{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

trist hvordan vi har det i detailbranc {{forumTopicSubject}}

Surt opstød.
Vi prøver at rede trådene ud men på gang på gang bliver vi svinet til. og skal smide dumme kunder ud. Er så pisse træt af jeres dårligt opførsel men skulle tro at i gik 2 klasse endnu....
Og det der med at "Kunden har altid ret" den findes ikke mere, og er træt af høre på den.
Her er der nogen eks. på hvordan "vi" i detailbranchen har det. Hvordan vi reagere, og selv om de er gamle sker det hver eneste dag endnu.

http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=6378
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=6382
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=120
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=121
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=133
http://haderkunder.dk/?side=vishistorie.php&nr=136


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trist hvordan vi har det i detailbranc
  • #2   24. nov 2010 Kan kun tilslutte mig det.
    Nogle kunder har bare et ønske om at skulle hæve sig som person overfor en, og snakke nedladende til ekspedienten.
    Det samme med de mennesker der synes det er okay at komme kl 2 min i lukketid, eller værre endnu komme ind i butikken efter at alle gadevarer er kørt ind og kl er 5 min. over luk.For bare rende rundt og kigge på varer, eller bruge 20 min på at prøve et par sko. For os der står i butikken har jo intet liv.. !! Øv hvor jeg dog hader de mennesker..


  • #3   24. nov 2010 Det er hårdt tider, når man er igang med sit anden uddannelse og skal have penge er der ikke andet at gøre. SU hjælper ikke en skid. Høre altid på mit klassekammerater de ikke har flere penge fordi de er på SU, eller har alt for lidt tilbage.

  • #5   24. nov 2010 Kender det. Alt det sker ikke kun inden for din branche. Prøv buskørsel. der foregår det dagligt. Op med hagen og koncentrer dig om dem som smiler til dig. Så får du en bedre dag. Så må de sure løg passe sig selv.

  • #6   24. nov 2010 Ja, sådan er oddsene bare.. smiley Ikke andet at gøre at smile udenpå, og være negativ uden på smiley Lige meget hvad, kunden skal ikke have en negativ oplevelse af dig i butikken. Det er jo dem man skal leve af.. Men ja nogen ting kan godt være meget belastende..

  • #7   24. nov 2010 Ja og folk ved det ikke hvordan vi har, dem ikke har arbejdet i detailbranchen. Folk forstår fx ikke hvorfor vi ikke "BARE" kan bestille flere kvartpaller af sodavand\øl som er på tilbud? men skal se om der er plads i butikken og samt lageret også desuden er det ikke mit hovedpine system bestille det selv. regner det selv ud hvor meget vi solgte det sidst....

  • #8   24. nov 2010 Vend dig til det, eller find dig en anden branche at arbejde i...

    og det links der er da rene vand i forhold til nogle af de ting jeg har prøvet i mine år i branchen..

    Folk i dk er meget utaknemmelige når det kommer til service. Sådan har det altid været, og sådan vil det nok deværre forsætte.

    Og kan da lige indskyde hvis du syntes de der tilfælde er slemme, så lad være med at søge ind i autobranchen, der er folk sku tit fiuldstændigt hjernedøde..


  • #9   24. nov 2010 Har selv arbejdet i butik, de sidste 12 år pg må ærligt indrømme, at der er nogle idioter imellem, men så tit har jg ikke oplevet det..

    Men samler man bare en historie, fra 1000 medarbejdere, så ser det jo pludselig voldsomt ud. Og tror ikke på alle de historier der vises på den side, speciielt ikke nummer 2 du linker til.


  • #10   24. nov 2010 Men i må giv mig ret i, Når en kunde sviner mig til siger til jeg svin svindler hundehoved m.m så sku ens dag ødelagt. Eller kaster kurven ned på gulvet hårdt ser faretruene ud......

  • #11   24. nov 2010 Puha jeg har sku oplevet meget...

