{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.221 visninger | Oprettet:

Kontaktlinser {{forumTopicSubject}}

Hey. smiley

Jeg har i dag været oppe og fået tjekket mit syn, og det var helt af helveds til. smiley

Jeg fik derfor tilbudt nogle kontaktlinser jeg skal prøve at gå med i en uge, hvor jeg så skal op og evaluere med dem. Og det skal lige siges at det er det man kalder for 24-timers linser, hvilket vil sige at jeg kan have dem på 24 timer i døgnet uden at skulle tage dem ud.

Men mit spørgsmål er så; Må man gerne / er det smart at gå i bad med kontaktlinser? Det fik jeg nemlig ikke lige spurgt om, så vis nogle af jer ved det må i gerne lige skrive her. smiley

Så har jeg også lige et andet spørgsmål til alle jer med linser. Hvilke type linser har i valgt at bruge? Kom gerne med fordele og ulemper. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontaktlinser
  • #1   14. sep 2010 tag dem hellere ud når du er i bad, så du ikke risikere at tabe dem..

jeg har prøvet med linser, da jeg har minus 7,3 på det e´ne øje, men tabte dem hele tiden, så gad ik gå med dem mere

• #2   14. sep 2010 Jeg går altid i bad med mine i... det er intet problem

• #3   14. sep 2010 Okay. Problemet er bare at jeg ikke lige har lært at tage dem ind og ud endnu. smiley

Hold da op, det var meget. Jeg mener at det var -1.5 jeg havde på begge øjne. smiley

• #4   14. sep 2010 jeg har dem næsten aldrig på i bad.. kun hvis jeg har travlt..

for bare der kommer 1 dråbe vand i øjet kan de falde ud og har sku tabt mange smiley

men bare man lukker øjene så længe der er vand inærheden af hoved går det nok

• #5   14. sep 2010 Jeg har 1 dags linser, af den grund at jeg er håndværker, og nemt risikerer at få noget i øjet eksempelvist, og så er det nemt bare lige at tage den ud og smide en ny i, frem for at være afhængig af at skulle rense den osv. -1,5 meget?, jeg startede på -1.75 og bruger -2.50 nu, kan intet se uden:b

Det med at tage dem i og ud, kan være noget værre bøvl i starter, specielt da man jo skal have sig selv vænnet af med den refleks at lukke øjet når der kommer en finger i nærheden.

• #6   14. sep 2010 Jeg har dem foresten også altid på i bad, og det har jeg nu aldrig tabt en ved, har generelt stort set aldrig tabt dem, det er da højst sket et par gange i året.

• #7   14. sep 2010 tag dem roligt på i bad, bare lige tør vandet væk om øjnene inden du åbner dem igen - så er der næsten ingen chance for at de falder ud.
    Selvfølgelig vil de falde ud hvis du skyller åbne øjn, for så bliver de jo skyllet ud eller får så meget vand, at de vipper ud af sig selv når du lukker øjet.

Noget helt andet er så at jeg ikke ville have taget hjem fra optiker uden at have lært hvordan de skal ind og ud, det er rimelig vigtigt at vide når det drejer sig om dit syn.

• #8   14. sep 2010 Har gået med linser i snart 10 år så ved hvad jeg har med at gøre smiley

• #9   14. sep 2010 Okay tak for svarene. smiley

Ja det er jo bare med at få lært at "røre" sig selv på øjet. Hvilket er noget jeg altid har hadet. smiley

Men jeg prøver sku bare at gå i bad i morgen med dem på, og så må vi se hvad der sker. smiley

• #10   14. sep 2010 jeg har altid haft linser og elsker det smiley bruger selv -3.5 og -4.25 smiley

har haft linser i 6 år og startede på 2.0

• #11   14. sep 2010 Allan R

Hun viste det skam også. smiley Jeg fik bare aldrig prøvet mens hun så på. Men hvis den er helt gal, må jeg jo få en ven til at sætte dem på for mig. smiley

• #12   14. sep 2010 Det er imo satme ikke nogle ordenlige linser, hvis ikke de kan holde til at gå i bad med. Har stort set altid mine linser på når jeg er i bad og har aldrig tabt en eneste på det.
    Btw. Hvordan har du kunne tage kørekort hvis dit syn er så dårligt ? smiley

