{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

gt5 = kæmpe skuffelse {{forumTopicSubject}}

har givet min stedfar gt5 i julegave og nu har vi siddet og spillet det i nogle dage så til alle jer der ikke har det men står og overvejer at købe det kommer der lige en lyn anmeldelse

lige når man starter på spillet virker det ganske fornuftigt, grafikken er iorden og de første løb er helt gode.
men efterhånden som man kommer længere ind i spillet bliver man frustreret over at lyden af bilerne ikke ændrer sig så meget som man kunne forvente, en bil med tæt på 800 hk siger jo en del mere end en bil med 250 men desværre ikke i spillet, lyden bliver ved med at være kedelig, på samme tidspunkt bliver man meget irriteret over de få muligheder der er, indstillinger af dele er meget begrænset man kan "indstille" gear ratio (bestemme topfarten på bilen og det er det) hvor meget bilen bremser for og bag, hvor meget den trækker på for og bag og det normale i affjedringen men at indstille dæk tryk, vinkel på spoiler og andre fin justeringer er umuligt
og det er slet ikke muligt at købe bedre bremser til sine biler

styringen af bilerne føles mildest talt død, man lærer ikke rigtigt sin bil at kende som man gjorde i tidligere titler og man kunne fristes til at tro at man spillede 18 wheels of steel
når man får bagdækkene til at slippe så man får gang i et seriøst drift så kan man dårligt nok styre kontra da bilen næsten altid svinger kraftigt den anden vej lige så snart den står lige igen selvom man for længst har rettet hjulene fremad og ladet den afslutte driftet af sig selv

selve opbygningen af hovedmenuen hvor man finder tunings menu race menu osv osv er ekstremt rodet og virkelig ringe sat op og selv på et 48" fjernsyn er skriften så lille at man fanger sig selv i at læne sig frem og knibe øjnene sammen (der er heldigvis en zoom funktion i spillet)
i nogle af bilerne kan man se interiøret men i de fleste er det umuligt og det får spillet til at virke som noget halvfærdigt lort der blev smidt på gaden fordi dem der arbejdede på det var røv trætte af at se på det hele tiden

men der er jo heldigvis også gode ting i spillet

brugtvogns markedet er som det var i 4'eren en helt genial ting, man kan være heldig at finde en rigtig god bil til ingen penge

røgen fra dækkene ser ekstremt godt ud og man kan virkelig lægge et solidt røgslør (desværre kommer det kun i singleplayer)

hvis du står og overvejer at købe GT5 fordi du har lyst til at spille en seriøs racer simulator hvor du kan tune dine biler til det ekstreme så syns jeg du skal spare dine penge og finde GT4 frem igen og leve med grafikken for i mine øjne er det et langt bedre spil

hvis du ikke kan leve med grafikken fra gt4 så gå ud og tøm kontoen på en xbox 360 og forza motorsport 3

sammenlignet er forza et langt overlegent spil på alle måder på trods af at der ikke er et brugtvogns marked i selve spillet

håber folk der overvejer at købe det fik noget ud af den her mini anmeldelse smiley
og stavefejl osv undskyldes med den brækkede højre hånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gt5 = kæmpe skuffelse
  • #1   28. dec 2010 i må meget gerne tilføje det hvis i har noget der bør tilføjes til mini anmeldelsen smiley

• #2   28. dec 2010 Vinkel på spoilere kan jeg hvertfald godt indstille....

Det kræver bare at bilen faktisk har spoilere der kan justeres, som ved at f.eks. at købe racing modifications til den.

• #3   28. dec 2010 Synes også b-spec er røv kedeligt.

• #4   28. dec 2010 Jeg vil også helt klart foretrække Forza frem for GT5.

Jeg har selv spillet en hel del Forza og havde glædet mig til at se om GT5 var endnu bedre. Det var jo egentlig lagt op til at blive det helt vilde.

Nu har jeg ikke selv Playstation, så jeg måtte vente til en af mine venner fik GT5 for at prøve det. Og nu har vi mest bare spillet mod hinanden og så har jeg spillet lidt selv også. Men vil sgu sige der er for lidt indstillings muligheder i GT5, altså jeg har ikke fundet den indstilling hvor man kan rykke sig længere tilbage i sædet, når man ser inde fra. Kun at rykke længere frem, og der er jo ingen der normalt sidder helt oppe i forruden, andet end bedstemor.

Alt i alt, stadig et sjovt spil, men er sgu godt nok skuffet over det, i for hold til Forza.

• #5   28. dec 2010 spillet er også kun lavet halvt færdigt fordi Kazunori Yamauchi fik at vide han skulle lave spillet færdigt til den 24, november da spillet der havde været under vejs i 5 år .. hvis han ikke havde fået af vide han skulle være færdig af sony, havde han sikkert udviklet 1år eller 2 mere, så bare vent til der kommer nogle opdateringer ..

