{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket Tv...??
  • #1   2. aug 2010 http://www.flatpanels.dk/

  • #2   2. aug 2010 det største OLED tv du kan købe er vist på 15" så det er nok ikke aktuelt.....

    Du skal have plasma hvis du går meget op i billedekvalitet da det har de mest korrekte farver og oftest det dybeste sort niveau.
    Der er dog de ulemper at plasma med tiden får et noget højere sort niveau og at nogle plasma tv summer lidt hvilket kan være irreterende at høre på.

    Om du vælger et LCD tv eller et såkaldt LED tv gør ingen forskel og du bør kun vælge LED hvis et meget tyndt tv er meget vigtigt for dig.
    Men de nyeste LCD tv er megt godt med når det kommer til sort niveau osv.


  • #3   2. aug 2010 Nu skal vi lige huske på at der kun findes 2 slags fladskærme... LCD og plasma.. LED er bare en anden måde at belyse et LCD fjernsyn på, så det kan laves tyndere osv...

    Hvad der er bedst vil jeg sige er en smags sag.. Det kommer også an på hvordan dit TV skal stå/hænge i stuen.. Har du store vinduespartier i nærheden, hvor solen står lige ind på, kan du godt blive træt af en plasma, da den har en glasplade foran, som kan genskinne dit lys, så du kan "se" vinduerne i skærmen..


  • #4   2. aug 2010 Jeg har selv dette: http://www.crtv.dk/produkter/fladskaerms-tv/plasma-tv/panasonic-tx-p50g20e

    Det er virkelig et lækkert TV.. Og så sammen med mit mediacenter som kører XBMC, og med blu-ray drev i..


  • #5   2. aug 2010 Kasper O : oplever du plasma summen fra dit g20?? det er nemlig en superfed skærm men har bare hørt mange klager omkring summen fra netop den model?

  • #6   2. aug 2010 Jeg har hørt et par hyletoner engang imellem.. Men har aldrig kunne konstatere om det er pga tv'et eller mit fiber signal.. Men er sku glad for det.

  • #7   2. aug 2010 Jeg har et Panasonic G20 som der er linket til, det er et rigtig lækkert tv.
    Jeg havde ikke problemer med summen på mit, blev desværre stjålet


  • #8   2. aug 2010 Jeg har lige købt et Samsung UE46C7705 LED og det ryger tilbage idag.. det er fandme et ringe tv.. jeg er virkelig skuffet.

    Jeg vil ud og se om jeg kan finde noget Panasonic Plasma i stedet, det ærgrer mig bare at deres stik vender bagud, da det gerne skulle HELT op ad væggen.


  • #9   2. aug 2010 Jesper: hvis du køber et forholdsvis billigt ophæng og får et af de strømstik med "knæk" i så passer det lige

  • #10   2. aug 2010 VT20E det er sagen og her en betydelige bedre panel end tidligere Plasma skærme med undtagelse fra Poioneers Kuro med uhyggelig meget mindre reflektioner fra glas lagene.

    Denne her test kan give dig et rimelig godt billede af hvad forskællene er på Plasma og LCD skærme.

    http://www.youtube.com/watch?v=C8haf9oIlkk


  • #11   2. aug 2010 Panasonıc G20 / V20 vıl man ha 3D sa snup da en VT20... Det holder max.

  • #12   2. aug 2010 Det er ikke kun 3D der gør VT20E et bedre valg, det er væsentlig bedre 2D TV også end V20E da det bruger en anden plasma type og har et meget mindre reflektionerende glas overflade til at mindske reflektioner

    VT20 er også noget dyere men helt klart også et bedre 2D TV smiley

    men ja V20 er en god "Bang for your money" rigtig god skærm men bare til alm. penge :o)


  • #13   2. aug 2010 Ricko N [ Soundrides ], ikke når det beslag jeg har fylder 8mm smiley

  • #14   3. aug 2010 Tak for hjælpen... Det blev et Panasonic TX-P42G20E....Så må vi se..!

