{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samsung 50"
  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 195 Svar: 586
    #1   21. jun 2010 Eller er det her bedre?
    http://www.fleggaardshop.dk/pi/Philips_47PFL5604H_14162_106.aspx

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #2   21. jun 2010 plasma tv er fuldt på højde med lcd.. dog må det ikke lægges ned eller fx hænge på loftet. som regel bruger de en anelse mere strøm end de helt moderne lcd/led tv

• #3   21. jun 2010 Du får hvad du betaler for, det er i hvert fald en ting der er sikkert.

Har selv lige fået min 55" 3D skærm fra Samsung op og hænge og der er sgu tale om noget der virkelig virker.

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 195 Svar: 586
    #5   21. jun 2010 Okay, jeg gider bare ikke bruge 15.000kr på et tv, så ville bare høre om et af dem jeg har linket til er pengene værd og hviket af dem i ville købe?

• #6   21. jun 2010 Hvis du vil sætte dig godt ind i tingene så er et kik forbi Flatpanels.dk helt sikkert værd at overveje.

Der er masser af test og forlaringer på hvad du skal se efter og hvad du ikke skal se efter

• #7   21. jun 2010 At plasma bruger en smule mere strøm end lcd, er vist dagens underdrivelse! smiley Plasma bruger ofte 10 gange mere energi end lcd, og især når vi snakker 50", så tjek lige watt-forbruget inden, det kan blive rigtig dyrt i længden. Især hvis man ser ligeså meget tv som mig;)

Synes 50" lyder ret stort? husk som tommelfingerregel skal man sidde ca. 1 m væk fra tv'et pr. 10". Så du skal have ca 5 meter hen til dit tv, eller kan billedet godt blive grynet. Der er jo det samme antal pixels lige meget om det er 50" eller 32" hvis det er Full HD, så hvis man sidder tæt på kan billedet virke sløret.

Men held og lykke! smiley

• #8   21. jun 2010 jonas J.

Effektforbruget er en af de parametre der oftest misinformeres omkring på nettet.
    I specifikationerne for et TV angives det "maksimale" effektforbrug altid, hvad enten det er et LCD eller et plasma TV, men da LCD skærme har en "konstant" lyskilde, så vil dette altid bruge samme effekt, hvor plasma skærmen vil bruge strøm afhængigt af hvor lyse farver der skal vises på skærmen.

Hvis vi hiver LED skærmene ind i billedet som blot er en viderudvikling af LCD panelerne, så kan du snakke om at der er en stor forskæl, men ikke i forhold til en alm. LCD skærm, her er løbet faktisk rimelig tæt.

• #9   21. jun 2010 Her er lidt lærdom for dem der tror at Plasma vs LCD er en afgjort kamp.

Der er fordele og ulemper ved begge teknologier alt efter hvad man skal bruge sin skærm til og hvad man ønsker af størelse og til vhilken formål osv.

Læs mere fakta om dette i denn gode forklaring af Plasma vs LCD.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1220975428

• #10   21. jun 2010 Det jeg hæfter mig ved er at man i hele branchen hele 5 år tilbage snakkede om hvordan LCD TV snart gjorde det af med Plasma teknologien, de er her endnu og med god grund, der er bare ting som ikke kan gøres lige så godt med en LCD eller en LED skærm som med en Plasma skærm, men ikke overall set, men de har som sagt hver i sær deres ulemper som går at den anden teknologi stadig vil være her, også om 10 År.

Der er ikke tale om en VHS-BETAMAX-VIDEO2000 Krig.
    Der er tale om 2 forskællige teknologier der har hver deres fordele og ike mindst ulemper som gør at den anden stadig kan eksistere. :o)

Bare for at nævne nogle af LCD skærmens ulemper set i fohold til Plasma kan nævnes sort nivaue, responstid, betragtnings vinkel, pris for større paneler over 50"
    Lysstyrke og kontrast er bedre på Plasma.
    3D kræver god opdaterings hastighed og her er LCD ikke for god da man ser en del cross over talk mellem højre og venstre kanal.

Men ja der er mindst lige så mange ulemper med en Plasma inden for andre kategorier.

Så man skal vælge teknologi efter det man skal bruge den til og ikek efter hvad man tror eller har læst er bedst, der er ikke nogen "vinder" så tjek siden ud jeg linkede til, den forklare rigtig godt hvad du skal gå efter alt efter dit behov og brug af skærmen.

• #11   21. jun 2010 hmm læste en test hvor de målte på det faktiske forbrug. der viste det sig at plasma bruger meget mere energi end lcd.

Kan desværre ikke lige finde testen, men leder videre efter den:)

Kommentér på:
Samsung 50"

Annonce