{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.528 visninger | Oprettet:

Halsvirus - Gode råde søges!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej,

Siden i lørdags har jeg haft sindsygt ondt i halsen hver gang jeg synker. Det føles virkelig som om, der er en der skær mig i halsen hver gang jeg synker. Jeg var forbi lægen i mandags og hun sagde, at det var en halsvirus og jeg derfor ikke rigtig kunne gøre andet end at drikke en masse varmt og tage nået smertestillinde.
Det er kun blevet værre og jeg har ædt så mange piller og alskens sugetabletter med lokalbedøvende ting i og intet virker. Jeg har heller ikke rigtig fået hverken spist ellers sovet, min hals gør simpelthen for ondt. Det skal lige siges, at jeg normalt ikke er en kylling hvad sygdom angår, men det her topper virkelig.

Jeg søger derfor nogen gode råd fra andre, der har prøvet nået lignede. Jeg er virkelig ved, at gå ud af mit gode skind, så alt bliver taget imod med kyshånd.

På forhånd tak,

Ms

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halsvirus - Gode råde søges!!!!
  • #1   20. maj 2010 Gå på google og søg efter en rom toddy, det hjælper altid når man har ondt i halsen smiley

• #2   20. maj 2010 Mit råd må være honning, Tag en teskefuld i munden og lad det glide ned lidt efter lidt. Og så ellers strepcil, og pingvin-poletter - jeg ved ikke hvad det er der er i poletterne, men jeg syntes det hjælper at have sådan en i munden hele tiden. Jeg HADER selv at have ondt i halsen. Jeg kan slet ikke have når det gør ondt hver gang man synker. Så jeg har også prøvet alt muligt. Men jeg syntes det der virker bedst på mig, er poletterne. Ulempen er, at tungen godt kan blive noget øm af at sutte på en polet hele tiden. Men hellere det end ondt i halsen..

God bedring..

• #3   20. maj 2010 Jeg er ikke så vild med rom og jeg har lidt på fornemmelsen, at det ikke kan tage smertene, men hvis der ikke kommer andre forslag, så kan det være jeg prøver.

• #4   20. maj 2010 Kog mælk op, så kom skukker og honning i. Det rykker....

• #5   20. maj 2010 sukker

• #6   20. maj 2010 Jeg har virkelig ikke prøvet nået som det her før. Det gør SINDSYGT ondt hver eneste gang jeg synker, og det samme gælder, når jeg bare skal drikke et glas vand eller når jeg prøvet og spise lidt yoghurt.

• #7   20. maj 2010 Har du hvide pletter i halsen ? hvis du har det, så det bare til lægen igen (ville jeg egentlig nok også gøre selvom der ikke evt. er hvide pleter), bliv podet, og bed evt. om en priktest (du får et lille prik i figeren) det der lyder som om der skal penicillin til...

• #8   20. maj 2010 Er din hals lukket sammen hvis du åbner munden og kigger ind i spejl

• #9   20. maj 2010 Jeg blev podet i mandags da jeg var til lægen, men kan sådan en halsvirus udvikle sig og gå hen og blive halsbetændelse?

• #10   20. maj 2010 Jeg synes jeg kan spotte lidt hvidt derinde, men min hals er ikke lukket sammen.

• #11   20. maj 2010 Arh ro på.. det skal være halvalvorligt før der skal penicillin til at bekæmpe infektionen, og det har lægen nok konstateret at det ikke er.

Prøv Hexokain, det fås i håndkøb på apoteket, og det er også desinciferende. Det plejer at virke ret godt.

Strepsils er også en mulighed, de er dog ikke så effektive.

• #12   20. maj 2010 *Mac* - Tro på mig. Det her er virkelig ikke sjovt. Har prøvet strepsils og alle mulige andre sugetabeletter. Dog er der ikke rigtig nogen der virker.

Hexokain lyder som en mulighed.

• #13   20. maj 2010 = mindre effektive end Hexokain. Selvfølgelig virker de smiley

• #14   20. maj 2010 Jeg siger tak for alle rådene indtil videre. En fornøjelse og se der stadig findes flinke mennesker derude.

• #15   20. maj 2010 Hexokain er guld værd der...

Har selv haft samme tur for 3 uger siden...

Og efter jeg åd et par glas hexokain hjalp det meget...

Og de smager faktisk ikke helt tosset af sådan nogle tabletter...

• #16   20. maj 2010 ja hexokain er super gode har os lige haft sån en tur 10 dage med de samme smerter som du beskriver og har haft en lignene tur før... Og problemet er når lægen siger det er en virus så er der sku ikk noget antibiotika der virker da virus ikke er levende så kan ikke slås ihjel:S

• #17   20. maj 2010 Når du ikke kan trække vejret mere, så gør de noget. Ellers skal du bare sove det væk (svært i så godt vejr, I know). Jeg havde selv en rigtig slem omgang, hvor jeg hæssede fordi det var godt og grundigt lukket til. Men så fik jeg lige en maveinfektion med kramper og det indebar opkastning så den halsbetændelse "forsvandt" hurtigt. Den blev i hvert fald overtaget af en endnu værre smerte.

Så det er mit råd til dig, sørg for mangel på et bestemt vitamin i maven så din mave kramper så voldsomt at opkast bare kommer helt af sig selv.

Du kan selvfølgelig taget alternativet og drikke en fandens masse te (kaffe kradser lidt for meget). Og hvis du er ryger, så stop med det i den periode det gør det bare værre.

• #18   20. maj 2010 Citat.. hoopla º..
    Jeg er ikke så vild med rom og jeg har lidt på fornemmelsen, at det ikke kan tage smertene

Øhh nu skal du høre min ven, det er mængden der afgøre om det tager smerterne, hvis du ikke syntes det virker har du ikke fået nok smiley

God bedring..

HazzarD

• #19   20. maj 2010 Don B - Capo di tutti capi .
    Penicillin hjælper ikke en skid, når der er tale om en virus

• #20   20. maj 2010 overhovedet ikke nej.. De kan give dig noget og så tager det 7 dage før det forsvinder. Eller du kan vente og så går der en uge, så er det overstået.

• #21   20. maj 2010 snaps gammel dansk..

eller måske engang fisherman...

• #22   20. maj 2010 *the sniper* niksen, det gør det ikke, det er rigtigt, men hvis det er en hals-betændelse hjælper det ret hurtigt, OG det er ikke sikkert det IKKE er betændelse blot fordi podningen ikke viser det, podning er ikke en ret sikker metode, priktesten er mere effektiv, endvidere kan det ske betændelsen ikke var så fremskreden ved første lægebesøg.

Men men, alt er muligt, kan også ske det bare ER en virus, da hjælper kun whiskey, ihvertfald hjælper det til at sove *gg*

Kommentér på:
Halsvirus - Gode råde søges!!!!

Annonce