• #13   14. sep 2010 " Bil Bjørnen "

Jeg er i gang med at tage kørekort, så der var ikke rigtig nogen udvej mere. smiley

• #14   14. sep 2010 Jeg har altid hadet tanken om at skulle gå med enten linser eller briller. Så har aldrig fået taget mig sammen. Men i dag gav jeg mig selv et ordentlig los i røven og gik derop. Og det er jo slet ikke så slemt som jeg havde troet. smiley

• #15   14. sep 2010 Går også i bad med mine, der intet problem.

• #16   14. sep 2010 Ah på den måde, ku heller ikke få det til at hænge sammen, hvis du havde fået kørekort med det syn smiley Men ja du har helt ret, det er slet ikke så slemt og man vender sig skam hurtigt til det smiley

• #17   14. sep 2010 Samme her.. jeg bruger også endags linser.. er mekanikker lærling, så hvis jeg for noget i øjet er det smartest man lige har et ekstra sæt på hånden..
    Og nej mine falder ikke ud når jeg går i bad..

De første par dage kommer de nok til at svi lidt når du tager dem ind.. men det går over i løbet af et par dage når dine øjne har vændet sig til det..

• #18   14. sep 2010 Altså jeg bader med mine, ingen problemer der. Kan sågar have åbne øjne under vand uden problemer smiley

• #19   14. sep 2010 Har brugt linser i mange mange år efterhånden, og det er godt nok meget lidt jeg har tabt mens jeg var i bad, beholder dem også i når jeg er i svømmehal osv, og igen er det meget meget få gange jeg har tabt nogen.

Så tag du dem roligt på i bad osv, det burde der ikke ske noget ved

• #20   14. sep 2010 Jeg har måneds linser og det fungere super godt, jeg kan sove med mine og så renser jeg dem/sover uden dem hver 3-5 dag.

Jeg har aldrig mistet en linse i badet, men har prøvet det i svømmehallen, men det var da jeg dykkede med åbne øjne smiley

• #21   15. sep 2010 Jeg har altid haft mine dagslinser i i badet.. De er aldrig faldet ud eller noget..
    Jeg prøvede osse de der 24 timers. Men fik pisse tørre øjne om formiddagen.. Men det finder du jo ud af.. Hvis du får det kan du jo nok få dagslinser.. smiley

Dog har jeg fået mine øjne laseropereret nu... Det er til gengæld pisse fedt at slippe for briller og linser smiley

• #22   15. sep 2010 du kan sagtens gå i bad med dem smiley
    hvis de passer perfekt til dit øje uden at være for løse eller stramme så skal der meget til før de falder ud.
    jeg har louis nielsen 1 dags linser med styrke -1.5 og de er billige og gode smiley

• #23   15. sep 2010 Jeg bruger endagslinser på 7. år og er fuldt tilfreds med dem. Jeg bader med dem uden problemer. Har kun fået "skyllet" dem ud når jeg har badet på stranden. Jeg synes fordelene ved linser er, at man ikke har briller man skal tage højde for. F.eks i forbindelse med arbejde, sport og andre fritidsaktivitet. Bare sådan en ting som regnvejr er pisse irriterende når man har briller. Jeg har kun prøvet endagslinser, men synes det er supernemt. Taber man en linse, hvilket sker utrolig sjælendt, så sætter man bare en ny i. Ulemperne er: Prisen... På lang sigt er det meget dyrere end briller. Glemmer jeg at tage mine ud inden jeg sover bliver mine øjne irriteret og ømme. Jeg har dog et par briller som jeg engang imellem afveksler med, f.eks om søndagen når man bare går hjemme.

Det tager lidt tid at lære at sætte dem i men efterhånden blir det rutine. Jeg bruger ikke engang 2 min på at sætte mine i. Men vil under alle omstændigheder anbefale dig at have et par briller til afveksling eller som nødløsning.

• #24   15. sep 2010 Okay.. Mange tak for alle de her svar. smiley Virkelig noget jeg kunne bruge.

Kommentér på:
Kontaktlinser

Annonce