Apropos dyremishandling {{forumTopicSubject}}
Indlæg fra WSPA´s side. De har sgu en anden mentalitet, de aber!!
"En vild bjørn, der er fanget af krybskytter har mindre end 60% chance for at overleve den procedure det er - uden bedøvelse - at skære et hul i bjørnens mave, hvorfra dens galde kan tappes to gange dagligt via et kateder. Bjørnegalden bruges i traditionel kinesisk medicin (TCM).
I naturen, hvor bjørnen frit kan bevæge sig, kan den leve i op til 25 år. I stedet kan den nu se frem til at leve 10 år i et bur så lille, at den end ikke kan vende sig rundt. Her er den tvunget til at ligge i sin egen afføring - underernæret, stresset og med ulidelige smerter.
Bjørnefarme er helt igennem lovlige i Kina, og de er en meget indbringende forretning, men totalt unødvendige. Der findes mange andre TCM- alternativer med samme effekt som den, bjørnegalde menes at have. Men overproduktion betyder, at 9.000 bjørne bliver mishandlet på det grusomste hver eneste dag, så deres galde kan bruges i shampoo, vin og te.
Ved at støtte med DKK 100 om måneden kan du hjælpe WSPA med at befri dyr verden over fra grusom mishandling, som der f.eks. finder sted på bjørnefarmene.
En fast månedlig støtte er vigtig, for det koster tid, penge og ihærdighed at samarbejde med regeringer for at opnå en lovgivning der forbyder mishandling af dyr, samt at bygge og etablere reservater til rehabilitering af nogle af de dyr du er med til at redde. Derudover skal vi ændre menneskers opfattelse af dyrebeskyttelse ved undervisning og oplysning af børn og lokalsamfund. Vi mangler også konstant midler til at kunne yde akut nødhjælp til dyr verden over".
https://payment.architrade.com/shoppages/4205634/kam1/payment.pml
Og nej, jeg har intet at gøre med WSPA, endsige interesser i dem!
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.508
nov 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
maj 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 520
okt 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 148 Svar: 775
nov 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
Og ja, overvej at tilmelde jer - så gør man da noget for sagen, og det lader jo til de har succes med at få noget af det stoppet når man læser på hovedsiden. Det er jo i princippet ingen penge, det starter ved 50,- månedligt - det har jeg tilmeldt mig i dag;-)
maj 2005
Følger: 72 Følgere: 79 Biler: 10 Emner: 1 Svar: 1.012
Apropos dyremishandling