Opbrydning af beton-gulv, maskinevalg? {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg her netop anskaffet en lift til værkstedet, og for at få den monteret optimalt anbefaler producenten at der graves 40cm ned, og derefter støbes et massivt beton-lag, som indeholder de fæstnings-stænger der fastholder liften.
Nå, men dette er sådan set fint nok...Mit dilemma er at jeg aldrig har arbejdet med gulv/beton-arbejde før, og derfor er i tvivl om hvordan jeg bryder det oprindelige gulv op, på den bedste måde?!
Har set nogle bruge en kangohammer , hvilket også var det jeg umiddelbart tænkte på...Men så er der også folk der bruger en eller anden form for "gulv-skærer", med et kæmpe blad der simpelthen skærer sig igennem betonen, og dermed gør det væsentligt lettere at lave et "lige" snit/udskæring.
Hvad er bedst til formålet? Jeg tænker jo lidt at kangohammeren "afslører" svagheder i gulvet, hvilket jo en en fordel, mens det dog tager en del længere tid?!
Kan I gøre mig lidt klogere?
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 5 Emner: 55 Svar: 318
apr 2004
Følger: 127 Følgere: 165 Emner: 184 Svar: 5.588
Altså hvad jeg forstår er det faktisk "hele" området der skal brydes op, men nu jeg tænker over det kan det da godt være at jeg har misforstået det.
Men i mit hovede var det et område på 3 x 3 meter, men det kan jeg egentlig godt se nok er helt overflødigt?!
Der er de 2 søjler, og så en "midter-del, men det må vel egentlig være nok, bare at gøre det hvor søjlerne skal stå?
Opbrydning af beton-gulv, maskinevalg?