1.490 visninger
|
Oprettet:
generhvervelse af kørekort {{forumTopicSubject}}
hej bg. er det sandt at når man generhverver sit kørekort, at de motorsagskyndige dumper en på de mindste, mest ligegyldige fejl, pga. at de "bare" syntes vi fortjener at dumpe?
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.102
maj 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 28
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 25 Biler: 5 Emner: 161 Svar: 453
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 80 Svar: 719
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Sådan noget som hvis du eks. ikke holder helt ind til kantstenen når du skal dreje til højre for at lukke af for cykkelister, det kan du dumpe på men aldrig få en bøde for.
Jeg har generhvervet uden problemmer og bestod 1 gang og beholdte dermed kørekortet, men jeg tror også det har lidt at gøre med "hvorfor" man skal generhverve, de ved tit og ofte at dem som drikker og køre bil er gengangere hvor farten oftere er nemmere at få pillet af folk når de først har fået forskrækkelsen.
Det har selvfølgelig noget at gøre med at drikkeri tit og ofte for nogle hænger sammen med alkoholisme.
Jeg blev selv målt til et godt stykke over 200 ... så den gik klokke rent ind på dagens top 10 liste.
Men du skal da bare gen erhverve i jylland ude på bhø landet, så kan det da ikke være så svært :o) hehe
feb 2007
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 214
Derudover skal du også vise at du har kørt bil før. Dvs. vis at du har et godt overblik i trafikken og at du har en generel erfaring.
Hvis du kan opfylde de 2 ting som en helhed så er det ingen problem og jeg taler af erfaring.
jun 2004
Denne viden kan misbruges af dem som vil, så jeg synes det er forkert de egentlig ved at du er oppe til generhvervelse og ikke er 1 gangs bilist.
Jeg blev spurgt hvorfor jeg skulele generhverve og jeg svaret helt ligeud, jeg var dum at køre for alt for hurtig og blev heldighvis stoppet i tide inden der skete noget :o) rigtig fedte fedte fedte :o)
nov 2006
Følger: 34 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 578
Var det da du tog billedet til din profil...?
jun 2004
Men farten var nok nærmere 208 Km/t. og ikke i den bil, det var dog også en W124er bare en 260E 2.6 L. med 166 Hk. og da alle betjente var sent ned af rampen til motorvejen, så måtte de jo stoppe al traffik i begge spor samtidig med der stod 2 sprælle mænd og viftede med arme og ben i midterrabben samt i nødsporet for at jeg skulle kunne nå at se at de havde stoppet al traffik for at stoppe mig :o) men jeg havde spottede dem på lang afstend og fik taget farten helt af og tænkte shit hvor er side vejen henne mand :o)
Men det var da lidt modigt at de turde spærre motorvejen i begge kørebaner ved hjælp af sagesløse traffikanter 3 stk i hvert spor som jo kunne have resikeret at have ageret stopklods for mig med 208 Km/t. det havde de nok ikke være så populære på :o) men ok man har vel alle antenner ude langs horisonten når man køre sådan, det havde jeg i hvertfald :o) men de tog det nu meget stille og roligt, "du har kørt 208 Km/t. og det betyder du har kørt for stærkt :o) haha, total god humor der :o) nå så det mener du ligefrem :o) jammen jeg troede at de 100 Km/t. "før 110 grænsernes indførsel" kun var for nødsporet.
Men ja det var dengang jo...
generhvervelse af kørekort