{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Har du et solcelle anlæg? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Vil gerne høre fra folk der har solcelle anlæg. Altså solcelle anlæg, som laver størm og IKKE varme.

Står og skal købe hus, syntes det er mere fornuftig at smide pengene efter et anlæg, end at skylde lidt mindre penge smiley

Har været ved at studere det før, og syntes jeg kom frem til at få omkring 40-60.000kr, så kunne man købe sit eget anlæg(minus montage) Altså så skulle man købe panelerne i tyskland, og en Inventer her i DK.
Men da jeg var inde og søge på google, på et komplet anlæg, plus montage var det helt oppe og koste 180.000kr.

Så vil gerne lige høre fra folk der har deres egne anlæg. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du et solcelle anlæg?
  • #1   28. sep 2010 Følger lige med her smiley

• #2   28. sep 2010 jeg har faktisk også overvejet solceller,som så skulle lave strøm til mine varmepumper som jo bruger strøm,men lige hvor meget det koster ved jeg ikke

• #3   28. sep 2010 Man kan edderbankme have et normalt el forbrug i nogen år for de penge smiley :O Jeg bruger 1200kW om året...

• #4   28. sep 2010 Ja NOGEN år smiley Nu skulle sådan et anlæg gerne holde 20år mindst. Og et anlæg til den pris laver cirka 5-7000kw om året, Det du ikke bruger, får du penge for, lige ned i lommen smiley

• #5   28. sep 2010 Hvis man selv kan sætte op, har jeg fundet et komplet 4000kw anlæg til 90.000kr Her i DK, mener jeg fandt samme sæt, noget billigere i tyskland da jeg kiggede(60.000kr)

• #6   28. sep 2010 synes du bare skal smække en generator på kostens motionscykel haha

• #7   28. sep 2010 Mig bekendt kan du ikke som privat sælge el, som er i overskud fra et solvarmeanlæg. Og i øvrigt tvivler jeg stærkt på at det kan svare sig med sådan et anlæg. Derimod har jeg været med til at montere en del af dem som laver varmt vand, og de skulle være guld.

• #8   28. sep 2010 man får kun betaling for det man selv bruger evt overproduktion går ind til kr 0

• #9   28. sep 2010 Ja, siger vi at du har et gennemsnitligt elforbrug på 4000kWh, til godt 7000kr i året, ja så tager det godt 13 år at tjene anlægget hjem, og skulle det hænde at de 4000kWh anlægget skulle kunne producere er beregnet efter et land med flere solskinstimer, ja så er tilbagebetalingstiden længere, og så har jeg svært ved at se at det kan gå. Sådan et anlæg kan jo også gå i stykker.

• #10   28. sep 2010 - og blæse væk

• #11   28. sep 2010 Regler om brugen af solcelle paneler i DK: Som privat forbruger kan du i Danmark benytte nettomålingsordningen. Nettomålingsordningen gør, at du kan "lagre" strømmen på nettet, når du ikke bruger så meget, som du producerer, og hente den tilbage uden at skulle betale afgifter. Derved får du 3 gange så meget for den strøm du producerer. Med de nuværende el-priser sparer du gennem nettomålingsordningen ca. 2,10 kr. pr. kWh, som anlægget producerer. Nettomålingsordningen gælder så længe du ikke producerer mere end du bruger over et år. Solcelle anlæg under nettomålingsordningen må ikke være over 6000Wp.

------

Det anlæg jeg snakker om, er regnet ud efter det danske vejr, og optimal placering, på fast tag.
    Altså laver det det størm, som lovet.
    Solcelle panellerne har næsten altid 20års garanti.
    Det man skal være bange for, at går i stykker, er inventeren, som i dette sæt koster 15.000kr. Altså hurtig tjent hjem igen, selvom man skulle skifte den ud.

