{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

QXL stinker!!!!! {{forumTopicSubject}}

Har handlet mange varer gennem QXL, både ved salg og køb og alt har altid været i bedste orden. De sidste 2 år, har jeg dog ikke handlet der så meget, indtil jeg satte en mc til salg, for et par måneder siden.

Finder så ud af, at reglerne er lavet om, så folk nu har fortrydelsret, hvis de byder på en vare. Det er for så vidt ikke QXL´s skyld, men derimod den danske stat og deres forbruger "hjælp".

Satte dog min mc til salg og der var rigtig mange bud på den. Vindende bud havde budt over alle de andre af flee omgange, så mine forventninger til et godt salg var stort. Da han vinder auktionen skriver jeg til ham, at han lige skal kontakte mig for afhentning. FANDME om ikke manden så siger, at han "lige havde fået en stor regning" så han havde ikke råd til den. Fortalte ham pænt, at det ikke var mit problem, hvorefter han henviser til QXL´s regler, om fortrydelsret.

Jeg kontakter herfter QXL, der har spærret min konto, på grund af over restance, grundet annoncens pris og succesgebyr, så jeg nu skyldte dem knap 1000,-. Jeg beder dem om at anullere købet og tilbageføre mine penge, da jeg ikke mener jeg skal betale for annomcen, da jeg jo ikke har fået noget for mine penge, efter deres regler er lavet om. De annullere så det hele, MEGET modvilligt og fortøæller mig, at det er sidste og eneste gang, de vil gøre det, da det ikke er deres problem, at kunden byder på varen. ØH, JO!!!! Det er ders lorte side og deres problem, at man skal betale for noget, man ikke får noget for. Det er jo ikke sådan at auktionen bare fortsætter gratis hvis køber springer fra. Nææh, man skal satme betale både forrige auktion og den næste, uden at man overhovedet har sikkerhed for, at man får solgt sin vare, hvilket jo er hele formålet med en AUKTION.

Fandme om det så ikke lige er sket igen. Har lige solgt en bil derinde, da jeg skulle bruge de penge jeg kunne få for den. Vindende bud ringer så til mig og sifger at han desværre ikke vil købe den alligevel, da han har købt noget andet, fordi han ikke regnede med at vinde auktionen. Og fandme om ikke min konto endnu engang er spærret, grundet restance, så jeg nu kan starte forfra igen.

Det er SIDSTE gang jeg bruger den lorte side, til at sælge noget som helst.

Undskyld det lange indlæg, men er godt nok rasende over den måde tingene foregår. Både QXL´s manglende ansvar og de latterlige personer bag skærmene, der vælger at byde på noget, de alligevel ikke vil have.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  QXL stinker!!!!!
  • #1   1. okt 2010 Jeg har også handlet (både købt og solgt) på QXL i flere år, og har indtil videre gode erfaringer med det, men jeg er enig med dig i at deres nye regler ikke holder - det burde klart være "solgt eller gratis", især med biler og motorcykler. Men så ville de jo tjene væsentligt mindre, så det får vi dem nok ikke lige med på.

Vi må bare undlade at sætte vore ting til salg der, og så lægge dem på is et stykke tid ;-).

• #2   1. okt 2010 qxl, har altid været noget lort!

Brug dba.dk eller de forskellige hjemme side (.....Galleri.dk) (:

• #3   1. okt 2010 Jeg sletter personligt begge mine kontoer derinde og handler ikke længere på den side.. Jeg syntes det er under ALT kritik, den måde det foregår på nu..

• #4   1. okt 2010 Nej da, QXL har ikke altid været noget lort - det har fungeret ganske udmærket hidtil.

• #5   1. okt 2010 NIller.. Der kan man jo mene hvad man vil, men det fede ved QXL har altid været, at når man solgte en vare, så var den solgt. For folks informationer er tilgængelige for sælger, det øjeblik de køber varen. Og har som sagt aldrig haft nogen problemer derinde, før de nu har lavet reglerne om.

• #6   1. okt 2010 BDOG: Lige præcis.

