trist hvordan vi har det i detailbranc {{forumTopicSubject}}
Surt opstød.
Vi prøver at rede trådene ud men på gang på gang bliver vi svinet til. og skal smide dumme kunder ud. Er så pisse træt af jeres dårligt opførsel men skulle tro at i gik 2 klasse endnu....
Og det der med at "Kunden har altid ret" den findes ikke mere, og er træt af høre på den.
Her er der nogen eks. på hvordan "vi" i detailbranchen har det. Hvordan vi reagere, og selv om de er gamle sker det hver eneste dag endnu.
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=6378
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=6382
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=120
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=121
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=133
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=136
apr 2004
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 151 Svar: 1.428
Nogle kunder har bare et ønske om at skulle hæve sig som person overfor en, og snakke nedladende til ekspedienten.
Det samme med de mennesker der synes det er okay at komme kl 2 min i lukketid, eller værre endnu komme ind i butikken efter at alle gadevarer er kørt ind og kl er 5 min. over luk.For bare rende rundt og kigge på varer, eller bruge 20 min på at prøve et par sko. For os der står i butikken har jo intet liv.. !! Øv hvor jeg dog hader de mennesker..
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 407 Svar: 2.073
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.221
apr 2004
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 151 Svar: 1.428
jul 2006
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 3.032
og det links der er da rene vand i forhold til nogle af de ting jeg har prøvet i mine år i branchen..
Folk i dk er meget utaknemmelige når det kommer til service. Sådan har det altid været, og sådan vil det nok deværre forsætte.
Og kan da lige indskyde hvis du syntes de der tilfælde er slemme, så lad være med at søge ind i autobranchen, der er folk sku tit fiuldstændigt hjernedøde..
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.630
Men samler man bare en historie, fra 1000 medarbejdere, så ser det jo pludselig voldsomt ud. Og tror ikke på alle de historier der vises på den side, speciielt ikke nummer 2 du linker til.
jul 2006
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.408
En af de bedre:-)
En kunde kommer ind, smider en sort sæk over disken. Spørger kunden hvad det er der ligger i sækken? Kunden kigger foraget?? Det er en bærbar pcer.
Pcen var kørt over en plæneklipper, i regnvejr. Han ville ha forsikringen dækkede. Svarede ham pænt, at forsikringen dækkede hændelige uheld. Og jeg ville næppe kalde det for sort uheld.
Kunden gik amok, begyndte at råbe højt, kalde mig perker osv. Fint tænkte jeg, er pisse kold over sådan noget, tog det med et smil.
Rød knap, vagterne kom, Vi tog ham i armen og smed ham direkte ud af døren.
Næste dag kom han og undskyldte
uha har mange sjove igennem tiden
jul 2006
jun 2006
Har set flere inkomåetente medarbejdere, end kunder, i min tid som både almindelig medarbejder, souchef, afdelingsleder og butikschef. Vi er HELT enige i, at folk altid vil have ret, men mange gange bliver tingene blæst længere op, end det egentlig burde.
Men sådan kan man jo se så forskelligt på det.
jul 2006
jul 2006
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 8 Svar: 233
Men ja - Nogle kunder er umulige, og der findes sikkert et hav af dem derude. Finanskrisen har de sidste år ryddet ud i butikker med dårlig behandling af kunder - hvorfor er oplagt - folk finder sig bare et andet sted at lægge deres penge. De ved jo godt at forretningerne kæmper for deres penge.
jul 2006
jun 2006
Har arbejdet i mange butikker omkring i landet og må da ærligt indrømme, at indre København heller ikke er min kop the. Har haft butik i 1 års tid nu, på Nørrebro og har kun oplevet meget få episoder, men ved godt hvordan området i det hele taget er. Har i de sidste 6 år haft butik i Valby, hvor der ligeledes heller ikke var noget særligt. Det er selvfølgelig også et lidt andet klientel, jeg tiltrækker med mine forretninger.
Har derudover arbejdet i Metro Glostrup, Fakta i Slangerup, diverse Q8 stationer rundt omkring, IKEA i Taastrup og så videre, hvor jeg nok sammelagt kan tælle de virkelig dårlige kunder, på én hånd. Så er der alle dem der bare er generelt irriterende, som man nok gør til mere, end det egentlig er.
Soger ikke at detailbranchen er en dans på roser, men mange kunder er også frustrerede over en yderst mangelfuld service, mange steder. Meget kan ordnes med et smil og en ordentlig tone, fra medarbejderen side.
jul 2006
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 8 Svar: 233
Sande ord.
jul 2006
jul 2006
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 512
jul 2006
Ha ha ha sådan er drankere hader deres klamme ølleånde :-S fy for den lede.
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.129
De andre lugter at dårlig kundebetjening,,,,,,
Den første med de 200 kr. kunne han ikke bare have gjort det fra start af, eller havde sørget for byttepenge i god tid, det er jo ikke kundens problem, hvis man sælger varer for kontanter så må man bare have penge i kassen, så denne ekspedient er bare utrolig dårlig til sit job...
