{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Hvad skal man lave nu? (JOB) {{forumTopicSubject}}

Tja hvad skal man finde på at lave nu, eller søge af jobs ?

Er udlært bygningsmaler og har arbejdet som ufaglært mekaniker de sidste 1½ år, men syntes at det er på tide at prøve noget nyt.

Men syntes at man høre at der ikke rigtig er til at få jobs idag nogle steder.

Eller skal man tilbage på skolebænken, men orker næsten ikke SU / Lærlingeløn igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal man lave nu? (JOB)
  • #1   11. jul 2010 pil næse eller sæt dig på dine hænder

• #2   11. jul 2010 bare kom til kbh... der er fint gang i byggebranchen...

• #3   11. jul 2010 Jeg giver dig 100% ret der er ikke nok arbejde i danmark :-S

• #4   11. jul 2010 Thomas - Striben Århus N gider sku ikke at overtage din mors job, syntes at hun passer det fint.

Kong Gulerod er selv fra kbh, måske skulle man ringe til gamle mester.

• #5   11. jul 2010 Jim A:
    Hvis man vil ha et arbejde, så kan man oss få et...

• #6   11. jul 2010 Måske udvide din malerhorisonter lidt og blive industrimaler og på den måde komme ud og arbejde offshore på boreplatforme?

• #7   11. jul 2010 Patrick R
    så synes jeg du skal sige det til alle de håndværkere som er ledige lige nu, tror de alle vil grine af dig

• #8   11. jul 2010 Jim A tror det handler om at søge nok, men det er nok ikke sikkert at man får prømmejobbet.

Anders J det kunne måske være en ide, er det noget du kender til ?

• #9   11. jul 2010 prømmejobbet = drømmejobet.

• #10   11. jul 2010 Patrick R

Der er stor forskel på at søge et spændende nyt job, hvor efterspørgselen er stor (hvilket er den slags job han søger)

Kontra få et fuldtidsjob på en tankstation...

• #12   11. jul 2010 jeg syns sku ikke det er nemt at finde noget job lige PT

• #13   11. jul 2010 Hvad er det for noget pis med at der er nok arbejde? Jeg er maskinarbejder, arbejdsløs i 17.5 måneder, der er INGEN jobs indenfor 100 km radius og der hvor der er jobs er der ligeså mange arbejdsløse, som kan det samme som jeg selv kan, så de tager ikke mig pga den lange afstand!

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #14   11. jul 2010 Morten D.. nogen ide om hvem man skal kontakte hvis man gerne vil på boreplatform som elektriker?

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #16   11. jul 2010 ja jeg er også arbejdsløs.. elektrikker og der er ikke noget at få heromkring og de fleste vil gerne have at man har mulighed for vagtordning

• #18   11. jul 2010 Tjaa.. vi har altså lige ansat 6 nye i firmaet.. vores nabofirma har ansat 4 nye, og tømrerne mangler 3 mere... hvis i ikke kan få arbejde er det vel fordi der hvor i har søgt, har de ikke ment i var kvalificerede til det de søgte??

vi har masser at lave hos os..

• #19   11. jul 2010 Morten tak for info, dejligt med noget seriøst svar her på bg.

Har kikket inde på deres hjemmeside og der kommer da også en ansøgning fra mig deres vej.

Allan R, hvorfor starter du ikke på nogen uddannelse, prøv at tænkt på hvor langt du kunne havde någet på de 17.5 måneder, ellers lad os bare side de sidste 12 månedder, jeg tror virkelig ikke at man bare kan lægge der hjemme i 17.5 månder uden at havde fundet sig et job og ikke selv være skyld i at man ikke har et job idag.

• #20   12. jul 2010 Der er ALTID jobs at få.. hvis man ikke er kræsen.. om det så er pakke job på en fabrik, eller tjener/bartender.. der er ALTID folk der mangler arbejdskraft.. Til dem der GIDER..

Undskyld for OT - bliver bare provokeret over folk der påstår der ikke er nogle jobs i DK.. for der MASSER..

