{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Flytte lejlighed - indskud. {{forumTopicSubject}}

Heysa smiley

Hvordan gør i når i flytter? - altså mht til indskud?

Lad os sige at man ved at man får xx penge tilbage i indskud for ens gamle lejlighed, og man skal lægge xx penge i nyt indskud i den nye lejlighed, så vil der jo typisk være en overlap-periode på fx 14 dage...

Laver i så bare en aftale med den nye udlejer at han får indskuddet senere, eller går i i banken og laver et midlertidigt lån??


***

Det er jo fordi at man først får det gamle indskud tilbage efter man er flyttet og har fået synet lejligheden, og ens nye udlejer vil jo gerne have indskuddet inden man flytter ind....


Jeg flytter fra privat udlejer til almennyttig udlejer...


Jeg kan ikke tænke for tiden, og det er ikke særlig tit jeg flytter, og indskuddet er ikke ligefrem et beløb jeg kan skrabe sammen "sådan bare lige" ..


Håber i vil hjælpe på et små-simpelt spørgsmål smiley

Mvh Tonni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte lejlighed - indskud.
  • #1   30. sep 2010 Der er ikke andet at gøre end at gå i banken og forhøre dig.

    Og med hensyn til at du får indskud tilbage. Hvis det er en skod udlejer, så skal du ikke forvente at få særlig meget retur.


  • #2   30. sep 2010 Under nomale omstændigheder ville du kunne gå i banken og lave et midlertidigt overtræk uden problemer. Men har intet til overes for udlejer der ikke promte udbetaler indskud kl.12 på udflytte dagen og heller ikke noget til overes for den nye lejer hvis ikke han kan vente til det første flyttelæs er på vej ind af døren.

  • #3   30. sep 2010 Per. .Man udbetaler selvfølgelig ikke et indskud, før der er lavet flyttesyn.. Det giver da sig selv..

    Og hvorfor venter nye udlejer ikke? Fordi folk har en tendens til at tro, de har flere penge end de har. Og derfor skal udlejer selvfølgelig være sikker på, at han får sine penge, da han ellers kan leje ud til en anden..


  • #4   30. sep 2010 Kim S: jeg har sikret mig at jeg får meget tilbage - lejligheden blev overtaget uden den blev malet (og dette står på kontrakten), og jeg har valgt at have en måneds overlap (dvs jeg betaler for en måned, hvor jeg har begge lejligheder).. overlappet er for at kunne flytte ordentligt, da jeg ikke kan flytte på en dag.


    Per S:

    Jeg ved heller ikke hvordan og hvorledes det kommer til at foregå med indskuddet.. Min frygt er at han vil holde på det, indtil at min kontrakt udløber - og det gør den jo først en måned efter jeg har overtaget den nye.


    Jeg ved ikke hvordan den nye udlejer er - det er almennyttigt, så måske de er mere fleksible, eller måske de er meget kontante og håndhæver reglerne voldsomt.


    Men ja, det lugter af at jeg skal igennem banken... Det var min frygt - dem og mig er ikke voldsomt gode venner, selvom at jeg har en fin indkomst - de mener bare at et lån på 100k, og en indkomst på +300.000 brutto årligt, ikke hænger sammen smiley


  • #5   30. sep 2010 husk nu at der bliver fratrukket penge for de ting der skal laves så lejligheden står som da du flyttede ind.. Maling, gulvafslibning, osv..
    selvfølgelig er det meste noget man selv kan ordne, og kommer jo også an på beboelsestiden... men man får sjældent det fulde beløb tilbage..

    og kommer også an på om det er et regulært indskud man har betalt, eller om man bare har betalt 3 måneders husleje, for så får man ikke nogen penge tilbage..

    derudover skal man (ihvertfald i almenyttige boliger) betale huslejen i den gamle lejlighed indtil ny beboer er flyttet ind..


  • #6   30. sep 2010 Rune K>> okay.. jeg formulerede mig forkert...

    du skal betale huslejen i de 3 måneders opsigelse perioden varer.. og hvor tit er det man får en lejlighed tilbudt mere end 3 måneder før den er klar til indflytning..

    der har altid været 1,5 - 2 måneder til indflytning på de lejligheder der bliver tilbudt her i området... og så takker man ja til en lejlighed, og skal så melde sin opsigelse til boligselskabet.. der er 3 måneder..
    så skal man betale de 3 måneder fra næste påbegyndt måned efter man har meldt sin opsigelse.. eller indtil ny beboer flytter ind..

    shit man skal godt nok ikke skrive meget forkert herinde før man får bidt hovedet af hva...

    og eftersom jeg bor i københavn så står lejligheder også kun tomme i omkring 3 måneder som max...


  • #7   30. sep 2010 Ro på drenge smiley

    Jeg har 3 måneders opsigelse på min lejlighed - og da jeg overtog den var den ikke ordnet, dvs der var ikke ordnet gulve, malet eller lignende - og dette står på lejekontrakten smiley - dvs jeg skal blot aflevere den som jeg overtog den - uden malet, ikke ordnet gulve osv osv smiley

    Min lejekontrakt udløber d. 31/12 - jeg flytter ind i min nye d. 1/12... Dvs jeg betaler for en måneds husleje, medmindre min udlejer kan udleje den hurtigst muligt efter jeg er flyttet ud smiley


  • #8   30. sep 2010 hvis det er istandsættelses tid på lejligheden (malere osv) så betaler fraflytter også den tid de skal bruge på dette... men det timer man selvfølgelig sådan at man så bare fraflytter i tide så de kan nå det...

    og jeg har været hele vejen igennem LLO (LejernesLandsOrganisation) med det... for jeg var også meget imod det da jeg flyttede fra min gamle lejlighed... men der var ikke noget at gøre... boligselskabet havde loven på deres side..


    og hvis jeg opsiger min lejlighed 1 januar så skal jeg betale 3 måneder... men den nye lejlighed er klar til indflytning 15 februar.. så venter jeg sku da ikke til 1 marts med at flytte ind.. vel??

    og nej, der kan ikke flytte nye ind i opsigelsesperioden..
    men hvis man ikke er fraflyttet i tide, så de har tid til istandsættelsen, så skal man betale leje for den tid også.. (typisk 14 dage)


  • #9   30. sep 2010 Tror vi taler en smule hen over hovedet på hinanden.. smiley

  • #10   30. sep 2010 Argh.. skal lige rette mig selv...
    da jeg selv fraflyttede min lejlighed 14 dage efter jeg havde opsagt den (så er der 2,5 måned tilbage af opsigelsesperioden) fik jeg af vide at jeg skulle betale de sidste 2,5 måned hvis ikke der var en ny lejer klar til at flytte ind... håndværkerne brugte så de obligatoriske 14 dage på istandsættelse (som jeg skulle betale for selvom det havde været uden for opsigelsesperioden) og da der så var 2 måneder tilbage skulle jeg jo selvfølgelig betale huslejen i den tid medmindre der var en ny lejer klar til at flytte ind... dog var jeg heldig (eller ved jeg nu ik om jeg var for alle herude står i kø for at få en lejlighed) og da håndværkerne var førdige flyttede der ny lejer ind omgående... så jeg betalte kun 1 måneds husleje i opsigelsesperioden...

    håber tingene er forklaret nogenlunde ordentligt.... det er nemt at misforstå hinanden når man bare kikker på bogstaver..


Kommentér på:
Flytte lejlighed - indskud.

Annonce