Problem med trådløst net, rækkevidde.. {{forumTopicSubject}}
Hej gutter(inder)..
Jeg bor på første sal ovenpå mit værksted. Jeg har for nylig fået installeret Fullrate bredbånd med trådløs router. Problemet er bare, at den slags bliver leveret i det "første" telefonstik på adressen, og det første stik på min adresse, ligger i et andet hus på grunden :-S Jeg har så forlænget kablet mellem telefonstikket og routeren, således at routeren nu står i en udestue der vender i den retning mit hus ligger i.
Jeg går så trådløst på nettet oppe fra min lejlighed, men det fungerer langt fra optimalt, og nu er der flyttet 12 polakker ind i det hus hvor routeren står, og min ledning går hele vejen igennem deres hus og det er i det hele taget ikke særlig holdbart..
Mit spørgsmål er så: Hvad kan jeg gøre?
Forbedre antennen på routeren?
Trække et ethernet kabel henover indkørslen til fra min lejlighed til routeren?
Eller hvad?
Fullrate siger at der ikke umiddelbart er noget de kan gøre, de kan selvfølgelig sende en tekniker ud fra TDC, men der er ventetyid og det koster en milliard..
Er der nogen herinde der har en fiks løsning, har prøvet noget lignende, eller arbejder med den slags til hverdag?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
http://www.pricerunner.dk/pl/272-471941/Accesspunkter-for-traedloese-netvaerk/D-Link-AirPlus-Wireless-Range-Extender-DWL-G710-Sammenlign-Priser
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 159
Min Løsning til dit problem:
1. Køb en kraftigere trådløs router
2 Træk et langt netstik, og isolerer det imod skader, fugt, vind og vejr..
Og kør det lodret op i huset for at undgå at det bliver for langt...
okt 2004
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 6 Emner: 86 Svar: 1.984
okt 2004
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 407 Svar: 2.073
Men det nemmeste vil nok være bestil en alm router uden trådløs hvor den har KUN 1 lan stik. Så køber du et trådløs router i den lokale computer butik linksystrådløs router er rigtigt godt bud. tilslutter den til fullrates modem......
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.519
hvis du går ind i fullrates forum, er der jo også en guide til hvordan du kan sløjfe det rundt, således at du f.eks kan sætte det til på det stik du har over ved dig osv.
Har selv fullrate. Bruger så ikke den trådløse del af deres router, men har min egen trådløseenhed sat til deres router.. (ja kan ikke nøjes med 100 mbit som deres router tilbyder så har lavet gigabit alle steder)
okt 2004
okt 2004
Hvis du kan finde andet en det, må du meget gerne linke til det.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.519
Jeg har hos mig valgt at køre det igennem på et "andet" farve par kabler her os mig, ind til det når min router, også fra telefon udgangen, sat den retur til de "korrekte" farver.. , på den måde har jeg nu et "centralt" første stik.
Problem med trådløst net, rækkevidde..