt. det man kalder et herberg, men man har da så stadig tag over hoved :o)

    Så bekymre du dig hellere lidt om din uddanelse og om du kan følge den med alt det fraværd end din skide SU, penge er ikke alt, men dit heldbred og din uddanellse kan være altafgørende i fremtiden smiley

    Jeg ville anbefale at tale med skole vejlederen og høre om du ikke kunne få tilsent opgaverne, meget af det er jo selvstudie og hvis du har brug for hjælp kan man altid ringe til en kammerat eller en lære og høre ad :o)


  • #10   10. maj 2010 Enig med BRABUS... Det er sku vise ord der kommer derfra..

  • #11   10. maj 2010 Simon Brejne ^ - Jeg er selv igang med finansøkonom uddannelsen og regler her hedder 15%, og jo - De må godt nægte dig at komme op til eksamen .. Hvis du stadig tvivler så skal jeg gerne finde studiehåndbogen - hvor det står i ...

    Kan dog godt huske at den gang jeg gik på HHX hed det 10% fravær før man kom til samtale med ens studievejledere..


Kommentér på:
Dårlig ryg. Hvad med økonomi?

Annonce