{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

3D tv? {{forumTopicSubject}}

Godaften..

Ja skal man købe et 3D tv eller er det spild af penge?

Jeg har prøvet at se lidt film på et samsung 3D tv i butikkerne og det virker fint synes jeg og billed er flot..

Men ja der er jo ikke særlig mange film på 3d endnu og det hedder jo 3D ready.
Når det hedder det, tænker jeg lidt på da HD ready kom, det blev jo hurtigt lavet om til full HD, så gad vide og der også kommer noget full 3D?

Men hva er jeres meninger, godt skidt, spild af penge?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3D tv?
  • #1   7. okt 2010 Tror ikke de laver 3D om til tv. (Tror ikke det bliver ligesom i biografen).

Men de er ved at lave tv hvor du ikke behøver at bruge dine 3D briller. Men der skal du sidde foran tv'et.

• #3   7. okt 2010 hør det fra en sælger inde for elektronik smiley
    DET KAN IKKE BETALE SIG smiley ikke endnu fordi det er så nyt. samt at du skal side med strøm styrede briller.
    vent til de fjernsyn kommer uden briller tror det er der pengende skal ligges smiley

• #5   7. okt 2010 "vent til de fjernsyn kommer uden briller tror det er der pengende skal ligges"

Og når de kommer er de 1. generation, så vent til 2. generation.. men der går jo 10 år.. sådan kan man blive ved.

Skal du bruge et TV nu, så køb det nu.

• #6   7. okt 2010 Har godt læst lidt om de der tv uden briller..
    Men jeg skal købe tv om 1 måned og kan ikke vente længere, med mindre jeg vil undvære tv altså.. hehe.. Og gider ikke købe et midlertidigt tv smiley

Men brillerne gør mig nu ikke så meget.. Har ikke noget imod dem i biffen i hvert fald..
    Men man får altså ikke nok for pengene ved at købe et 3d tv?

• #7   7. okt 2010 "Ja, og man kan ikke se forskel alligevel imellem HD ready og Full hd.. hehe."

Så skal du da have briller.. det kan jeg sagtens og mine øjne er ikke engang særlig gode..

Nej, du kan ikke se forskel på et 37", men når du kommer over 42" så kan du.

• Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 451
    #10   7. okt 2010 jeg troede nu forskellen var at hd er 720 og full er 1080.? i eller p er vel bare hvordan den opdaterer billedet eller sådan noget smiley

• #11   7. okt 2010 je har et samsung 46" 3d tv og jeg er nu meget tilfreds.Det eneste der er lidt nedren er at der ikke er udkommet nogle 3d film på dvd endnu,kun (det regner med frikadeller) lidt ærgeligt men det ser fedt ud..

• #13   7. okt 2010 Forskellen på 3D ready og Full 3D er at der følger briller og IR afsender med til Full 3D det gør der ikke til 3D ready der skal man købe tilbehøret seperat.

• #14   8. okt 2010 "Jeg har en 42" Hd-ready, og jeg vil væde med at du ikke kan vise mig en forskel imellem 1080i og 1080P... "

Øhh nu har 1080i aldrig været betegnet som HD Ready... HD Ready er et 720p signal..
    Og jo jeg kan godt se forskel på et 1080i og p, i flimrer en del mere.

"Har trods alt arbejdet 3 år hos expert, hvor jeg har kigget på skærmene hver dag."

Det er fint nok, men det ændrer ikke på mine udsagn.

"Forskellen på 3D ready og Full 3D er at der følger briller og IR afsender med til Full 3D det gør der ikke til 3D ready der skal man købe tilbehøret seperat."

Jeps, de første 3D ready skærme krævede en ekstern boks og briller.

• #16   8. okt 2010 "Sjovt nok er min Th-pv60eh Panasonic skærm, Hd- ready, og understøtter 1080i... Så jo. 1080i er ikke full hd, og bliver altså betegnet som hd-ready."

Jamen det ved jeg godt, men 1080i betegnes ikke HD Ready, det gør 720p derimod, da 1080i ER en reel FullHD opløsning, omend dit panasonic som så mange andre skalere et 1080i til et 720p, så et native 720p er bedre end et skaleret 1080i.

Med andre ord, dit tv er et 720 panel og indgangselektronikken understøtter 1080i, som bliver skaleret til 720p, som er = HD Ready..

Forskellen på 1080i og p er ikke opløsningen, da den er den samme, men måden hvorpå hver billedframe bliver behandlet/opdateret.

"Jeg forsøger ikke at ændre dine udsagn, jeg prøver bare at få dig til at indse, at de er forkerte ;)"

Men de er ikke forkerte.. hvis du stadig mener det, så læs lidt her:

http://www.hdtvorg.co.uk/focus/resolution.htm

Læg især mærke til:

"1080i: 1,920x1,080 pixel resolution. High-definition picture that is displayed interlaced. Each odd line of the picture is displayed, followed by each even line, and the resulting image is not as smooth as a progressive feed. 1080i is therefore a more detailed picture suited to documentaries and wildlife footage, but less suitable for action-oriented material such as sports and movies.

1080p: 1,920x1,080 pixel resolution. High-definition picture that is displayed progressively. Each line is displayed on the screen simultaneously, therefore it is smoother than an interlaced picture. This is the ultimate high-definition standard -- the most detailed picture, displayed progressively."

Kommentér på:
3D tv?

Annonce