3o6 xs problemer! HJÆÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri´s brugere (:
Jeg har en pug 306 fra 95 hvor jeg tror gearkassen er gået i stykker. men jeg er ikke helt 100 på det enu. så jeg tænkte at nogen herinde nok har prøvet det før?
Men idag da jeg skulle køre en ven hjem havde gearkassen hakket lidt i 1 og 2 gear. da jeg så ligger i 5 bag en gammel dame og skal til a overhale smider jeg den self ned i 4 og giver lidt gas (: men den tager bar ikke fat så jeg blev nød til a holde ind til siden og da jeg så holdte stille gad den slet ikke a gå i gear.? jeg kunne bar sætte den i 1 - 5 uden der skete noget? og uden a bruge kobling? da jeg så prøvede a smide den i bakgear larmede det lidt? min ven som kom og hentede mig og bilen sagde det mugeligvis kunne være min kobling? en anden har sagt det kan være gearkassen og en tredje har sagt et eller andet med a den kunne være hoppet ud a skålen eller sådan noget? ved ikke lige hvad han mente med det?
Og så til spørgsmålet (: har i nogen forslag til hvad det kan være? evt nogen der har prøvet det? og nogen der kan fixe det fredag eller lørdag med nogen reservedele osv?
Mvh. Kim
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
sæt dig ind i bilen og åbn vinduet, tryk koblingen ned med kørende motor og slip den. hører du en forskel er der noget i selve kobling/udrykkerleje
hvis du åbner hjelmen og kigger ned på bagsiden af motoren, op mod brandvæggen burde du kunne se 3 stænger, det er dem du aktiverer når du skifter gear. der er 2 korte og 1 lang stang. se efter om ikke 1 af dem er hoppet af bare i den ene side. kan forestille mig begge dele. men du ville nok høre det hvis det var koblingen.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 1.309
prøvet noget lign. det samme, pludselig gad den ikke tage fat mere, jeg kunne lige så tosset jeg ville skiftet fra 1-5 med/uden kobling, men hvis jeg uden at koble ud trak den fra fremadgående gear, til bak gear gav den lidt knas, tænkte det var sQ da mærkeligt, så gik jeg ud og kiggede lidt næmere og fandt ud af det var træk akslen
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 13
dec 2009
Men jeg kunne ikke se 3 stænger kun en stang. så tror det er det der med akslen (:
men hvor svært er det lige at fixe?
jul 2007
men det er jo nemt at se hvis det er en af træk akslerne, du sætter den bare i gear i tomgang, og så tjekker du om en af akslerne køre rundt hvis ja så virker gearkassen jo
dec 2009
Men hvis det nu er gearkassen, koster det så spidsen a en jetjager a få lavet?
jul 2007
det kommer an på om din ven vil fikse det for dig, ville nok råde dig til at købe en gearkasse brugt ved en ophugger så kommer det nok til en koste en 2-3000
dec 2009
3o6 xs problemer! HJÆÆLP!