{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Nogen kloge hoveder - Fødevareregler {{forumTopicSubject}}

Har en kammerat der snakker om at leje et lokale jeg har, til at åbne en lille sandwichbar. Det eneste han vil sælge, er franske hotdogs og parisertoast. Og så selvfølgelig sodavand. (Lyder måske ikke af meget, men da den ligger lige ved siden af en bodega, så er det næsten ligegyldigt hvad man sælger, bare det kan spises) :0)

Nogen der har en idé om, hvor meget er kræves af indretningen, for noget så simpelt? Har siddet og kigget lidt på fødevarestyrelsens hjememside, men det er mere genrelle informationer, så måske der sad nogen herinde, fra fødevaresteder, de havde en idé omkring det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen kloge hoveder - Fødevareregler
  • #1   21. okt 2010 jeg har tit lavet gulve i den slags butikker, gulvene skal være fugefri før de kan godkendes.. dvs terrazzogulv, linoleum osv. som er fugefri... dog skal jeg ikke kunne gøre mig klog på resten..

• #2   21. okt 2010 Der er mange regler. Arbejder som storkøkken tekniker, så ser en del på min vej, og jeg undre mig ofte over hvordan nogle steder bliver godkendt. Men med lidt sund fornuft, og forstand på egenkontrol, bør det godt at kunne lade sig gøre. Men det kræver jo bla.a håndvask, udsug, og rengøringsvenlige forhold.

• #3   21. okt 2010 Bodegaen sælger ikke mad. .De er nemlig stioppet med det, men efter en god snak med dem, er det konstateret, at det kunne være en rimelig lukrativ forretning.

Men det der er i det, er jo at det er meget simpel madlavning. Ikke nogen speciel tilberedning eller mange forskellige fødevarer, så derfor skal det også kunne betale sig, for at lave det.

• #4   21. okt 2010 Nej, det ville sku være en fallidterklæring, at stå i en pølsevogn, ude foran en bodega. :0)

Nu er det fordi jeg har en forretning, jeg er ved at fraflytte, grundet nye lokaler. Skal dog bruge nogle baglokaler og værksted stadig, så han ville leje butiksdelen til det. Stedet ville være perfekt, ligeledes lokalerne, men det er bare mere hvor meget arbejde der er i at lave det klar til det..

• #5   21. okt 2010 Hvis man tænker på diverse snuskede kiosker og tankstationer rundt om i landet som sælger pølser osv., så skulle man jo ikke tro at reglerne var så skrappe.

Men er det ikke bare at kontakte fødevarerregionen og forelægge dem ideen? Så burde de have nogle standard krav som minimum skal være opfyldt, som man kan gå frem efter.

• #6   21. okt 2010 De bliver også kontaktet, men det var nu også en idé der dukkede op idag, så derfor jeg lige tænkte, om nogen havde nogle svar på det. Og der er jo kommet meget gode input.

• #7   21. okt 2010 Det lyder spændende - held og lykke med det.

Pøller og toast til fulde mennesker kan kun blive et hit smiley

• #8   21. okt 2010 Lige min tanke :0)

Kommentér på:
Nogen kloge hoveder - Fødevareregler

Annonce