  • #15   4. aug 2010 Det bliver du glad for smiley

  • #16   4. aug 2010 Jeg er ved at se på et V20 fra Panasonic og et PS50C7705 fra samsung, skal bare lige finde et sted de har samsungen stående, så jeg kan se billedet med mine egne øjne

  • #17   4. aug 2010 Er der nogen der har erfaringer med f.eks dette : http://www.cinemagic.dk/shop/lg-47lx6500-6348p.html

  • #18   4. aug 2010 Jeg holder mig generelt langt fra LG, jeg synes de er meget kunstige i billedet og kvaliteten virker ikke overbevisende i forhold til alternativer i samme prisklasse

  • #19   4. aug 2010 Hvilke alternativer vil du forslå til et godt 3d tv.

  • #20   4. aug 2010 min. 40" står i en lys stue.

  • #21   4. aug 2010 Hvis det skal være det mest reflektionsfrit så vælg Philips 7695 eller noget fra Sony.

    Men de har ikke 3D
    Du er klar over at du skal have både 3D TV og 3D blueRay afspiller for at kunne se rigtig 3D og så koster brillerne iøvrigt 600-1800kr pr. stk! (der medfølge ofte et stk.)


  • #22   4. aug 2010 Sony laver skam 3D TV, de har da et stående i ELgiganten :o)

    Desuden har Plasma skærme vist sig som værende langt bedre teknologi til 3D end LCD skærme eftersom LCD lider af croos talk grundet den langsommere opdaterings frekvens de bruger.
    Plasma har faktisk ingen croos over talk immellem højre og venstre billede.

    LG laver det fedeste design med deres ultra tynde rammer om TVet, men som Jesper siger så er deres teknik stadig lidt bag af dansen og de er ikke helt så overbevisende som eks. Panasonic og Sony og Samsung.

    Man behøver ikke en 3D blueray Afspiller for at se 3D materiale, man kan hente en del ned fra youtube i 3D og se via extern hard disk på eks. Samsung mener jeg.

    Og det er endnu også begrænset hvor mange film der er ude til 3D

    Der er også stor forskæl på om materialet er i rigtig 3D eller det som kaldes Konverteret 3D materiale.

    Monsters ink. eks. var ikke lavet i 3D men konverteret til det, hvor eks. Avatar var lavet i 3D og virker langt mere overbevisende end det konverteret materile som oftest får et meget kunstigt fler lags billede hvor man ikke føler 3D oplevlesen har flydende overgange fra forgrund til baggrund.

    Panasonic er mit klare valg mest fordi der følger 2 stk. briller med og du har mulighed for at ligge ned på divaen og se 3D, det kan man ikke med Samsung da brillerne bliver mere og mere sorte jo mere vandret man ligger. og så det at Plasma er en bedre teknologi grundet den hurtige respons tid til 3D.

    SKla det være reflekstions frit, så skylder man sig selv et kik på Panasonic VT20E trods det er et plasma, så har det faktisk i nogle tilfælde færre reflektioner end det man ser på nogle LCD skærme, den er virkelig forbedret på det område også i forhold til V20E uden 3D. så derfor er det ikke kun 3D man vælger som grundlag for at vælge VT20E men også fordi det generelt bare er et langt bedre 2D TV.

    Skal man have noget billigere 3D, så vælg en Samsung eller LG, der får man også hvad man betaler for.


  • #23   4. aug 2010 "Man behøver ikke en 3D blueray Afspiller for at se 3D materiale, man kan hente en del ned fra youtube i 3D og se via extern hard disk på eks. Samsung mener jeg."

    Ja fair nok, det havde jeg ikke lige tænkt over, men pointen var at materialet skal være 3D ellers bliver det "gætteri-3D" ligesom dengang man lavede "sourround" ud fra et sterie signal smiley

    Lige nu vakler jeg mellem et PS50C7705 Plasma fra Samsung og et Panasonic TX-P50V20E, VT modellen springer budgettet og jeg er bedøvende ligeglad med 3D.

    + og - :

    Samsung +
    Vanvittig lækkert design
    Lækre menuer
    Stik på siden
    Ekstremt slankt (3½cm)

    Samsung -
    Lidt flere glas reflektioner
    Billede ikke helt så godt som TX-P50V20E (set ud fra en entusiast)

    Panasonic +
    Bedre billede

    Panasonic -
    Konservativt design
    Stik bagudvendt
    Tykkelse (8½cm)

    - for dem begge:
    kun 1 tuner = stort set ubrugelig PVR funktion

    Derfor er jokeren NAD B4 også på tapetet, men det er et LCD, det er tykt og ikke nyt længere.. og jeg kender overhovedet ikke billedkvaliteten.
    Jeg skal ud og se på et iaften


  • #24   4. aug 2010 "Lige nu vakler jeg mellem et PS50C7705 Plasma fra Samsung og et Panasonic TX-P50V20E, VT modellen springer budgettet og jeg er bedøvende ligeglad med 3D."

