{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

FUCK FONA {{forumTopicSubject}}

købte d.1 -10 en ds lite til min datter der fyldte 5 år stor dag få dage efter begyndte den ene skærm at lyse hvidt konstant slukkede den og tændte igen, så virkede den normalt.
En uge senere skete det igen og slukkede den for at se om det gik væk, men det gjorde det ikke.
indleverede den i fona d 14-10 og de ville sende den videre til rep. ingen problemer det var jo under garantien. nu 4 uger senere får jeg så en mail at det er en fugtskade og ikke dækkes af garantien der er sendt et billede med hvor der er vist nogle komponenter der skulle være færdige. problemet er at min datter hele tiden har sat i sofaen ved min side og under opsyn og derfor kan garanterer at der ikke var spildt noget ned i den men har forklaret det over for fona men det er de ret ligeglade med. jeg spørger derfor efter ds lite men den regnede de ikke med jeg ville have tilbage da den jo alligevel var defekt. hvad gør jeg? forbrugerstyrelsen????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FUCK FONA
  • #1   11. nov 2010 hahaha ja forbrugerstyreslen:D det er det samme de brugte på mobiler det undskyldning med fugtskadede ting! så latterligt...

  • #2   11. nov 2010 Du kan til enhver tid kræve din defekte genstand tilbage!

  • #3   11. nov 2010 Ja, for hvis de har smidt den væk må de jo give dig en tilsvarende varer??

  • #4   11. nov 2010 de skal da bare gi dig den tilbage de skal da ikke bestemme om de må beholde den

  • #5   11. nov 2010 Så i de 14 dage, har I siddet i sofaen konstant? Ja undskyld, men har set det ske 100 gange; datteren spilder noget i sin elektronik, og fatteren står og råber i en butik.
    Men du har selvfølgelig krav på, at få den tilbageleveret.


  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #6   11. nov 2010 jeg havde bedt om at snakke med butiks chefen, og så¨få ham til at sige til dit åbne ansigt at du står og lukker lort ud.

    jeg snakker slet ikke med alm. personale hvis de er dumme at høre, snakker altid med en overordnet.

    selv i banken, måtte jeg ned og forklare dem deres egne regler :S
    men når chefen godt kan se problemet, så står personalet til røvfuld.


  • #7   11. nov 2010 dan c ja de par gange hun har brugt den da har vi sat sammen og hyggede os med et spil ellers havde der jo ikke rigtigt været noget at gøre

  • #8   11. nov 2010 Hvis deres værksted har konstateret fugtskade er det ligegyldigt hvad du gør eller klager til, så er det slut.

    Du skal have muligheden for at få den tilbage, så du evt kan sende til et andet værksted hvis du skulle have lyst til det. Du skal dog formentlig betale for det da fejlen er selvforskyldt.

    D.


  • #9   11. nov 2010 snakkede med chefen og han var ligeglad men jeg var velkommen til at komme og købe en ny FUCK HAM

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #11   11. nov 2010 aaaaldrig køb noget i fona.. muligvis en af danmarks værste kæder. De har aldrig hørt om ordet kundeservice. Fuck fona

  • #12   11. nov 2010 problemet er at der hvor skaden er kan der umuligt være kommet fugt ind da det er på bagsiden af skærmen og er dækket af et plastic skjold

  • #13   11. nov 2010 den er så latterlig, den med fugtskade. Prøvede det samme med en mobil. De sagde at alt print skulle skiftes pga fugt. Jeg fik mobilen igen og købte en ny, men 4 mdr senere prøvede min kammerat at smide sit batteri i den og vupti, så funkede det. Tro mig ham chefen fik varme ører efterfølgende og fik desuden et gavekort som trøst.

  • #14   11. nov 2010 marc: Medmindre du har opbevaret den i aflåst skab, så kan du jo reelt set ikke vide om hun har spildt noget i den. Nu kender jeg ikke omstændighederne, men har selv stået som sælger, og fået hovedet råbt af af en sur far, fordi hans datter ALDRIG nogensinde kunne komme til at hælde cola i sin bærbare... Hun sad aldrig med drikkevare eller madvare i nærheden af computeren, og en masse andet mundlort - det viste sig så, at det var lige netop hvad hun gjorde smiley

  • #16   11. nov 2010 Må hellere lige tilføje, at en kammerats lillesøster for bare en uge siden, ødelagde sin DS, pga en vandflaske i en taske. Den blev også væskeskadet, og vi havde den helt skildt ad for at se hvordan og hvorledes. Og jo, vand kan komme ind ALLE steder på dem...

