{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  misundelses afgift??
  • #1   31. jul 2010 Den går ud på at gulplade biler er billigere i indkøb..
    Her ser staten så mulighed for at indkræve nogle penge fra forbrugerne, ved at sætte "misundelses afgift" på gulplade biler..

Hvis du har en dieselbil, så skal du regne 1000kr om året for partikelfilter "afgift"...

Alt sammen for at staten kan score nogle penge i kassen

• #2   31. jul 2010 Godt nok er det en varevogn, men er det noget med om den bruges til erhverv?

undskyld for de ondsvag spørgsmål men jeg bliver nød til det ellers finder jeg jo aldrig ud af hvad det er..

• #3   31. jul 2010 Har det noget med en ekstra moms at gøre? smiley

• #4   31. jul 2010 Du kan læse om de forskellige satser her http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html?rel#tabel5

Men det er fordi når man skal bruge sin gulplade bil til privat kørsel, skal man betale en strafafgift.

• #5   31. jul 2010 ja,hvis den bruges privat og har en totalvægt sp koster den ca 9000,- årlig

• #6   31. jul 2010 Der er altså ingen partikel afgifft på gulplade biler, medmindre den er nyere end 2005 eller sådan noget..

Karsten

• #7   31. jul 2010 billig E46:

den koster så lige 9643,- årligt, hvilket er pisse dyr efter min mening. Burde en forhandler ikke oplyse om sådanne ting, eller er det bare mig??

• #8   31. jul 2010 partikkelfilterafgiften på gulpladebiler er på biler nyere end 2009

• #9   31. jul 2010 Anja,

Jo vil godt give dig ret at det burde han oplyse, men han har måske regnet med at du godt selv viste det..

Cookie.

Tak, kunne ikke helt huske året smiley

Karsten

• #10   31. jul 2010 det burde en reel forhandler oplyse,for det er sg mange penge syns jeg

• #11   31. jul 2010 Forhandleren er rimelig stor, og meget populær her i sønderjylland, så derfor Ja synes jeg nu også en reel forhandler burde have oplyst. Jeg ved godt at jeg er kvinde men det er jo ikke alle piger der ved sådanne ting, omkring hvad vægtafgiften på biler er.
    jeg er meget skuffet, men ja bilen er også sat til salg nu.

• #12   31. jul 2010 Det er nu ikke normalt at man ved at en bil koster 9000+ om året,men de siger selvfølgelig ikke at den er så dyr,for så ved de godt at den ikke bliver solgt,og hvis de så ser en kvinde der er int i den,så tænker de desværre YES

• #13   31. jul 2010 Det tror jeg desværre Billig E 46 Cab sælges,KUN 229k ! har helt ret i..

Karsten

• svend åge l
    svend åge l Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #14   31. jul 2010 kommer selvfølgelig an på årgang, men på en ældre gulpladebil kan det betale sig at betale "mer afg" så slipper man med den "billige" vægtafg,, eks berlingo/partner fra omkring 99 og oo, mellem okr og 4000kr til afg, g så koster bilen ca3500 om året+ bilen så er nemmere at sælge igen : ) : )

• #17   31. jul 2010 Morten D
    men biler over 2000 kg var afgiften 30% (før 2007)

og under 2000 kg var afgiften 95%

• #19   31. jul 2010 Morten D:

Du må meget undskylde at jeg ikke brugte søge funktionen, skal jeg nok for eftertiden.

• #20   31. jul 2010 come on,du er jo næsten "nybegynder"herinde,men det er mange penge om året det er vi helt enige om

• #21   31. jul 2010 Nikolaj R;

Det er ikke en løgn og ikke dobbelt moralsk, vi købte bilen for lidt over 3 mdr siden, og for ca. 2 mdr siden fandt vi ud af vi skulle have familieforøgelse, DVS det første barn. Det er ikke til at have et barn i en van.
    Og hvad har det egentlig med mit spørgsmål at gøre, om jeg sælger min bil på det grundlag eller ej. Jeg har skrevet sandheden hvorfor vi skal af med den, ikke pga. afgiften.

En anden gang istedet for at eksplodere sådan i en tråd og angribe folk, så tænk lige over hvordan du skriver tingene, eller i det mindste spørg pænt .

• #22   31. jul 2010 Nikolaj R:

Det gør jeg så ikke nej. jeg har ikke skrevet nogen steder her, om at jeg sælger den pga. afgiften. Jeg har skrevet ordret:::::: """"""jeg er meget skuffet, men ja bilen er også sat til salg nu.""""""

Og med det mener jeg at jeg er skuffet over at forhandleren ikke fortalte det da vi købte den, og at jeg er glad for at vi har sat den salg.
    Jeg nævner ikke nogen steder, at det er pga. afgiften.

• #23   31. jul 2010 Og bilen har været til salg længe før jeg lavede den tråd her. Og jeg spurgte bare omkring afgiften fordi vi kom til at snakke om det idag, da en potentiel køber spurgte os.

Kommentér på:
misundelses afgift??

Annonce