2.906 visninger
|
Oprettet:
Juniorsælger/bilsælger {{forumTopicSubject}}
Hey derude.
Jeg går lige nu på hhx, men da jeg er kørt død i det vil jeg gerne se om der er en anden vej man kan blive bilsælger på.
Nogen der ved hvilken måde?
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 91 Svar: 1.454
maj 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 740
HG er nemlig ikke adgangsgivende til at læse til eksempelvis biløkonom, hvis man vil ind den vej.
maj 2007
Og har hørt at der findes en måde hvor man kun skal gå i skole 1 år, og så har man 3 år i lære..
feb 2007
Jeg overvejede selv meget at læse biløkonom efter jeg blev HHX-student, og kunne også med stor sandsynlighed have fået plads i en virksomhed. Jeg fravalgte det dog i midlertid, for at få en bredere uddannelse
Tror ikke der findes en 1+3 model for at komme ind i branchen. Der findes ikke en decideret uddannelse for at blive sælger - hvad enten det er biler eller noget andet.
maj 2007
feb 2007
Men det er egentlig sagen uvedkommende. Jeg kan kun anbefale at du giver HHX en chance og forsøger at få så meget ud af det som muligt. 2. år er suverænt det hårdeste og kommer du igennem det, så klarer det også 3. år.
Mener du ikke du kan klare HHX, så overvej en HG for at have en basisuddannelse indenfor handel.
maj 2007
apr 2003
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 15 Emner: 12 Svar: 264
Man kan skam godt blive bilsælger uden at være biløkonom.
Jeg er salgschef indenfor for brugte biler og har da også kammerater der faktisk er tidligere klargøringsmand/smede, som idag er sælgere eller salgschefer i store bilhuse.
Jeg er hverken biløkonom eller uddannet som andet i den stil, så man kan skam godt få job som bilsælger, hvis man har erfaring fra andre jobs. Jeg har selv været indenfor reservedele/lager og været selvstændig før jeg blev sælger og har samtidig altid interesseret mig for biler (og haft MANGE af dem).
Alt er muligt hvis man er på det rette sted på det rette tidspunkt i ens liv. Man skal dog også have flair for salg og selve faget, ellers kommer man ikke langt, og det er uanset uddannelse.
Dog er det ofte en fordel at starte som weekendsælger og på den måde få noget basisviden om salg, og derefter arbejde sig opad ranglisten mod fuldtidssælger.
Det er svært at blive weekendsælger men det er bare at blive ved med at søge og søge indtil du får jobbet.
maj 2007
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.267
Går selv på 3. år nu og vil helt sikkert anbefale dig at hænge ved!
Mine karakterer er bestemt heller ikke de bedste ! og du kan sagtens gå videre selvom dit snit ligger lige under bestået, det har jeg da i hvert fald set eksempler på i min klasse
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 301
+ bilhandel idag også drejer sig en del om salg af finansiering - der kræver at man ved lidt om hvad der foregår..
Men når det er sagt, så er uddannelse ikke det vigtigste - i min verden er det interesse og drive... Et godt eksempel er Martin Thorborg, begrænset uddannelse men rigtigt succesfuld..
Juniorsælger/bilsælger