• #7   1. okt 2010 Min opfattelse af QXL er nu heller ikke rosenrød, har så heller aldrig brugt det smiley

• #8   1. okt 2010 Carsten T hvad skriver du om.? har så heller aldrig brugt det ;)?

• #9   1. okt 2010 Har endnu ikke ligefrem lugtet til siden, hver gang jeg smuttede derind, men synes nu heller ikke jeg har lagt mærke til en grim lugt idet jeg har været der. ;oÞ

• #10   1. okt 2010 Hold da kæft mand det er til grin..

Regner de virkelig med man vil betale 1000 kr for en auktion, selv om køber løber fra.. Det er da dagens vittighed..

Jeg bruger ikke Qxl så meget mere, netop fordi der har været en del ballade med købere som løb fra handlen, men det nye der er da total til grin..

Karsten

• #11   1. okt 2010 Det værste er jo næsten, at de spærrer ens konto, så man ikke kan sætte den til salg igen, før man enten har betalt, eller ventet 7 dage på at auktionen kan annulleres.. Det vil sige, at det hurtigt kan tage en måned, at få afsluttet sin auktion, hvis den ikke er solgt første gang..

"Der vil under ingen omstændigheder ske fradrag i eller refusion af reklamepakkegebyrerne. Der vil heller ikke ske fradrag i eller refusion af succesgebyrer, medmindre du som sælger på rimelig vis kan godtgøre over for os, at:

a. Salget af den vare eller tjeneste, som var udbudt på auktion, ikke blev gennemført

b. Den omstændighed, at salget ikke blev afsluttet, ikke var en følge af manglende omhu eller at du ikke opfyldt dine forpligtelser som sælger."

• #12   1. okt 2010 Jeg er rygende enig med dig BDOG.

Og DERES LATTERLIGE betalingssystem virker jo slet ikke.
    Er kontoen lukket pga. for meget udestående, kan du ikke længere bare betale via Dankort... Næææh du skal vente på rykkergybyr fra et andet firma.

Det duer simpelthen bare ikke.

• #13   1. okt 2010 De er direkte latterlige... Jeg bruger personligt KUN lauritz.com....

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #14   1. okt 2010 Det burde i det mindste være sådan at hvis idioten der nyder og vinder ikk gider købe varen alligevel, burde han straffes og betale de 1000 kr og ikk sælgeren !
    Skal da aldrig bruge QXL til at sælge noget på

• #15   1. okt 2010 jeg har selv været ud for det samme og der efter har jeg brugt dba hvor det er gratis at sælge småting og små 100 kr for at sælge bil som jeg synes er ok. der kan qxl ikke være med.

• #16   1. okt 2010 Fordi én person er et fjols, er jo ikke det samme som alle andre er det.. Så ved ikke helt, hvor du vil hen med den komemntar.

• #17   1. okt 2010 Igen kan jeg kun sige, at foredi én idiot vælger ikke at afhente sin vare, er det ikke det samme som at den næste heller ikke vil.. Men nu er det slut...

• #18   1. okt 2010 Rasmus.. Læs de retningslinier der er smidt herind i indlægget, inden DU siidder og bitcher...

"Der vil under ingen omstændigheder ske fradrag i eller refusion af reklamepakkegebyrerne. Der vil heller ikke ske fradrag i eller refusion af succesgebyrer, MEDMINDRE du som sælger på rimelig vis kan godtgøre over for os, at:

a. Salget af den vare eller tjeneste, som var udbudt på auktion, ikke blev gennemført

b. Den omstændighed, at salget ikke blev afsluttet, ikke var en følge af manglende omhu eller at du ikke opfyldt dine forpligtelser som sælger."

Hvilket jo meget simpelt må betyde, at eftersom salget ikke bliver gennemført, så skal jeg have mine penge tilbage.. Også uden at diskutere med en kundeservicemedarbejder, om hvorvidt jeg skal have dem tilbage eller ej..

• #19   1. okt 2010 Beklager hvis jeg misforstod. .Troede det var møntet på mig..

• #20   1. okt 2010 :0)

• #21   1. okt 2010 trode sku ikke der var en side der var være end bg. schokkkk
    smiley

Kommentér på:
QXL stinker!!!!!

Annonce