    En af de bedre:-)

    En kunde kommer ind, smider en sort sæk over disken. Spørger kunden hvad det er der ligger i sækken? Kunden kigger foraget?? Det er en bærbar pcer.

    Pcen var kørt over en plæneklipper, i regnvejr. Han ville ha forsikringen dækkede. Svarede ham pænt, at forsikringen dækkede hændelige uheld. Og jeg ville næppe kalde det for sort uheld.

    Kunden gik amok, begyndte at råbe højt, kalde mig perker osv. Fint tænkte jeg, er pisse kold over sådan noget, tog det med et smil.

    Rød knap, vagterne kom, Vi tog ham i armen og smed ham direkte ud af døren.

    Næste dag kom han og undskyldte smiley

    uha har mange sjove igennem tiden smiley


  • #12   25. nov 2010 **BDOG** den link nr.2 den dame der blev smidt ud, er nok sur over hun måske ikke har fundet en mand eller ikke kan blive gravid. Hendes datter blev glad det kunne hun ikke tåle. smiley Jeg oplever mindst 1 eksempler om dagen. 1 til 2 eksempeler hver anden uge!

  • #13   25. nov 2010 Ja, det kan man jo gisne om længe, men tror stadig ikke på den historie.

    Har set flere inkomåetente medarbejdere, end kunder, i min tid som både almindelig medarbejder, souchef, afdelingsleder og butikschef. Vi er HELT enige i, at folk altid vil have ret, men mange gange bliver tingene blæst længere op, end det egentlig burde.

    Men sådan kan man jo se så forskelligt på det.


  • #14   25. nov 2010 fx. tidligere butikker som jeg arbejdet på østerbro. Der sked og pisset kunderne ved de hjørner der er i butikkerne. Fuck hvor er det klamt, det værste er det hele er folk de klaget aldrig over det! Hvad er der i vejen med folks harddiske?

  • #15   25. nov 2010 Hmmmm du har nok ret....

  • #16   25. nov 2010 Sorry, læste lige din profil. Du skriver du er uddannet vagt. At blive vagt, kræver altså kun et 3-ugers grundkursus - Det er jo ikke en uddannelse smiley

    Men ja - Nogle kunder er umulige, og der findes sikkert et hav af dem derude. Finanskrisen har de sidste år ryddet ud i butikker med dårlig behandling af kunder - hvorfor er oplagt - folk finder sig bare et andet sted at lægge deres penge. De ved jo godt at forretningerne kæmper for deres penge.


  • #17   25. nov 2010 Der findes på 2 eller 3ugers, så findes der en grundforløb sikkerhedsvagt uddannelse på 20uger. smiley

  • #18   25. nov 2010 Lige præcis det eksempel du disker op med der, har jo intet med detailbranchen at gøre, men viser bare at der er sociale tilfælde /Narkomaner, hjemløse, evt. psykisk syge med videre) i det område. At der er narkomaner og andet omkring i københavn, er ikke noget nyt fænomen,men har ikke rigtigt noget med det hele at gøre, i forhold til det indlæg du har oprettet.

    Har arbejdet i mange butikker omkring i landet og må da ærligt indrømme, at indre København heller ikke er min kop the. Har haft butik i 1 års tid nu, på Nørrebro og har kun oplevet meget få episoder, men ved godt hvordan området i det hele taget er. Har i de sidste 6 år haft butik i Valby, hvor der ligeledes heller ikke var noget særligt. Det er selvfølgelig også et lidt andet klientel, jeg tiltrækker med mine forretninger.

    Har derudover arbejdet i Metro Glostrup, Fakta i Slangerup, diverse Q8 stationer rundt omkring, IKEA i Taastrup og så videre, hvor jeg nok sammelagt kan tælle de virkelig dårlige kunder, på én hånd. Så er der alle dem der bare er generelt irriterende, som man nok gør til mere, end det egentlig er.

    Soger ikke at detailbranchen er en dans på roser, men mange kunder er også frustrerede over en yderst mangelfuld service, mange steder. Meget kan ordnes med et smil og en ordentlig tone, fra medarbejderen side.