  • #18   11. nov 2010 dan c den har ikke været i aflåst skab men på oven på vores reol inde i stuen hvor min datter ikke kan komme til den oveni købet har vi noget der hedder spilletid hvor vi hygger og spiller sammen hun har aldrig haft den i hånden unden opsyn men kun når vi var sammen

  • #20   11. nov 2010 Få dit apparat tilbage, og få konkluderet evt ved teknoligisk institut som ligger rundt om i landet hvad der kan være galt. Teknologisk institut tager ikke meget for denne slags, og de lever af det.

  • #21   11. nov 2010 den nemmeste eller dårligste undskyldning er fugtskade men de slipper sgu ikke har en datter der er ødelagt pga det, hendes største gave/ønske var en ds lite i pink nu har hun intet fordi en røv med øre ansat i fona vil slippe nemt

  • #23   11. nov 2010 Igen er den gal med fona, kender en der har arbejdet ved dem, måden de gør det på er som regel at sørge for at den bliver fugtskadet for at de scorer pengene, hvis det var en enkelt fabriksfejl og fona kan se det, så laver de fugtskade eller bilder kunden lort ind...

    Fona er og bliver NO GO...


  • #24   11. nov 2010 har de smidt din DS ud/nægter de at udlevere den!?,,

  • #25   11. nov 2010 En fugtskade kan jo godt opstå når produktet ikke bliver brugt dvs. lægger hun den et sted hvor der måske kan være lidt fugt i luften og det kommer ind i den VUPTI så er det sket...

    Det behøver ikke være sket imens den bliver brugt... Hvis de ved værkstedet kan bevise en fugtskade så kan du godt få produktet tilbage men hvad er der ved at have en ting der ikke virker....

    Så din datter vil nemt kunne få den retur men pengene er som jeg ser det borte da der er konstateret en fugtskade så ikke andet at gøre end hvis det endelig er så be om at få den retur men ellers andet kan der ikke gøres....

    Det er nemt at kalde andre som ikke lige gør som man selv syntes er det rigtige for en røv med en abe... Ser man jo tit med politiet uha sikke en nar til en betjent men selv samme betjent kan komme og sige "vi har fundet din bil" og vupti så er betjenten ikke en nar mere....

    Så du må jo købe en ny og så måske undersøge om de steder hvor den anden lå om det er i nærheden af er steder hvor der kan være fugt i luften/vand....


  • #26   11. nov 2010 Hvad angår køb af ting i FONA så er jeres begrundelse jo total latterlig...

    Jeg arbejder ikke i FONA men de vare de får i FONA er jo sjovt nok nogen de ligeså godt kunne have fået i en EXPERT butik eller en computer butik....

    De er jo i en ubrudt kasse/embalage og dermed er det jo ens uanset om det er noget man køber i FONA, MERLIN, EXPERT eller andet sted....


  • #29   11. nov 2010 Der er ikke så stor grund til at blive sur. Lige meget hvad skal han betale for at få en DS mellem hænderne igen. Om det så er hans egen eller en ny. Ved ikke hvilket værksted Fona bruger, men Bergsala som håndterer nintendo i Danmark tager såvidt jeg kan huske 3xx kr for at tilbagelevere et produkt med selvforskyldt fejl. Om det er mere eller mindre kan jeg ikke huske.

    Mener også at DS'erne har en fugt "monitor" indbygget ligesom alle apple produkter fx. har.

    Køb en ny et andet sted.


  • #30   11. nov 2010 hva er en fugt monitor?

  • #31   11. nov 2010 Væskeindikator er vidst et bedre ord, kunne ikke lige huske det smiley

    D.


  • #32   11. nov 2010 Viser den så, hvor meget fugt/væske der er i eller?

  • #33   11. nov 2010 Den viser om enheden har været udsat for fugt/vand, og så er man dårligt stillet som kunde.

    D


  • #34   11. nov 2010 Den har væskeindikator... Faktisk 2 styks. Det skal dog siges, at den vi havde skildt ad efter væskeskade, der havde de indikatore ikke reageret - dog kunne man tydeligt se på printet, at der var tale om en væskeskade.

  • #35   11. nov 2010 Få DR-Kontant til at se på sagen, det vil nemt og hurtigt finde flere der har oplevet lign problemer med Fona.

