{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

om reg bil skade ?? {{forumTopicSubject}}

jeg har en bil jeg købte for 14dage siden hvor der er en der er kørt op bag i mig i dag ogdet er ham der skal batale det hele ikke mig men han jeg købte bilen af siger hans forsikring ikke er på bilen mere men min forsikring siger han ikke kan afmelde den før 3 uger efter den er solgt

nogle der ved om han kan det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  om reg bil skade ??
  • #1   16. aug 2010 de første 3uger er det hans forsikring der skal dække skaden...

• #2   16. aug 2010 det kan han ikke.. den skal dække..

• #3   16. aug 2010 Hvis den er købt privat er det hans ansvars forsirking der skal dækkes, og er den købt ved en forhandler er det din egen ansvar der skal dække.

Arbejder selv i et forsikrings selskab, skriv en PM hvis du skal have yderligere hjælp

• #4   16. aug 2010 gad godt se bare 1 mand finde den "regel" med de 3 uger... det er der ikke noget der hedder når det er handel mellem private

men kom gerne med et link der modbeviser

• #5   16. aug 2010 hvis du har en slutseddel med ham, og hvis du ikke har omregisteret bilen i dit navn, så er det hans forskring der skal betale det. for du har lov til at køre i hans navn i 3 uger.

• #6   16. aug 2010 Omregistrering af brugt bil

Sælger & Køber
    Når du køber en brugt bil er der altid enkelte som gerne vil omregistrere den brugte bil for køber, da de så slipper for at have med besværlige folk at gøre som ikke får bilen omregistreret, grunden til at de ikke får den brugte bil omregistreret er at de vil sælge den videre, så bilen ikke kommer til at stå i deres eget navn og derved sparer de nogle penge. Derfor er det altid en fordel selv at omregistrere den brugte bil.

Love og regler
    I følge lovgivningen har køber 3 uger til at omregistrere bilen.
    Hvis sælger ønsker at omregistrer bilen er der ikke noget problem i det. Han skal blot have en registreringsattest fra motorkontoret og køber skal have et forsikringsbevis med fra sit forsikringsselvskab. Så kan sælger uden problem omregistrere

• #7   16. aug 2010 VAG (tysker) !: jeg skal bruge et link fra en officiel kilde før jeg hopper på den smiley

• #8   16. aug 2010 lige en kommentar til JIMMY, forsikringsselskaberne må IKKE afmelde en bil, så længe bilen er ikke omregisteret. de skal først få grøntlys af motorkontoret (skat) før de kan afmelde en bil smiley

• #9   16. aug 2010 okay tak for hjælpen han siger bare den er afmeldt nu her efter 14 dage og at han ikke vil sige hvad forsikring selvskab han har

• #10   16. aug 2010 Jimmy: men der står jo ikke at køber har krav til 3 uger smiley det kommer jo helt an på hvad man har aftalt i slutsedlen

det der står er jo bare at det hedder max 3 uger, men hvis det er aftalt at det er 14 dage i slutsedlen må forsikringen ikke kræve at han venter til efter 3 uger, da det ikke er aftalen

• #11   16. aug 2010 ring til skat, oplysninger om forsikring osv kan de give dig, også om den er afmeldt, som den sikkert ikke er..., skat vil også have en slutseddel som er ældrer end 3uger før de tvangsafmelder bilen...

• #12   16. aug 2010 det er 14 dage siden jeg købte den nu så han kan ikke afmelde den efter hvad jeg kan høre

• #13   16. aug 2010 man kan afmelde en bil, efter 14 dage, hvis man har en slutseddel på at skal omregisteres inden for vist antal dage. f.eks. 10 dage.

• #14   16. aug 2010 Jonas A.

Det er prøvet, men skat omreg. ikke før de tre uger er gået.

Jimmy

I det mindste en der ved hvad han snakker om... :))

• #15   16. aug 2010 der er ikke skrevet noget om hvornår den skulle om reg såå har man bare de normale 3 uger

• #16   16. aug 2010 køber har altid 3 uger til at omrigistrere jeg har selv været i gennem det en del gange både ved køb og salg og jeg har spurt både forsikringen og hos skats motorkontor og svarer er det samme 3 uger

Kommentér på:
om reg bil skade ??

Annonce