  • #19   25. nov 2010 hhhmmmmmm Det har nok noget med gøre hvilket kæde men arbejder i. Men jeg fik engang rykket mit post ud til en bedre butik. Men nu kan jeg mærke krisen erkommet, folk skal have tilbudsvarer, hvis de ikke får det bliver folk stikke tosset. Synes vi er svindler fordi vi reklamere med det bla bla bla...... Nogen gange kan jeg også grine af folks brok.

  • #20   25. nov 2010 **BDOG** _

    Sande ord.


  • #21   25. nov 2010 nu går jeg til køjes. godnat. smiley

  • #22   25. nov 2010 Må ærgerligt talt også sige, nogle medarbejderne taler dårligt kunderne så bliver de sure på den vedkommende så starter historien der.....

  • #23   25. nov 2010 Har arbejdet 3½ år i en lokal Dagli' Brugs, i en halv lille havneby, der var FYLDT med bumser og drankere, det var næsten hver dag der enten blev råbt, skreget eller bandet og svovlet af den ene eller anden medarbejder, når en dranker ikke lige kunne få præcis den øl han ville have til den pris, selvom det var 4 uger siden den var på tilbud. Så burde den jo selvfølgelig være på tilbud året rundt for ham, osv osv osv..


  • #24   25. nov 2010 Michael P
    Ha ha ha sådan er drankere hader deres klamme ølleånde :-S fy for den lede.


  • #25   25. nov 2010 Det er nu kun dit link nummer to jeg er uforstående overfor.......

    De andre lugter at dårlig kundebetjening,,,,,,

    Den første med de 200 kr. kunne han ikke bare have gjort det fra start af, eller havde sørget for byttepenge i god tid, det er jo ikke kundens problem, hvis man sælger varer for kontanter så må man bare have penge i kassen, så denne ekspedient er bare utrolig dårlig til sit job...

    Den med modemmet,,,, hvis kunden har brugt modemmet i 3 uger uden problemer, så kan man jo bare sende det til rep. og ikke stå og diskutere med kunden, for hvis det har kørt i 3 uger, og at det IKKE kan køre uden strømforyning, kunne man have taget den derfra... og at kunderne altid har ret, er da rigtigt når man har kundekontakt personligt...
    De kunder der udnytter det, skiller man sig bare af med på en pæn måde, eller henviser til en der er mere kompentent end en elv....

    Hvi man ikke er 110% sikker så skal man IKKE begynde at spille klog, det er jo bla. det der går galt i butikker som bla. T.Hansen.. og andre...

    Kan lige komme med en hurtig....

    Køber et sæt fjedre, bærekugler, dørhåndtag, osv...... det eneste der er problemet er at jeg ikke selv er inde og hente det, da de ikke har fjedrene i kolding eller vejle, så skal til middelfart og hente, så sender en bekendt....

    Har printet seddel ud, og får først 2 bærekugler i kolding, og skal i butik nummer 2 i kolding for at hente håndtaget, og må så til middefart og hente fjerdrne....
    Da min bekendte kommer med delene, er bærekugler 2 forskellige fabrikat, og ingen af dem er de rigtige...
    Håndtager er til en golf, men skulle bruge til en pasat....
    Og fjedrene er også i 2 forkellige fabrikater, og den ene er forsøgt monteret med skrammer og tectyl til føge....
    Monterer så fjedrene og tager til vejle og bytter bærekuglerne og får de rigtige, men håndtaget skal jeg vente 2 dage på,,,,,,,

    DÅRLIG "BRIAN" KUNEBETJENING, ham i vejle siger gu hjælpe til mig at jeg bare kunne have tjekket varen,,,, WHAT...!!!!