Den med modemmet,,,, hvis kunden har brugt modemmet i 3 uger uden problemer, så kan man jo bare sende det til rep. og ikke stå og diskutere med kunden, for hvis det har kørt i 3 uger, og at det IKKE kan køre uden strømforyning, kunne man have taget den derfra... og at kunderne altid har ret, er da rigtigt når man har kundekontakt personligt...
De kunder der udnytter det, skiller man sig bare af med på en pæn måde, eller henviser til en der er mere kompentent end en elv....
Hvi man ikke er 110% sikker så skal man IKKE begynde at spille klog, det er jo bla. det der går galt i butikker som bla. T.Hansen.. og andre...
Kan lige komme med en hurtig....
Køber et sæt fjedre, bærekugler, dørhåndtag, osv...... det eneste der er problemet er at jeg ikke selv er inde og hente det, da de ikke har fjedrene i kolding eller vejle, så skal til middelfart og hente, så sender en bekendt....
Har printet seddel ud, og får først 2 bærekugler i kolding, og skal i butik nummer 2 i kolding for at hente håndtaget, og må så til middefart og hente fjerdrne....
Da min bekendte kommer med delene, er bærekugler 2 forskellige fabrikat, og ingen af dem er de rigtige...
Håndtager er til en golf, men skulle bruge til en pasat....
Og fjedrene er også i 2 forkellige fabrikater, og den ene er forsøgt monteret med skrammer og tectyl til føge....
Monterer så fjedrene og tager til vejle og bytter bærekuglerne og får de rigtige, men håndtaget skal jeg vente 2 dage på,,,,,,,
DÅRLIG "BRIAN" KUNEBETJENING, ham i vejle siger gu hjælpe til mig at jeg bare kunne have tjekket varen,,,, WHAT...!!!!
Hvis jeg skal levere noget tilbage så skal jeg oplyse kontonummer, og mine returpenge skal overføres, ca, 3-4 dage,,, og så skal jeg også tjekke min vare... men normalt gør jeg tingene selv,,, og jeg printer seddel ud til dem hver gang,,,, så hvad fanden går der lige galt, jeg kan sidde hjemme og se billeder af varen, og sammenligne med det gamle, og mit job er udført korrekt, og tager jeg sedlen med når jeg selv tager derind, og tjekker min vare så er der aldrig problemer,,,, så når jeg sender en ikke bilkyndig person så får man lort med hjem, og den slår aldrig fejl,,,
Så hvis betjeningen ikke sørger for ordentlig oplæring at nye ansatte eller ikke inetreserer sig for sit job, så er det sgu ikke så sært at en kunde eksploderer..... jeg gør i hvert fald, for man skal sgu da ikke kører 50 km. 4-5 gange før man har det rigtige,,, det er jo dem der sælger, men når jeg møder sådan en ekspident så syntes han sikkert jeg er en kælling, men kundeservice ekststerer ikke i samme omfang idag som tidligere,,, men betjeningen fejler jo også ligesom kunderne, men man skal interesere sig for sit job i detailhandlen eller få sig et fabriksarbejde så man er gemt langt vær fra offentligheden hvis man ikke kan magte det...
Jeg har selv kørt taxa/bus i mange år, og man kan vælge at håndtere kunderne på en ober måde, uanset om man er træt eller snart har fri, for det er kunden uvedkommende, for om man har 10 minutter tilbage inden man har fri, så skal kunderne have samme "friske" behandling som 10 minutter efter man mødte på arbejde...
Og ja det blev ikke kort, og sikkert også rodet, men håber da i kan finde hover og hale i det... heheh...
maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 452
Nu har jeg kun handlet i Thansen en gang (og aldrig mere) når der står en hvalp på 16 år og siger jamen det står her det skal passe så du er forkert på den.Ja så går man altså bare igen.(Har været udlært mekaniker i snart 15 år)
feb 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 702
mar 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 91 Svar: 1.454
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.129
Så lukker man da butikken, men den historie i linket jeg henviser til, det gør ekspedienten det alligevel,, hvorfor så sige nej fra start...?
Hvis en ekspedient ingen byttepange har, må han da henvende sig til chefen, og ikke kunden....
Har da selv prøvet som chauffør et par gange i en rutebil, hvor forlk kom med en 1000 kr. seddel, og der hvor jeg var fik vi kun 500 i byttepenge,,, mange chaufføerer tænder af, men jeg sprang ud af bussen og ind i en butik og fik vekslet,,, jeg havde godt at motionen og kunden blev glædelig overrasket......
Og hvis det ikke var en mulighed for at få vekslet var der enten senere på turen eller så fik kunden det gratis...
Og kan en chef eller ansat ikke klare sådanne småting i en ruf,,, så må kunden jo have det gratis, og så må det på tabskontoen....
En ansat kan aldrig påligge en kunde et problem, og slet ikke i detaihandlen,,,, kunden skal ikke være syndebuk, for folk det ikke kan klare deres job, uanset om der er 10 minutter tilbage til de har fri,,, tænk hvis en kunde har kørt 50 km. og ikke kan købe en vare fordi man ikke kan give tilbage... det er sku ikke kundeservice..... og der findes INGEN undskydning for sådan noget sjusk og sløseri....Punktum....
jun 2006
trist hvordan vi har det i detailbranc