{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Told spørgsmål?? {{forumTopicSubject}}

Heysa...

Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber i vil være venlige at hjælpe med.

Jeg har bestilt nogle ting fra Kina af igennem min svogers kollegas adresse som er bor i Tyskland (da leverandøren ikke sendte til DK)

Nu er det så at den forpulede pakke er havnet ved tolden i Tyskland. Og de har sendt mig et billede af pakken med det vedhæftede papir...
Jeg kunne se på pakken at der står skrevet Geshenk (gave).
Jeg har hørt at når en gave ikke overstiger 350kr så skal man ikke betale told og moms?? Hvad skal jeg gøre hvis de gerne vil se bevis for hvad pakkens værdig er?? hvad skal jeg så sende??
Og i tilfælde at jeg skal betale told, er der så nogen der har en idé hvad tolden er i Tyskland?

Det hele er så fucking forvirende, da pakken er i Tyskland og ikke i DK...ellers havde det været 100% gange nemmere...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told spørgsmål??
  • #1   17. sep 2010 Hvis den er blevet snuppet i den tyske told, og de forlanger papirer på købet, så er der kun en vej, og det er at betale hvad der betales skal.
    Medmindre du har et eller andet bevis for at den ikke har kostet mere end de 350,-
    Hvad står der i de papirer du har modtaget fra den tyske told? Står der at du skal fremsende bevis på indhold værdi osv?

• #2   17. sep 2010 Kim jamen hvordan skal jeg ku bevise at den ikke har kostet mere end 350kr når det er en gave?? En gave kan da vel ik koste en noget??
    Jeg har ikke modtaget nogen breve... men det gør ham min svogers kollega nok, da det er hans adresse jeg har benyttet... men der står på det track & trace at den er ved tolden nu, og at der er blevet sendt brev afsted. og at jeg skal være klare med papirene.

• #3   17. sep 2010 du sender dem bare den kvittering du har fået fra virksomheden, så klare de resten.

• #4   17. sep 2010 Ronni har fået 3 kvitteringer fra virksomheden, da jeg har bestilt 3 gange.. men de har sendt tingene samlet i en pakke. Kan jeg godt evt bare sende dem kvittering på det billigste?? Der står nemlig intet i kvitteringen hvad jeg har købt.

• #5   17. sep 2010 Den med at sende som gave, eller få forhandleren til at sætte aaalt for lave beløb på papirene, går altså ikke længere. Mange tror åbenbart at toldere er en slags ekstra dumme mennesker som ikke kan gennemskue folk... *suk*

Som Kim M siger, send dine kvitteringer til tolderne og betal hvad der betales skal. Der er i DK en bagatel grænse på 80kr. overskrides denne, så skal der betales moms og nogle gange told(der er ikke told på legetøj f.eks.). De 80kr er både gaven OG fragten.

Kommentér på:
Told spørgsmål??

Annonce