    Jeg ved at der er forskel på fosforen i V og VT, men V har mindre retension


  • #25   5. aug 2010 Jesper -> Lexus til salg .

    de fleste tests siger at VT20E stort set ikke har nogen retension overhoved, den er så godt som ikke tilstedeværende (eneste afvigelse er fra testen på flatpanels, så det vilel jeg slet ikek hænge mig i.

    Og hvis du går så højt op i retension, så skal du da holde dig langt væk fra Samsung som lider en hel del mere af dette set i forhold til VT20E
    VT20E er godt nok dyrt, men jeg er glad for at jeg fik det til 16.000 Kr. igennem fladskærmsshopen via en samkøbs ordning på flatpanels.

    Og så kan jeg ikke undvære 3D, når først jeg har inversteret i et dyrt TV, så gider jeg ikke side om 1-2 år og vælge alle 3D filmene fra hos Blok buster osv. og det er helt sikkert det er komemt for at blive Sony har pt nedlagt nogle fabriks haller for at starte flere produktioner op af 3D TV og Panasonic og Samsung samt LG er i fuld gang med at udvide efter den enorme efterspørgsel der har været på 3D TV siden starten af året.
    Derfor mener jeg det er en god fremtids sikring hvis man selvfølgelig bruger tiden til at se film og sport som er de 2 største 3D kilder.
    Flere TV stationer har allerede gang i at få 3D kanaler op og køre som udelukkende skal sende i 3D, Kamera producenterne er i fuld gang med at lancere 3D video kameraer til forbruger marked og man kan allerede købe et fra Panasonic.

    Så jeg mener man vælger en væsentlig ting fra som godt nok lige pt ikke har den store indflydelse, men som bliver det store nye om ret kort tid, inden for det næste års tid til 1½.

    Og hvis man køber et godt TV nu, så går man nok ikke ud for at genkøbe et nyt bare for 3D skyld om 1-1½ års tid, så vil man blot ærge sig tror jeg.
    Det vare nok helelr ikek længe inden Bil Galleri for øjnene op for 3D video og implementere det her også og SÅ kan du se idén med det smiley hehe.

    Men ja VT20E er dyrt og hvis jeg skal være ærlig æger jeg mig gul og grøn over at 65" versionen koster SÅ meget som godt 40 kilo, elelrs var det helt sikekrt den jeg havde valgt og ikke kun 50"eren. da størst er bedst til 3D,

    Marked flyder faktisk om ikke så længe med 60 og 65" plasma skærme fra både LG, Sony og Samsung til meget billigere priser end det VT20E 65" koster smiley

    Største plus ved panasonic synes jeg er at de laver det bedste Plasma TV efter Pioneer´s patender udløb på deres Kuro teknologi.

    Faktisk har jeg hørt mange fortryde deres køb af Samsung 3D modeller og skærme generalt, de er ikke hvad de var engang.

    Men ok alle de kloge ord, komemr også fra en Panasonic ejer her, så hvad giver man lige for det smiley


  • #26   5. aug 2010 "Og hvis du går så højt op i retension, så skal du da holde dig langt væk fra Samsung som lider en hel del mere af dette set i forhold til VT20E"

    Det gør jeg ikke, jeg læste det blot på Flatpanels.. jeg kan knap nok se retension på et LCD TV smiley

    Og måske ved jeg lidt om teknologier og alt muligt, MEN jeg er LANGT fra TV entusiast, jeg ser TV 1 time om ugen og måske en film om ugen og jeg kan garantere dig for at JEG personligt ikke kommer til at savne 3D overhovedet, var mit gamle Fujitsu Siemens 40" LCD med analog tuner og halv HD ikke stået af, så hang det på væggen de næste 3-5 år alligevel (det skulle da lige være hvis kabeltv stoppede med at sende analogt, så røg det nok ud..)

    Designet spiller også en rolle og der må jeg sige at Samsungs sparker røv i forhold til Panasonics konservative design, om end det er væsentligt bedre på V og VT modellen en G modellen.