    Hvis jeg skal levere noget tilbage så skal jeg oplyse kontonummer, og mine returpenge skal overføres, ca, 3-4 dage,,, og så skal jeg også tjekke min vare... men normalt gør jeg tingene selv,,, og jeg printer seddel ud til dem hver gang,,,, så hvad fanden går der lige galt, jeg kan sidde hjemme og se billeder af varen, og sammenligne med det gamle, og mit job er udført korrekt, og tager jeg sedlen med når jeg selv tager derind, og tjekker min vare så er der aldrig problemer,,,, så når jeg sender en ikke bilkyndig person så får man lort med hjem, og den slår aldrig fejl,,,

    Så hvis betjeningen ikke sørger for ordentlig oplæring at nye ansatte eller ikke inetreserer sig for sit job, så er det sgu ikke så sært at en kunde eksploderer..... jeg gør i hvert fald, for man skal sgu da ikke kører 50 km. 4-5 gange før man har det rigtige,,, det er jo dem der sælger, men når jeg møder sådan en ekspident så syntes han sikkert jeg er en kælling, men kundeservice ekststerer ikke i samme omfang idag som tidligere,,, men betjeningen fejler jo også ligesom kunderne, men man skal interesere sig for sit job i detailhandlen eller få sig et fabriksarbejde så man er gemt langt vær fra offentligheden hvis man ikke kan magte det...

    Jeg har selv kørt taxa/bus i mange år, og man kan vælge at håndtere kunderne på en ober måde, uanset om man er træt eller snart har fri, for det er kunden uvedkommende, for om man har 10 minutter tilbage inden man har fri, så skal kunderne have samme "friske" behandling som 10 minutter efter man mødte på arbejde...

    Og ja det blev ikke kort, og sikkert også rodet, men håber da i kan finde hover og hale i det... heheh...


  • #26   25. nov 2010 heidi M
    Nu har jeg kun handlet i Thansen en gang (og aldrig mere) når der står en hvalp på 16 år og siger jamen det står her det skal passe så du er forkert på den.Ja så går man altså bare igen.(Har været udlært mekaniker i snart 15 år)


  • #27   25. nov 2010 Heidi. Har man overhovedet krav på at hæve penge over hvis der ingen penge er?

  • #28   25. nov 2010 TJa der er jo idioter i alle brancher, og når man vælger at arbjede i butik, siger det jo sig selv at man møder flere af dem, men det jeg under mig over at man aldrig ser nogle i buttiekr som glæder sig over de positive kunder.

  • #29   25. nov 2010 brian J

    Så lukker man da butikken, men den historie i linket jeg henviser til, det gør ekspedienten det alligevel,, hvorfor så sige nej fra start...?

    Hvis en ekspedient ingen byttepange har, må han da henvende sig til chefen, og ikke kunden....

    Har da selv prøvet som chauffør et par gange i en rutebil, hvor forlk kom med en 1000 kr. seddel, og der hvor jeg var fik vi kun 500 i byttepenge,,, mange chaufføerer tænder af, men jeg sprang ud af bussen og ind i en butik og fik vekslet,,, jeg havde godt at motionen og kunden blev glædelig overrasket......
    Og hvis det ikke var en mulighed for at få vekslet var der enten senere på turen eller så fik kunden det gratis...

    Og kan en chef eller ansat ikke klare sådanne småting i en ruf,,, så må kunden jo have det gratis, og så må det på tabskontoen....

    En ansat kan aldrig påligge en kunde et problem, og slet ikke i detaihandlen,,,, kunden skal ikke være syndebuk, for folk det ikke kan klare deres job, uanset om der er 10 minutter tilbage til de har fri,,, tænk hvis en kunde har kørt 50 km. og ikke kan købe en vare fordi man ikke kan give tilbage... det er sku ikke kundeservice..... og der findes INGEN undskydning for sådan noget sjusk og sløseri....Punktum....


  • #30   25. nov 2010 Aaaaah.. Der er kæmpe forskel, på at kunne give tilbage og penge over.. Det er en butik, ikke en bank.

Kommentér på:
trist hvordan vi har det i detailbranc

Annonce