{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Computer opstarts problemer.. {{forumTopicSubject}}

Goddag..

Jeg har sådan en Dell stationær computer, hvor der lægger vista på.. Her den anden dag da jeg tændte for den viste den bare det der dell logo, uden den der uploadings linje forneden.. Og så går den bare i sort skærm, hvor et hvidt komma blinker oppe i venstre hjørne. Og derfra sker der så intet.. HÅBER VIRKELIG I KAN HJÆLPE!!

PÅ forhånd tak smiley

-Kenny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer opstarts problemer..
  • #2   30. nov 2010 har prøvet at koble alle ledninger fra.. men nejj desværre smiley

  • #4   30. nov 2010 Det er højst sandsynligt fordi din computer ikke kan finde en harddisk og boote på.

    Du skal bare trykke deleteknappen som en tosset når den starter op, indtil du kommer ind i bios. Så finder du boot indstillingerne og tjekker om den står på din harddisk og om den overhovedet har fundet nogen harddisk.
    Og hvis prioriteringen er helt tosset, skal den først boote på dit dvd/cd-drev og så harddisk.


  • #5   30. nov 2010 Nogle computere har det med at ville boote på en diskette, på trods af at der ikke engang er et diskettedrev i computeren.

    Har min gjort mange gange snart, men nu er mine harddisk også ved at være nogle år gamle (måske man skulle til og tage backup????)


  • #6   30. nov 2010 Kenneth C

    hvis det er derfor ville den skrive der ikke var tilknyttet en system disk eller noget i den stil. Den melder altid fejl og ikke som her nærmest viser ingen ting.


  • #7   30. nov 2010 hvis jeg trykker delete hele tiden lige når jeg tænder, sletter den så det hele eller går den ind i der der boot pjat?? smiley

  • #8   30. nov 2010 Det er nok din boot.ini der er blank.. så er der ikke så meget andet at gøre end smide din win-disk i, og lave en repair, eller i værste tilfælde starte helt forfra.. men hvis ikke det er hardwarerelateret, hvilket jeg ikke umiddelbart tror det er så skulle en repair kunne klare det.

    Hvis det viser sig dette ikke hjælper, så tag og pil dine ram-blokke ud pånær 1, se om det hjælper, hvis ikke så skift den ud og sæt en af de andre i, på den måde udelukker du dine ram-stave, som kan være skyld i problemet.

    Hilsen Jesper


  • #9   30. nov 2010 jeg ser hvad jeg kan gøre.. men jeg må ærligt indrømme, at i nok snakker lidt for meget om nogen ting jeg intet ved om smiley

  • #10   30. nov 2010 hvis den manglede styresystemet ville den skrive NTDLR mangler, så mit gæt vil være en hardware fejl, og højest sandsynligt dine ram..

  • #11   30. nov 2010 Som Kenneth C skriver er det ofte pga harddisk fejl når der er en hvid cursor der blinker under opstartsfacen..

    Prøv at trykke F12 ved dell logoet og vælg Internal HDD og se hvad den siger, på den måde tvinger du en opstart på harddisken.

    Under F12 menuen burde der også være et punkt der hedder diagnostics. prøv at kør den igennem og se om der evt. skulle komme nogle fejlkoder..

    Hvis ingen af delen giver resultat kan det godt være boot filen der er i stykker og det kræver en geninstallation af operativ systemet.


Kommentér på:
Computer opstarts problemer..

Annonce