    Desuden, så ærgrer det mig at de har lavet en kæmpe brøler at smider stikkende bagudvendte, så kan jeg jo ikke hænge skidtet op ad væggen.

    Jeg tror at Samsung PS50C7705 vs Panasonic V20 er et nogenlunde dødt løb, VT20 er måske en anelse bedre, men jeg synes personligt ikke at den store prisforskel er det værd, til mig smiley


  • #27   5. aug 2010 Jesper -> Lexus til salg .

    Det er korrekt at hvis man som jeg skrev generelt ikke ser meget TV så som Film og Sport, så er det meget uinteresandt at indverstere i 3D "lige nu" men jeg tror måske det kan få mange som ikke før har brugt TV meget til at bruge det mere, fordi denne teknologi som sagt også snart udbredes til videokameraer og digital kameraer, og det er da lidt fedt at side og se ferie optagelserne i 3D :o) eller fotoalbummet osv. og Spille verdenen kommer også godt i gang med 3D, så det bliver nok lige så alm. som stereo er på et TV trods rigtig mange overhoved ikke ville høre en forskæl på om det var i stereo eller Mono, men du finder stort set ikke noget TV som i dag er i Mono, trods ligegyldigheden for en god bid af befolkningen.

    Men jeg vil give dig ret i at designet er arh. nederen, der kunne de altså lige lære noget nyt, men igen så henvender Panasonic sig nok også mere til "nørderne" som ved hvad de vil have af teknik og de er som oftest mere intereseret i teknik end i design, hvor LG jo næsten har som varemærke at deres TV er design samt det at de har en filosofi at for hver gang de udvikler en ny model, så skal rammen på TVet gøres mindre og der må man sige de laver nogle fede TV, hvor det næsten kun er billede man ser uden ret meget ramme omkring.

    Men hvis du som du giver udtryk for er mest til "bang for the buck" altså få mest for pengene, så giver det mere mening for dig at købe Panasonics G20 model da V20 ligger tæt op af denne kvalitets messigt og som flatpanel.dk skriver i deres tests:

    "citat
    Alt i alt er Panasonic V20 et fantastisk TV, og billedkvaliteten er tæt på at være de bedste du kan få for menneskepenge i dag. G20 er stadig et bedre value-for-money Tv, og ikke langt fra V20 i rå billedkvalitet, men hvis du leder efter et Tv til den oplyste stue, så V20 er absolut værd at overveje i forhold til G20."

    Men her skriver du at du har et mørkt rum og har man brug for et TV til den oplyste stue, så er LCD med LED teknikken nok et langt bedre valg.

    De skriver oven i købet også dette om V20E:

    V20 har imidlertid ikke samme fosforlag som VT20 topmodellen. Og det betyder, at der er en tendens til en smule fosforslør på hurtige bevægelser, og at sort ikke er 100 % så dyb som på VT20. Baseret på det, er V20 faktisk tættere på den billigere G20 model end den er på topmodellen VT20. V20 har dog fordele i forhold til G20 såsom forbedret filter, en smule bedre detaljegrad og parabol-tuneren, men VT20 er et mere signifikant skridt opad mht. billedkvalitet.

    Og derfor når du ikke får meget mere for pengene i et V20 da du ikke stiler efter de små marginaler som der skrives er eneste forskæl på G20 og V20 så ville G20 nok give mere mening for dig og give dig endnu mere for dine penge.

    Det er bare en antagelse selvfølgelig :o)


  • #28   5. aug 2010 "Men her skriver du at du har et mørkt rum og har man brug for et TV til den oplyste stue, så er LCD med LED teknikken nok et langt bedre valg."

    Jeg har et lyst rum, så ovenstående må være fejlciteret smiley

    LED/LCD er om muligt bedre til at lave hvidt, men hvad hjælper det når det så ikke kan lave sort, det LED Samsung jeg lige har prøvet kunne kun en af delene, enten kunne det lave hvidt og så var sort = grå eller også lavede det sort og så var hvidt = grå og der var stort set ingen lys på billede.. nedern

    G20 ville økonomisk være det bedste til mig, da det, soim du skriver, giver mest for pengene.
    Designmæssigt er V20 dog lysår bedre end G20 og der kommer prisen op på det samme som jeg kan få et 4cm Samsung for i ca. samme billedkvalitetsliga.