  • #36   11. nov 2010 Ok. Så blev man da en smule klogere smiley
    Tak for svaret. God aften


  • #37   11. nov 2010 ds en har lagt i et itui som er købt til det formål at skulle beskytte den for diverse. jeg mener bare at det er sgu da for nemt at sige at det er en fugtskade mener også at hvis det er en fugt skade skulle man jo kunne se på printet eller andre steder i form af en rende eller skjold og ikke kun afbrændte komponenter prøver lige og ligge billedet under min profil

  • #38   11. nov 2010 Fejlen ligger jo i, hvis ikke du kan få DS'en tilbage, med eller uden betaling for rep. forsøg. Har du sagt, at du VIL have den tilbage og at du ønsker at betale gebyret der er fra værkstedet?


    kontant, basta osv. er meget godt - men til tider er det simpelthen noget retarderet pis der bliver bikset sammen, og hvad værre er, så medfølger det at ALLE tror de bliver snydt og bedraget ALTID...


  • #39   11. nov 2010 har sagt at jeg vil have den tilbage

  • #40   11. nov 2010 harlagt nogle billeder ind nu i mine fotoalbum

  • #41   11. nov 2010 og hvad sagde de til at du ville have den tilbage?

  • #42   11. nov 2010 jeg ville prøve at få ekstrabladet på sagen det plejer at få tingene til at glide lidt nemmere.mvh.

  • #43   11. nov 2010 ja han ville prøve at kontakt det værksted der havde den til rep.

  • #44   11. nov 2010 okay, så reelt set har fona intet gjort galt endnu...

    Så afblæs lige at ringe til Obama og få air force one sat i luften, ihvertfald indtil der er noget at klage over. Hvis de nægter at tilbagelevere den, så kan du tage fat i forbrugerstyrelsen.

    I dokumentet du underskrev ved indlevering; hvad stod der omkring gebyre?


  • #45   11. nov 2010 intet fik et rep nummer ved da ikke om det er for kert at få en mail hvor der stor at det r en fugt skade og at produktet er sendt tilbage til fona men fona har ikke fået den tilbage og regnede da heller ikke med at jeg var interreseret i den når den var defekt (chefen i fonas egne ord)

  • #46   11. nov 2010 Så vidt jeg ved, er det rimelig almindeligt at der fra værkstedet opkræves et gebyr ved selvforskyldte skader, som , .-.,D,.-., , skriver.
    Derfor kan det tænkes, at Fona ikke regnede med at du ville have den defekte vare tilbage. Det er så en fejl fra deres side, men ikke umiddelbart noget der bringer dig tættere på en ny DS.
    Afvent i første omgang og se om ikke den kommer tilbage indenfor et par dage.


  • #47   11. nov 2010 det er ikke det der er problemet jeg har købt en ds lagt den forsvarligt i et itui taget den ned og spillet med min datter har intet spildt på den eller i nærheden OG VIL FANME IKKE NØJES MED AT DET ER EN FUGT SKADE .

  • #48   11. nov 2010 haha så dan c arbejder med det....

  • #49   11. nov 2010 han hedder fona til efternavn og har en tattoo på skulderen med et hjerte og fona indeni .-)

  • #50   11. nov 2010 haha, der må jeg sgu skuffe jer... men jeg har selv stået som sælger i branchen (ikke i fona dog), og kender derfor lidt til reklamationer og behandling af dem smiley

    Jeg ser på realiteterne i sagen, og som det ser ud nu, så må du til forbrugerstyrelsen. Kan ikke se hvor Fona i henhold til købeloven har trådt ved siden af. De har lavet den fejl, at de ikke troede du ville have den tilbage, men har jo ikke afvist at give dig den tilbage.
    Jeg vil sige at du er rimelig skidt stillet, men du skal da helt sikkert hive fat i forbrugerstyrelsen, når du føler dig uretfærdig behandlet smiley


  • #51   11. nov 2010 har en advokat i fam. der kender specielt til fona og deres måde at behandle folk på så de får nok lige en hilsen og forbrugerstyrelsen vil også gerne have lidt forklaring fra fonas side

  • #52   11. nov 2010 Jamen så var der jo slet ingen grund til at oprette dette indlæg ;D

    Men opdater os lige i sagen smiley


  • #53   15. nov 2010 Nå da da utrolig hvad et brev fra en advokat og en trussel fra forbrugerstyrelsen kan gøre fona har lige meddelt at jeg bare kunne komme og hente en ny ds lite. Uden beregning så det hjælper altså at brokke sig og ikke finde sig i noget i dette tilfælde

  • #54   15. nov 2010 SÅDAN! Godt klaret

Kommentér på:
FUCK FONA

Annonce