• #22   12. jul 2010 Jeg har sagt til jobdk at de bare kan komme med et hvilket som helst job overalt i verden, så rejser jeg inden 48 timer har bl.a. arbejdet på Rolls-Royce og skal selvfølgelig ikke ud og være bjergbestiger guide eller kassedame i Netto! Jobdk har brugt max 6 timer på mig

• #23   12. jul 2010 Der er udbudt 25.00 jobs max og der er 125.000 uden arbejde, dvs at der kan komme 25.000 mere i arbejde hvis alle bare tog det der blev dem tilbudt, altså 100.000 tilbage, hvad gør de så?
    Jeg får besked mandag om der er arbejde til mig på en større fabrik i nærheden!
    Næste mulighed er at jeg skal på et kursus ved Jobdk som koster kr 6.000 om ugen et jobsøgningskursus på 4 uger, fra 9-14 i 4 uger!
    Var der nogen der sagde malkeko?

• #24   12. jul 2010 Få nogle kompetencer, så I slipper for de der zombie lønslave jobs. Der er jo ingen fremtid i tank jobs og lager arbejde, efter min mening i hvert fald.

• #25   12. jul 2010 Fik afslag i dag........suk,! Tager så bare en tur på stranden........

• #26   12. jul 2010 Det kan jo være I ikke er så kvalificeret til jeres arbejde .. Nogen går bare og sover deres uddannelse væk .. og når den så er færdig står i med et svendebrev i ligeså godt kunne have tørret røv i, fordi i valgte at pjatte skoletiden væk og bare ville bestå .. Tænk over den ..

• #27   12. jul 2010 Vil egentlig ikke blande mig mere i den diskussion end at sige, at det altid er bedre at udvide sine kvalifikationer i form af end en uddannelse (eller prøve på det), end slet ikke at gøre noget smiley

@ Mikael L: Det med, at der ingen fremtid er i lagerarbejde, eller at det er et zombie-slave-job, mener du vel forhåbentlig ikke seriøst. Har selv arbejdet som ufaglært lagermand på eftermiddagshold, og det skam ikke, fordi det var dårlig betalt. Blev så fyret lige inden jul, pga formanden fik at vide, han skulle spare en halv million om året. Skal nu starte på en uddannelse som lager-/ logistikoperatør næste måned.

• #28   12. jul 2010 Mine job søgnings erfaringer siger mig, hvis man har sendt 300 ansøgninger ud, uden at være til en samtale, så er det altså noget galt enten med ansøgningen eller ens kvalifikationer i forhold til de jobs man søger.

Jeg har søgt job, som jeg ikke har været kvalificeret til, alligevel er jeg kommet til samtale.

• #29   12. jul 2010 når nu i sender ansøgninger ud og ingen samtaler har været til... så er det fordi jeres ansøgninger ikke skiller sig ud fra mængden.. prøv at skrive ansøgningen på grønt papir, eller gør noget andet, så det ikke bare er endnu et stykke hvidt A4 i bunken...

derudover er der faktisk RIGTIG mange der får job når de søger uopfordret i stedet for at søge på de jobopslag der er.. dem er der jo flere hundrede der søger på...

så kontakt firmaer som har med jeres fag og gøre, men som ikke umiddelbart har en jobannonce...
    og så er der også en rigtig god ting at møde op personligt ved 7-8 tiden..
    ellers så ring til dem.. også ved 7-8 tiden..

i disse tider finder jobcentrene ikke bare jobs til dem der er arbejdsløse, de skal sku selv gøre noget for det.. og hvis man går op i at finde et job, så er der også jobs... det er vel ligemeget om man skal svejse eller vaske gulv, hvis det betaler regningerne??

jeg blev fyret for et år siden, og jeg gik kun arbejdsløs i 26 dage..

DER ER JOBS DERUDE; MEN I SKAL SGU GØRE EN INDSATS FOR AT FÅ DEM..!!

• #30   12. jul 2010 Ja, men ikke til 125.000.............

• #31   12. jul 2010 tjaa.. der er jo så også nogen som har givet op på forhånd... de får nok ik noget lige med det samme..

• #32   13. jul 2010 Eller få din hund til at gå op med det!

Kommentér på:
Hvad skal man lave nu? (JOB)

Annonce