    Designet spiller for mig også en rolle, da mit TV nok er en del flere timer slukket end tændt ;O)

    Indtil videre er sagen dog ikke afgjort, da jeg pt. endnu ikke selv har set et Samsung PS50C7 endnu (andet end på billeder), og det skal jeg først, før jeg beslutter noget som helst.

    Der er nogle ting jeg lagde mærke til ved Panasonic V20 som jeg ønsker at Samsung også skal have, eller taber det kampen og det er den ultra stærke glasplade foran. LED TV´et har bare en plastplade og rører du den, så føles det som om du skader panelet!

    Alt ialt synes jeg virkelig godt om Panasonic V20, der er faktisk kun 3 negative ting: (som INTET har med billedkvaliteten at gøre)
    1. Bagudvendte stik
    2. Tykkelsen
    3. Lidt konservativt design herunder også fj.betj. og menuer

    Så hvis Samdunget har ca samme billedkvalitet og glasplade, så er det, det der kommer op at hænge.

    Jeg er 100% enig i at vi sikkert kommer til at se mere til 3D, men sålænge der skal bruges briller, bliver det aldrig et public hit.

    Og det er iøvrigt HELT personligt, når jeg siger at det ikke betyder noget for mig, jeg VED at jeg ikke kommer til at savne 3D, da jeg simpelthen går for lidt op i det. (på trods af at jeg sidder og spekulere om det skal være det ene eller andet og ikke bare køber et LG til 5000kr) smiley



  • #29   5. aug 2010 Ja du må ud og finde svaret og hjem og se hvad der dutter.

    Det sværeste i et lyst rum er ikke at lave sort men at lave hvid, eftersom sort alligevel vil være spoleret af lyset.

    Derfor er LCD et bedre valg til lyse rum og samtidig er den største faktor faktisk glaslagene i Plasmaen der laver reflektionerne og ikke formåen til at skabe hvid elelr sort.

    Jeg ville da helt sikkert kun gå efter en LCD hvis jeg havde et lyst rum med mindre man vælger VT20E som har langt færre reflektioner end V20E, hvorfor jeg antog dit rum var mørkt og ikke var et citat eftersom du stiler efter at ville have en plasma.

    Man kunne også bare gør det at man montere mørke gardiner eller patiener, men så er vi ude i at bygge hus efter TV valg :o)


  • #30   5. aug 2010 hehe, uanset hvad, så skal det ikke være et LED fra Samsung, skal man have et LED uden reflektioner, så er der kun et og det er Philips 7695, da det har matteret frontglas.

    Mit problem er ikke at lyset fra TV´et ikke er stærkt nok, problemet er at fronten er som et spejl, det er fandme en brainfart der vil noget.

    Uanset hvad, så er det en jungle og man kan ikke få det hele på en gang desværre.. ellers havde jeg et Panasonic VT20 i Samsung design og kun 4 cm tykt, med en philips mat front smiley
    Og så lige 2 tunere i stedet for en smiley
    Og så lige noget DLNA der fungere og ikke er så kritisk overfor formater.


  • #31   5. aug 2010 Jesper -> Lexus til salg .

    Og med alle de super gode sammensætninger fra atl det gode har du skabt et alt for dyrt produkt ingen vil købe smiley

    Men ja det er lidt af en jungle og der er meget at vælge iemellem specielt hvis man går efter en model i middel klassen, hvoraf topmodellerne er lidt nemmere at skille fårene fra bukkene da udvalget er mindre og fordelene som regel mere markante.

    Men det er snyd at Panasonics topmodel i 65" er så ragende sindsyg dyr i forhold til den andre 60"ere og 62"ere. 40 kilo er altså en god sjat og et solidt akument for kun at kabe 50"eren til 16 kilo :o) synes jeg.


  • #32   5. aug 2010 "Og med alle de super gode sammensætninger fra atl det gode har du skabt et alt for dyrt produkt ingen vil købe :D"

    Nogen vil, men ikke nok til at det kan betale sig for producenten at fremstille, desværre.

    De TV der sælger mest koster under 8000kr

    Jeg tror at deres topmodel kommer væsentlig længere ned i pris om et halv år, det er de nød til, ellers sælger de for få.
    50" er også mere end rigeligt til alm. brug, men til biografsteming er der kun en regel; det kan kun bliver for småt smiley


Kommentér på:
Hvilket Tv...??

Annonce