{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

Søger vurdering fra murer {{forumTopicSubject}}

På en skala fra 1 til 10 hvor farlig er den her situation så: http://picasaweb.google.com/107031264808632941839/Hus?authkey=Gv1sRgCKyynvfc39qMVQ#slideshow/5544541028961520834

På billede 7 kan man se at jern drageren er begyndt at pege op ad pga den bærende bjælke er sunket/skredet.

Hvis man er virkelig utryg ved situationen, ud fra følgende vurderinger her, hvor kan man så ringe til på en søndag? Falck?

Skal siges at huset er lejet, og udlejer har set skaderne sidste år og her den anden dag, begge gange har svaret været at han lige skal "sove på det", derfor er der ingen grund til at tro der bliver gjort noget fra hans side, og den passive laden stå til holdning stopper nu.

Udover det åbenlyse brud på lejeloven om at udlejer skal holde huset i forsvarlig stand ser jeg ingen anden mulighed end at gøre noget selv nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger vurdering fra murer
  • #1   28. nov 2010 Kan ikke svare dig på hvor farligt det er,,, men måske du skulle melde dig inde i lejernes lo, og tage den derfra, du får intet ved at selv at rode med det....

    Men jeg ville nu ikke bo i sådan noget i et enkelt minut, med mindre jeg selv ejede det og kunne tage handling i egen hånd, men i noget der er udlejet,,, NOPE....

    Men det må da også være ret så billigt i husleje eller hvad.... eller har du bre boet der så længe du ikke har opdaget det meget tidligere..., muren er jo nærmset ved at vælte...


  • #2   28. nov 2010 Heidi M
    Muren satte sig allerede sidste år egentlig, men det var langt fra så tydeligt og revnerne var nogen centimeter lange. Allerede der gjorde jeg udlejer opmærksom på skaden, og fik at vide fra flere der skulle gøres noget inden næste vinter.
    Er nu også selv ved at være en del paranoid over det, men det er kommet dertil at jeg selv må finde en midlertidig løsning, istedet for at vente på lortet falder sammen og så først derefter kræve en genhusning.

    Huslejen er meeeget overkommelig. Hus på 110m2 og udhus på 120m2, samt tre garager, egen brønd og brændeovn.

    Problemet er bare at der lige skal findes plads til 120m2 værktøj inden jeg kan flytte, samt to biler smiley Ellers var jeg væk for længst.


  • #3   28. nov 2010 Ok, men du har vel en indboforsikring i det tilfælde af der sker noget,,,, men hvi vi får sådan en omgang sne som sidste år, og evt, en gang god blæst så ville jeg sgu ikke være sikker i huset længere....

  • #4   28. nov 2010 Heidi M
    Jeps det hele er på plads, og de mere værdifulde ting har jeg også fjernet fra det rum hvor væggen hænger, og lejekontrakten, samt lejeloven er også kigget godt igennem, er ikke nervøs for ikke at have et sted at bo hvis lortet skulle falde sammen, der sidder man som lejer godt i det i henhold til loven.

    Men ja en god snestorm er jeg også nervøs for vil vælte skidtet. Også derfor der skal findes en midlertidig løsning.


  • #5   28. nov 2010 du skal melde dig ind i lejernes lo også ringe til dem og forklar dem sagen...
    og det er jo fordi at udlejer ikke gider og bruge penge veligholdese af hans ejdomme for det ser ud til der er noget der syngerog man kan jo lige så godt lave det nu end senere hvor skadderne er dyr og lave men der er ikke mange udlejer som fatter det...


Kommentér på:
Søger vurdering fra murer

Annonce