{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Leje huset, man gerne vil købe-på sigt {{forumTopicSubject}}

Hej, hvordan bør man tilgå denne problemstilling?

Bør man droppe det? Eller er det godt nok med en slags "reservation"? Skal jeg forhandle prisen nu, eller vente til vi køber det?

Hvad skal man tænke på i sådan en situation?


Udlejer/ejer/sælger bor lige ved siden af.
Det er en 3 længet gård af nyere dato.
Den står til 1.2 mill.


Lige nu bor vi til leje for 4000, han skal have 5000.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leje huset, man gerne vil købe-på sigt
  • #1   19. jan 2011 nu ved jeg ikke hvor langt udenfor civilitationen vi er men det er fanme billigt!

  • #2   19. jan 2011 Vil sige du skal tage snakken med banken, har du ikke råd til at købe nu er det fint at reservere det ved at leje stedet, om du smider pengene der eller i en anden lejlighed er jo et fedt, hvis det vel og mærke er det sted du vil have smiley

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #3   19. jan 2011 Kan du ikke leje det med forkøbsret ?

  • #4   19. jan 2011 Laier - 12 KM fra ribe, billig husleje ja...



    Ricko - Indtil dato har jeg bare brugt HELE lønnen hver måned på biler, så selvom jeg har indtægten til huslån, så vil banken se bevis, så nu skal jeg spare op HEHE.... - Men det er det hus kæresten og jeg vil bo i.. Det er squ nice,.. - 1,5 HA jord


  • #5   19. jan 2011 Ice - Jo, det er sådan noget vi er ude i... Ejeren er flink, og vi kan nok aftale lige som jeg ønsker.. ..

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #6   19. jan 2011 Okay min bror bor til leje i et hus i gram til 3500 om måneden også med forkøbsret

  • #7   19. jan 2011 Ice - Ja, det koster jo ikke alverden på de kanter, bor selv i Gram nu her smiley

  • #8   19. jan 2011 Problemet er, at hvis du fx får lov om 3 år til at købe huset af banken, så kan prisen på ejendommen være steget. Det er helt sikkert en fordel for jer at købe det med det samme - men det er ikke nemt, når banken ikke er så vilde med ideen.

  • #9   19. jan 2011 Bay - Præcis, men prisen er ikke så vigtig, håber da på at ca. 9mdr. giver banken indblik nok i økonomien, men nu må vi se.. Men vil det være bedst at aftale pris nu her?? Det mener jeg jo, men er det fornuftigt??

  • #10   19. jan 2011 Det vil nok være en fin idé. Ellers tror han måske pludselig, du vil give mere for huset, fordi du bliver glad for at bo der og ikke vil flytte smiley

    Men 5.000 om måneden kan bestemt ikke forrente mere end 1,2 mio., så hvis han kigger på det ud fra en investeringsmæssig betragtning, kan han ikke forlange mere. Det er dog nok heller ikke tilfældet.


  • #11   19. jan 2011 ... men det er jo heller ikke sikkert, I kan få lov til at købe om 9 mdr. Det har du aldrig nogen garanti for smiley

  • #12   19. jan 2011 Bay - nej, det er squ en kringlet situation, og føler at sælger er alt for flink, det går lidt imod min fornuft, men resten siger FLYT FLYYYT

  • #13   19. jan 2011 Tjaa, men du kan jo starte med at flytte ind som lejer - det burde der ikke ske noget ved smiley

    En fordel for dig vil være, at du kan nå at opdage alle de eventuelle fejl, der måtte være.

    Personligt ville jeg aldrig drømme om at flytte på landet - men det er jo smag og behag smiley


  • #14   19. jan 2011 Bay - Ja, men vil jo gerne være god imod sælgeren, så ville helst garantere at jeg køber, huset ser ud til at være i super stand, har været inde og kigge et utal af gange.. ..


    Land og luft, det skal der til for at jeg kan sove smiley


  • #15   19. jan 2011 Du kan jo altid se en tilstandsrapport, så er du da dækket bare lidt ind. Og ja, ellers kan du som lejer se hvad der måske er galt med huset.

    Du kan leje med forkøbsret, og der er jo forskellige typer af den slags.
    Der er nogle som laver en kontrakt hvor du aftaler en fast pris på huset, så du er sikret den pris til når du er klar til at købe.

    Du kan også få en kontrakt hvor I aftaler at den del af huslejen som er overskud (altså alt over som dækker hans udgifter på huset) går til direkte afbetaling på huset.

    Der er maaaaaaaaaaaaaaaange typer, og hvis jeg var dig ville jeg kontakte en ejendomsmægler som kan forklare dig helt præcist hvad du kan tillade dig i den situation.

    Det kan blive meget nemt for dig selv, men hvis det er første gang du køber et hus, så vil det være dumt at stå alene om det. Så hellere slippe de penge det nu koster at få professionel hjælp - og en bankrådgiver tæller ikke. De er ikke til for at hjælpe dig.


  • #16   19. jan 2011 KIenneth - Lyder som en god idé, både med Æ mægler og Æ afbetaling via overskud.. Gode råd !

    smiley


Kommentér på:
Leje huset, man gerne vil købe-på sigt

Annonce