{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.755 visninger | Oprettet:

ven flytter ud (hvad med depositum) {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge og Piger

Håber lidt i kan hjælpe mig.

sagen er den at jeg bor i lejlighed i Herning som er udlejet af fællesbo, hvor vi begge har smidt halvdelen i depositum.
Jeg vil så gerne blive boende.

Fik så lige af vide idag at min "roomie" har fundet en ny lejlighed et andet sted I Herning som han kan overtage til den første Marts.
Jeg vil så gerne blive boende.

og jeg har ikke været forberedt på noget eller ligende.
han vil så gerne have halvdelen af depositummet nu,som han så kan bruge på eget indskud.

Men hvad gør jeg lige.... har for det første ikke halvdelen, for det andet så kommer jeg selv til at mangle den "halvdel" når jeg selv flytter engang....og ved at fællesbo tager mange af pengene fra depositummet til diverse "reparationere".....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ven flytter ud (hvad med depositum)
  • #1   7. jan 2011 Sådan kan han da ikke sige..
    Han må vente til du flytter og ejendommen har gjort op hvor meget i skal have tilbage/tilbagebetale,.

• #4   7. jan 2011 Sig til ham, ham kan glemme det. For I får ikke en krone af FællesBo, når I flytter - så hans "tilgodehavende" hos dem er intet værd...

• #5   7. jan 2011 Det bedste, I vil kunne gøre, er at opsige lejemålet og spørge FællesBo om du må få lov til at leje den. Alt andet vil være at sjusse sig frem - og I vil aldrig komme til at ramme noget rigtigt beløb.

Det er sådan noget, man skal aftale, <i>inden</i> man flytter sammen. Men det er jo let at være bagklog.

• #6   7. jan 2011 Som jeg har skrevet kan du ikke rigtigt give ham noget , i kan risikere endda at skulle betale penge, og hvad så?
    så har du penge i klemme.

• ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #7   7. jan 2011 Anders: Ja, men sådan hænger det jo ikke sammen i den virkelig verden. Det er rigtig det ville være mest fair hvis de stod i samme situation og pengene var frit tilgængelige. Men en god del af depositumet skal bruges på at sætte lejligheden istand og male når de flytter ud. Hvis makkeren får halvdelen af depositumet står Søren jo tilbage med "regningen" til istandsættelse som så skal betales ud fra hans halvdel af depositumet.

Det mest rimelige for begge parter ville være som Søren P siger at give ham hans depositum tilbage minus halvdelen af de penge som de vurdere der skal bruges på at få lejligheden sat i stand.

• #8   7. jan 2011 Det er bare heller ikke den helt rigtige måde at gøre det på. Problemet er jo, at hvis der sker yderligere slid på lejligheden i mellemtiden, vil han jo ikke skulle hæfte for dét.

Der er ingen fair måde at gøre det på. Men det problem bør I heldigvis slippe for, da FællesBo som sagt stort set aldrig udbetaler penge ved opsigelse af et lejemål.

• #9   7. jan 2011 I har 3 mdrs opsigelse, sig han får pengene om 3 mdr. Minus evt det som i bliver enige om ville skulle laves ved fraflytning.
    Uden at kende størrelse og husleje bliver det vel et par tusind pr. mand der skal trækkes fra i form at udbedringer osv.

• #10   7. jan 2011 Christian I
    Et par tusinde? Er du klar over, hvad det koster bare at få malet en lejlighed?
    Det lyder i øvrigt ikke som om, lejligheden skal siges op.

• #11   7. jan 2011 Haha, 2000 pr mand? ved ikke om du bor i en lejlighed af papir.
    jeg har betalt 30k i depositum, regner ikke med at se en krone, de skal nok finde ting der skal laves ligemeget hvad.
    Og det er pissedyrt, så regner ikke med at se en krone.

• #12   7. jan 2011 Man betaler som regel kun i omegnen af 10-15.000 ved FællesBo. Kommer an på, hvilken lejlighed der er tale om. Men det ændrer ikke på, at de snupper de første 5-10.000 for en maler.

• #13   7. jan 2011 heh ja... Der kom det vist tydeligt til udtryk at man er nordjyde med de inskud hva.. smiley

• #14   7. jan 2011 En nordjysk maler skal vel også have en timeløn, han har råd til at betale moms og skat af? smiley

• #15   7. jan 2011 De lejligheder jeg har, der er omkostninger for et " Flyttesyn " ca 15 - 30.000kr. Nogle lejere er bedre til at passe på tingene end andre.

Men et par fik en efterregning på ca. 8.000kr selv efter deres depositum var holdt tilbage..Da havde kun boet der et år. Så vær lidt varsom med at give ham penge nu her.

• #16   7. jan 2011 Det sidste par, der flyttede ud af en lejlighed hos mig, fik en regning på ca. 3.000 kr. Men de malede også selv - og gjorde rent osv. Meget patentlige folk, som gik op i, at tingene var i orden.

Men FællesBo accepterer mig bekendt ikke, at man selv maler.

• #17   7. jan 2011 DET MÅ I DA HAVE SNAKKET OM INDEN I FLYTTEDE SAMMEN ! !

Han skal have halvdelen når DU flytter, og han skal male hans værelse når HAN flytter !

• #18   7. jan 2011 hvorfor bestiller i ikke bare et "førsyn" på lejligheden.. så får i helt præcist af vide hvad der skal laves og ikke skal laves, samt hvad det koster..

alt hvad der skal laves i hans værelse er for hans regning. og alt hvad der skal laves i fællesrummene, deles i om..

det burde da være til og overskue... og så får han først hans gysser når regningen er gjort op..

Kommentér på:
ven flytter ud (hvad med depositum)

Annonce