• #6   28. dec 2010 Enig med dig i at udeblivelsen af bremseopgraderinger er besynderlig, men man kan nu godt justere vinklen på spoilerne, både for og bag, for at påvirke downforcen - dog kræver dette selvfølgelig at bilen får installeret sådanne spoilere, eller har dem ab fabrik.

Selve fysikken synes jeg er noget af det bedste ved spillet. Jeg har ingen problemer med at drifte, så længe man har en fornuftig bil at gøre det i, og bruger lidt tid på at lave et ordentligt setup. Jeg synes generelt at det er pisse sjovt at køre i de forskellige biler.

En anden ting der er værd at nævne er fotodelen, som er rigtig god,

• #7   28. dec 2010 @Mike S:

Der er skam kommet to store opdateringer allerede, som har bragt nogle super gode ting med sig. Så det lover godt. smiley

• #8   28. dec 2010 Lige en hurtig:
    Hvordan vil du få rigtig føling med "bilen", hvis din ene hånd er brækket? ;).

• #9   28. dec 2010 Altså jeg er godt tilfreds med GT5 og er en kæmpe fan af serien (har været det siden GT1)
    Jeg synes mange der udtaler sig om spillet glemmer at tænke på fremtidige opdateringer, der er jo allerede 1.05 og der kommer helt sikkert noget DLC hvor de retter op på fejlene, i stedet for at sende et nyt spil på gaden.
    Spillet har mange timers gameplay og man lære at klare sig uden cockpit view i alle biler.
    Jeg har klaret 39% af spillet siden den 24. december og jeg kan ikke følge folks skuffelse.
    Menuen er måske lidt til at starte med, men giv det nogle dages tid så er du vænnet til det.
    Jeg kan godt se at der er nogle vigtige elementer der mangler så som det med at opgradere bremser men som sagt kommer der (forhåbentlig) en opdatering.
    Jeg synes ikke at jeg manglede bedre styrring eller bedre lyd i GT4, men GT5 gav mig bare bedre grafik og lidt mere "clean" interface.
    Jeg synes virkelig at GT menuen i GT4 var rodet fordi alle elementer ikke var på skærmen altid.
    At kalde det noget lort er synd at sige.

Jeg ved godt at det ikke syner at der er brugt 250.000.000 kroner på det her spil, men det er desværre kolde facts.
    Men det giver mig det som jeg forventer af en Gran Turismo spil, gode biler (mange af dem) og lang tids underholdning.

• #10   28. dec 2010 nej det er ham der laver indlægget der glemmer det, og der er lovet nogle vilde opdateringer til næste år smiley ..

tik tac
    tror der er dig der ikke kan styre bilerne, man kan sagtens drifte og lære sin bil at kende,

• #11   28. dec 2010 lars A

ja men de spoilere man kan købe kan ikke indstilles og i mine øjne er det et kæmpe minus.

mike s

at det har været undervejs i 5 år og udkommer så ringe er ingen undskyldning det gør det bare endnu værre når man kigger på hvor godt forza er
    og der kommer muligvis (ret sikkert) et forza 4 i efteråret 2011 og det sparker garanteret GT5 op og ned af topgears test bane og når GT6 udkommer i 2020 bliver det sikkert også sparket op og ned af samme bane af forza 4

• #13   28. dec 2010 Hvor lang tid de har brugt på at udvikle det er for mig set komplet ligegyldigt. Spillet er som det er, og der er nok ingen fremtidige opdateringer som vil gøre det til det spil som mange har drømt sig til mens det var i produktion. Så må man bare gøre op med sig selv om man vil spille det eller ej.

Jeg var også skeptisk i starten, og overvejede kort om det havde været dumt at investere i en PS3 for så lidt, men jeg gav det en chance, og jo længere jeg kom ind i spillet, jo gladere blev jeg for det.

• #14   29. dec 2010 julius

hehe det er ikke kun mig der har problemet med ikke at få den rigtige føling af hvad bilen kan... i forza har man jo en ret god fornemmelse af bilen efter 2-3 laps men i gt5 syns jeg bare ikke rigtigt at den kommer selvom man har kørt 20 laps

og jeg har fundet en måde at holde fast i kontrolleren så jeg kan spille det er knoglen der holder ringefingeren på plads der er brækket så kan sagtens bruge de andre så længe jeg ikke skal klemme hårdt smiley

men jeg holder fast i min mening om at det er et meget mangelfuldt spil når man kigger på forza og selvom at gt måtte starte forfra halvvejs igennem så har de stadig brugt længere tid på at lave et spil der alt i alt ikke når forza til sokkeholderne

fysikken i gt5 er god, men fysikken i forza 3 er bedre

• #15   29. dec 2010 elsker også spillet, har bare svært ved at finde gode online race, er en enkelt gang kommet ind på en server/room, hvor hosten tvang alle til at kører i den samme standard bil, dog forskellig bil på hver bane, det var mega godt.

