{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

så blev det min tur til indbrud.. {{forumTopicSubject}}

Er stadig helt oppe i det røde felt men vil lige dele min oplevelse med jer her på galleriet..

jeg holder igår i min firmabil uden for en af mine kunder i Kolding Storcenter. i tidsrummet fra kl. 13.00 til 18.00, midt i efterårsferien ved højlys dag og fuld af mennesker. Da jeg kommer tilbage til min bil ser jeg en knust siderude og kabinen flyder i glasskår. Min bærbare computer, samt en mappe med papirer, min kalender med alle mine kundeaftaler og en taske med vasketøj er væk. Ting som stort set ingen værdi har for tyvene, men megt stor værdi for mig. Hele mit firmas regnskaber lagde på den computer og vi er i øjeblikket ved at gå over til et andet regnskabssystem og har dermed ingen backup liggende på en ekstern server, den eneste sikkerhedskopi vi havde lagde i den mappe jeg fik stjålet. Jeg står med et momsregnskab der skal afleveres om 14 dage og min revisor vurderer det vil tage mellem 50 og 70 timer at genskbe regnskabet. Og ikke nok med jeg måtte køre 100 km hjem i går aftes uden siderude, har det i dag kostet mig en ny stor potentiel kunde da jeg på et aftalt møde af gode grunde ikke havde noget som helst at fremlægge, så opgaven røg til en konkurrent lige for næsen af mig. Min kalender er væk, så jeg har heller ingen ide om hvilke aftaler jeg har den kommende tid. jeg har heller ingen mulighed for at kunne se alle vores igangværende opgaver og dermed hvem vi har penge tilgode hos.

Det er sgu irreterende når folk ikke kan kende forskel på dit og mit. de kan måske være heldige at få 1000 kr. for den gamle computer, men det her kan hurtigt komme til at koste mig over 100.000 (+ de to kaffekopper jeg allerede har smadret i gulvet, og det vil ikke undre mig der ryger en en mere)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så blev det min tur til indbrud..
  • #1   21. okt 2010 Jeg føler virkelig med dig. Har selv mistet regnskab pga indbrud (dog ikke i bilen men på kontoret)
    Det er så trist og bittert.

• #2   21. okt 2010 føler med dig, meeen det er sku også lidt dumt at lade en bærbar med så vigtige data ligge i en bil, uden at have back up eller gemt den væk.

• #3   21. okt 2010 Nitten.

• #4   21. okt 2010 Folk gør sig desværre hurtig tyv for et stykke slik ,
    Det træls og især i dagtimerne :S

• #5   21. okt 2010 Kan det blive mere råden smiley

• #6   21. okt 2010 Tue > Ja jeg kan kun give dig ret, det er for dumt at lade den ligge i bilen, så meget har jeg lært

• #7   21. okt 2010 Ja det er satme træls.. Det er ufatteligt folk ikke kan kende forskel på deres og "vores" Også på en højlys dag ved kolding storcenter. Det viser bare tyve ingen moral har..

Det er PISSE surt at alle dine papire er væk.. Føler med dig..
    Men dog er det hellere ikke smartest at have en bærbar liggende synlig i en bil med den eneste kopi af regnskaber - faktura m.m liggende.

En god idee i fremtiden er at have en backup af alle vigtige papire liggende på en fjernserver "webhotel" Så skulle huset brænde eller lign så ligger det et "sikkert" sted.

• #8   21. okt 2010 Aiz0r - Nikolaj M > Ja i dagtimerne, på en fuld trafikeret parkeringsplads, hvor folk hele dagen nærmest har sloges for at finde en ledig plads, den havde jeg heller ikke lige regnet med

• #9   21. okt 2010 Dennis S > ja jeg indrømmer også at det er for dumt af mig. normalt har vi også en backup på en fjernserver, men fjernede denne da vi i øjeblikket er på vej over i et andet regnskabssystem. for en sikkerhed tog jeg dog en backup ud på en usb-stick som jeg havde liggende i bilen (ja det var for dumt ikke bare at lade den ligge derhjemme) I mandags lagde hele regnskabet på en fjernserver og det ville det have kommet til igen på tirsdag i næste uge, så man må sige det her er sket på det mest uheldige tidspunkt overhovedet

• #10   21. okt 2010 Nemlig altså kunne forstå hvis man holdte helt over bag ved hvor ingen var. men der vader jo folk rundt hele tiden derude :S,

Min ven holdte derude i hans Audi a4 de stjal lige hans gps og anlæg.
    de var kun i bio og se en film og da han kom ud var hele lortet væk :S
    Så der køre nogen rundt og holder øje med hvad folk laver smiley

• #11   21. okt 2010 folk de er sku mærkelige, stjæler alt hvad de kan komme til.

I sommers, havde jeg været inde og handle i Superbrugsen i aalborg, går hen til bilen med 1 bærepose med fødevarer for ca. 120kr. Kommer så i tanke om at jeg skal stemple ud af parkeringen, så sætter bæreposen op af et af dækkene. Går så 100m væk og klare det. Da jeg kommer tilbage til bilen er posen væk, står og kigger lettere forundret, og se et stykke derfra en junkie type løbe afsted med en pose i favnen. Gad ikke engang sætte efter, men smuttede ned og handlede igen.

• #12   21. okt 2010 pisse træls må man sige

ikke for at vade i det (og få dit til at smadre flere kopper) men at lade din pc ligge fremme, det er da afsindigt dumt, den kunne da bare lige stoppes ned imellem sæderne

men hvorfor har i ikke taget en backup af jeres regnskaber, bare på en usb stick? det er da almindelighed man gør det inden man skifter regnskabssystem og alt muligt, en usb stick i et pengeskab eller lignende

• #13   21. okt 2010 Aiz0r - Nikolaj M > ja det er sgu frækt sådan et sted, men de tyder på det er nogle der ved hvad de har med at gøre. Da jeg meldte det til politiet sagde de også at det jævnligt var noget der skete der.

Tue P> ja det er utroligt

ronnie R> det er helt ok at "vad i det" jeg indrømmer det var for dumt at lade den ligge fremme, det skal jeg være den føste til at indrømme.
    Jeg havde en backup på en usb stick som lagde i en mappe med nogle papirer og min kalender som de selvfølgelig også tog, og ja det var da for dumt jeg havde den med i bilen, det indrømmer jeg da

• #14   21. okt 2010 Hvis du har haft en nylig backup på en fjernserver (Som er "lejet" ude i verden), har du så kontaktet dem for at høre om de stadig har en backup af det?
    Det skulle dælme være sært hvis de ikke har backup, også i et par udgaver.

• #15   21. okt 2010 Fam J > Er forsøgt, men nej det er væk

• #16   21. okt 2010 Øv øv..

• #18   22. okt 2010 Gå en tur rundt i området derude, ind af de små stier osv. måske de har smidt mappen når nu den ingen værdi har for dem...

Kommentér på:
så blev det min tur til indbrud..

Annonce