• #12   28. sep 2010 Og nu er der ingen der siger, at anlæget ik stadig køre efter 30år.
    15år med gratis strøm, er det ikke indbydende?
    Syntes bar det at der ik er nogen elregning, er utrolig dejlig.
    Hvis man har pengene til anlæget, så kan det da næsten kun gå at invistere dem i et anlæg, frem for at betale lidt mer af lånet. Mener min bankdame sagde, at 100.000kr koster 500kr om måneden.
    Anlæget kan spare mig for 666kr om måneden.
    Man kan også købe et mindre anlæg, hvilket jeg tror, at jeg gør, og så lave halvdelen af ens strømforbrug selv smiley

• #13   28. sep 2010 Rust x.

Det var ikke meget,jet tror jeg brugte 8500 kw sidste år,men det er så inkl til varmepumper

• #14   28. sep 2010 jeg har også kun forbrug på lys og apparater...

Kan godt være det er tjent hjem på 13 år.... Men... skal man så begynde at tænke på hvad anlægget koster om 5-10 år? så vil det være alt for dyrt købt hjem.. plus at elprisen er højere om 10 år og dér vil det nok kunne svare sig bedre smiley

• #15   28. sep 2010 lyder stadig af lidt syntes jeg,inden jeg fik vp brugte jeg 3500 kw

• #16   28. sep 2010 Jeg læser af hver måned... og somregel er det kun lige december hvor den ryger over 140kw... Til gengæld blir der ik brugt en skid om sommeren smiley

• #17   29. sep 2010 Steffen N

Du må sige til hvis du støder på noget interessant at investere i.

• #18   29. sep 2010 Solceller kan sagtens betalesig..

men bare husk at du max må producere 6000kw/h om året..

og det er højst sandsynligt om sommeren du henter flest soltimer hjem..

det smarte er at i dagstimerne hvor du ikke er hjemme, der vil din ELmåler køre baglæns, ergo mindre betaling i sidste ende....

Men har du muligheden og pladsen er det da en klart fordel, plus at du vil sikkert få i fremtiden nogle miljø minus afgifter da du er selvproducerende. .)

i dagligt er jeg elektrikker, og vi er ved at optimere vores område, så nu levere vi både solceller og vindmøller til privat brug smiley

en vindmølle kunne også være en mulighed, kræver bare du bor lidt alene smiley men de koster ca. 100.000kr for en 6000kw/H smiley fra carlo gavazzi

• #19   29. sep 2010 Rust X
    Så man skal heller ik købe en ny bmw, fordi den er billigere om nogle år? smiley
    At prisen er højere om 10år på el, er da kun en fordel, hvis man allerede har et solcelle anlæg smiley
    Men giver dig ret, man kan helt sikkert få et billigere anlæg om 10 eller 20 år.
    Men så er "tilskudet" måske væk, idag slipper du jo for at betale afgifter på den strøm du får lov at large på elnettet.

• #20   29. sep 2010 kiggede lige på energi midt,der kan man få 15.000 i tilskud,men så koster anlægget stadig 150.000,og kan yde 4900 kw om året.

• #21   29. sep 2010 det er satme en del år man skal ha det for at det kan tjene sig hjem...

bruger selv ca 3300 KwH pr år og har dog overvejet anlægget... men sys prisen på lortet er for syg...

• #22   29. sep 2010 man kunne også få et der producerer knap 500 kw om året til 20.000,men det er for lidt kw

• #23   29. sep 2010 Steffen N: Præcis... med bilen... Men jeg tvivler på at hvis man regner det ud i det lange løb... så kan det aldrig gå...

Det jeg mener er, at når el engang stiger og bliver dyrt... så er dit anlæg allerede møg forældet i forhold til hvad der ellers findes på markedet.... og så endda nok højst sansynligt til billigere penge end man har givet for sit gamle lort...
    Teknologien går så stærkt nu, at man skal ikke investere i smarte løsninger før det rent faktisk er nødvendigt... Det siger min erfaring mig i hvert fald smiley

Og den "konto" med strøm du må lagre på nettet... skal jo gå i nul når året er omme.. Du må ikke lave mere strøm end du selv bruger på et år... eller... Du får ingen penge for det i hvert fald.

Kommentér på:
Har du et solcelle anlæg?

Annonce