• #16   29. dec 2010 Tictac

Dvs du IKKE holder optimalt på joystikket, altså kan du ikke finde den rigtige føling med bilen: FACT.
    Drop nu sammenligningen med forza, det er 2 forskellige slags bilspil på 2 forskellige konsoller: FACT.
    fysikken sammenlignet med hinanden kan UMULIGT være ens og slet ikke til Forzas fordel, da GT serien udelukkende er baseret på simulator, til dem der vil prøve noget så tæt på realistisk som muligt.
    Kritiserer ikke Forza, jeg har min holdning til det og længere det ikke. Jeg er på ingen måde skuffet over GT5, folks reaktioner på lyden forstår jeg heller ikke, den går klart igennem her og kan sagtens høre forskel på en V8 og en Honda Civic.

Er enig med Esben i alt :).

• #17   29. dec 2010 Skal man have en seriøs racing simulator skal man sætte sine forventninger ned til grafikken og få LFS2 det er og bliver det ultimative sim racing spil hvor man kan lave alle de tweaks og justeringer man har lyst til, ganske enkelt er der intet i det spil man ikke kan, bortset fra at tune sine biler, hvilket igen, i motorsportssammenhæng også er ganske realistisk.. smiley Til gengæld er lyden ikke den bedste og grafikken er gammel, men så kører det til gengæld også helt fint på en ældre PC, og her kan man altså lave ting med sin bil som man troede var umuligt....!

• #18   29. dec 2010 julius

jeg bruger trafik fingeren til at holde på joysticket og pegefingeren til gassen så jo jeg har et ganske fornuftigt greb i den og holder stadig fast i at gt5 ikke er et specielt godt spil

• #20   29. dec 2010 Mikkel P¨
    Har selv live for speed, og et G25 rat.
    Der er intet bedre spil jeg har mødt der er så realistisk, og kan godt lide princippet med at bilerne er standarte i motoren. for så er det fair hele vejen i gennem. Og der findes også små tweaks hvor man kan tune sin bil, det virker dog kun i singelplayer. Og der er næsten ingen grænser for at tune bilen med det mod, du kan lave så din bil har fra 0 hk til 250.000 hk. Hvilket er latterligt :b. Men Live for speed er virkelig et perfekt spil hvor det er afaring og ens en skaber til at indstille undervogn osv, der kommer på prøve.
    Og der er pengene værd kun 24 £ og du har 7 baner. og 20 biler helt fra små mini, til F1. I skulle tage at kigge engang, og de udvikler heletiden opdatering.
    http://www.lfs.net/

//Kenzy

• #21   29. dec 2010 Jeg har også spillet GT5 de seneste par dage med normalt PS3 pad - men da jeg fik tilsluttet mit G25 rat fik spillet et helt nyt liv. Det kan anbefales smiley

Dog er lyden forsat det der skuffer mest...

• #22   29. dec 2010 Mikkel P
    Hvis folk køber en konsol alene på spillets bekostning er de da selv ude om skuffelsen.
    Har aldrig set links på nettet, reklamer, banner, skilte eller andet hvor GT5 blev hippet til det vildeste bilspil for drengerøven der vil tune, have rieger skørter på hans golf eller de vildeste spoilere på hans Carina.

De har linket til diverse features's i spillet og så har folk kørt det op til mere end det er, tak jer selv for det ;).

Da GT kom ud genopfandt de bil-spillet på ny som et simulationsspil, ikke at skulle overtune, skifte motore ud eller overgejle, og håber sandelig heller ikke at de går den vej senere hen.

Sælg jeres GT5 og jeres PS3 hvis i er utilfredse, så slipper vi, som er glade for GT5 for, at skulle rende på jer online :).

Godt nytår

• #23   29. dec 2010 Mikkel P
    Et er, hvad du og din mekaniker kan lave hjemme i garagen på sin s14, noget andet er hvad evt Nissan, mener motoren kan holde til.
    Tror du ikke det er den vej det hænger samme evt?

• #24   29. dec 2010 vi kan så også gå den anden vej og sige at en ford ka kan få omkring 260hk, kan ik lige huske det præcise tal, men 260hk på en 1.3 8v er nu rimelig vildt vil jeg sige.

• Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 451
    #25   31. dec 2010 folk der brokker sig over lyden må have lyd fra tv eller plastik surround. jeg synes det lyder fantastisk, og der er masser af forskel fra bil til bil.
    menuen er nem at finde rundt i, og har man problemer med at læse teksten ska man investere i briller, eller et nyt tv.

det her spil er kanon, og det bliver sikkert bedre indenfor kort tid.

er man til mere "lige til" spil vil jeg foreslå midnight club LA.

Kommentér på:
gt5 = kæmpe skuffelse

Annonce