{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Hjælp til job {{forumTopicSubject}}

Jeg har her på det seneste haft en del problemer med det psykiske, da jeg har problemer med angst og fik for nylig job ved Axel Ketner. Men har så ikke kunne arbejde pga. mit angst problem. Jeg har svært ved at overskue mange ting, og det hele går let i kage for mig, og har også nemt ved at føle mig utryg.
Så her kommer mit spørgsmål, og hvis andre har erfaringer med dette, hører jeg gerne fra jer.
Spørgsmål: Kan man få hjælp til at finde et arbejde der ikke kræver så meget af en, og hvor man ligesom selv bestemmer tempoet i løbet af dagen. det skal også lige siges jeg får medecin imod mit problem.
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til job
  • #1   2. sep 2010 Du kunne søge noget hjælp eller vejledning ?

• #2   2. sep 2010 Hos mit Jobcenter eller kommunen?

• #3   2. sep 2010 tag kontakt til din læge og bliv henvist til nogen der kan hjælpe med lige dit problem komunen hjælper dig ikke en skid

• #4   2. sep 2010 Okay det vil jeg prøve. andre råd modtages med glæde, og tak smiley

• #5   2. sep 2010 Morten L - du har vel været ved lægen hvis det er så stor et problem ?

• #6   2. sep 2010 Overvejet at komme i flexjob?

• #7   2. sep 2010 Nu har jeg arbejdet med folk som har angst, depressioner eller noget i den stil. Jeg ved at der findes projekter for folk som har angst, og kan komme på kurser hvor de lære at begrænse angsten, eller komme videre i livet.

Men det kræver at du tager op til dit jobcenter og fortæller dit problem til din sagsbehandler, som VIL hjælpe dig, stol på mig smiley De vil nok finde et sted til dig hvor du kommer i kursus eller undervisning om at få styr på din angst smiley

Som regel er det nogle gode projekter som hjælper folk med angst mm. smiley

Held og lykke!

• #8   2. sep 2010 Ja jeg har så, men har godt kunne arbejde før, men det er blevet meget værre her på det sidste, og det er kun med mit angst jeg har været ved lægen, men ikke angående jobmuligheder.

• #9   2. sep 2010 Morten - måske du skulle snakke med din læge om psykologhjælp.. Det gjorde jeg og det hjalp mig utrolig meget. samtidig måske snakke med kommunen om noget flexjob, det kan være en god måde at holde folk i arbejde på deres primisser.

• #10   2. sep 2010 Valvo man, fuck hvor er du dum at høre på...

Kommunen sender ham hen til psykolog eller læge hvor han ikke skal betale for noget. Hvis han selv opsøger en psykolog eller psykiater så ender det med han skal punge penge ud.

Tag hen til dit jobcenter og forklar dem problemet smiley

• #13   2. sep 2010 Jeg har selv angst.
    Prøv at snak med jobcenteret om det deltidsjob til at starte med, fx 2-3 dage om ugen. og så se om du kan finde dig et sted hvor du interessere dig for det de laver.
    og hvis de der job center fuckere er lige så nederen ved dig som du var ved mig så gå til lægen og få et stykke papir hvorpåder står at du ikke kan arbejde fuldtid.

• #14   2. sep 2010 hvad er det i har angst for?

• #15   2. sep 2010 LowDog, generelt er det folk som har angst over det de ikke ved eller er noget ukendt over for dem. Fx et nyt sted, så føler de sig ikke tryg selvom de aldrig har været der.

- Det var det jeg mødte, det er selvfølgelig ikke alle som har angst på den måde.

• #16   2. sep 2010 Og nogle gange er det i en ekstrem grad. Nogle kan fx knække helt sammen ved at møde op et helt nyt sted og slet ikke have overskud til at komme ud af sengen. Det kan også være tegn på en slemmere grad af depression som SKAL behandles, fordi man tit har brug for at snakke eller få kickstartet sit liv/arbejdsliv igen. smiley

- Dog er det MIN opfattelse, og ikke ensbetydende med at alle har det sådan.

Kommentér på:
Hjælp til job

Annonce