{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.365 visninger | Oprettet:

Sådan får du skat tilbage næste år. :) {{forumTopicSubject}}

Jep - Indnu et skatte indlæg - Sorry smiley

Ja det er vel ikke skat man får dem af - Det er jo ens egen penge - Men hvad er den nemmeste måde og lave sin egen gode opsparing på?...

Hvis man f.eks ved at man kommer til at tjene 300.000 på et år - Er det så bedst og sætte forskudsopgørelsen til 400 eller 200 - Og hvorfor?...

Trækprocenten - Får man sin arbejdsgiver til at sætte op ikke?...

Befordring - Kan jeg sætte befording på til de steder jeg har arbejdet ? Er håndværker, og arbejder jo ALDRIG på den adresse firmaet liggerpå.

Andre småfiduser er meget velkomne - Så jeg kan rette min forskudsopgørelse til smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan får du skat tilbage næste år. :)
  • #1   7. mar 2011 Hvorfor ikke bare få det til at passe, så kan du eventuelt sætte de penge til side hver måned, så er de ikke fastlåst i skat, og så kan du få renter af det?

• #2   7. mar 2011 hæv din skatteprocent til 50% så er du sikker på at få en sjat tilbage,

• #3   7. mar 2011 Har jeg kun et svar til - Jeg KAN ikke spare op - Hvis der er penge på min konto - Så er der højst sandsynligt nogle dæk, fjedre, anlæg eller andet bilsjov jeg KØBER...

Jeg har med andre ord en svag rygrad - Og det kan der desværre ikke laves om på smiley

• #4   7. mar 2011 Anders C. Mange bruger pengene jo smiley

• #5   7. mar 2011 mon ikke også du får 0,5 i rente ved skat,

• #6   7. mar 2011 Du får højere rente hos skat, end i banken smiley

• #7   7. mar 2011 Thomas P - Har sendt en mail til bogholder at hun skal sætte den op til 43% - Lidt har også ret , Og 50 % Blir sgu for meget smiley (tror jeg) hehe.

• #8   7. mar 2011 Det er nemt. Din bankrådgiver vil nok gerne oprette en konto til dig, hvor der automatisk bliver overført x antal kroner hver gang du får løn. Og så skal den jo bare lige låses over en hvis periode - så skal det nok løbe op.

• #9   7. mar 2011 Baunkjær
    Aaaaarh, det er vist en røver ... så får du i hvert fald ikke en specielt høj rente i banken.

Thomas K
    Det letteste er - som flere andre skriver - at få sat trækprocenten op. Hvis arbejdsgiver ikke vil gøre dét, kan du fjerne forskudsregistreringen af eventuelle renter, hvis du har lån - og tilsvarende registrere en forventet renteindtægt.

• #10   7. mar 2011 der er mange tror jeg der ikke får 0,5 i rente på deres lønkonto

• #11   7. mar 2011 Thomas K, du kan kun trække befordring fra fra din bopæl og til din arbejdsgiver.
    Ellers kunne jeg som chauffør jo trække flere millioner fra hvert år smiley

Du skal i hvert fald ikke sætte din indkomst til 400000 på et år, hvis du ved du tjener 300000, for så kan du vist godt vinke farvel til din opsparing.
    Alt det der med overdrevet at sætte din egentlig indkomst for lavt får du ikke meget ud af, for det bliver regnet ud efter hvor meget du egentlig tjener og hvor meget skat du så skulle have betalt. Det er farligt og overdrive/underdrive med din egentlige indkomst.

Du kan sagtens sætte den 20-30000 kr over det du regner med, men den måde du nemmest gør det på er at sætte din trækprocent op. Jeg skal i Odense betale 37%, men betaler 39% og jeg skal i år have 7500 tilbage.
    Min faktiske indkomst var 10000 under den jeg var sat til.

Og ja, trækprocent skal din arbejdsgiver sætte op.

• #12   7. mar 2011 Man sparer også yderst sjældent op på lønkontoen smiley

Desuden får man - så vidt, jeg husker - først rente af beløbet hos SKAT fra årsskiftet. Den må I til gengæld ikke hænge mig op på.

• #13   7. mar 2011 Jeg kørte i de første 4 måneder til Horsens hver dag for at arbejde - Firmaet er den dag i dag gået konkurs - Men det lå ikke i Horsens og heller ikke over 12 km fra mig - Men kørte jo stadig derned i egen bil - Fik godt nok penge under bordet af mester for det - Men da det jo er gået konkurs skader det vel ikke og skrive det på - De kan jo ikke finde ud af det ?...

Jeg prøver og sætte min indkomst til det jeg tjener ca...

Men hvis jeg sætter den til 300.000 - Og jeg ender med at tjene 290.000 - Hvad sker der så.?

Og den anden vej rundt, hvad nu hvis jeg endte med at tjene 310.000?

smiley

• #14   7. mar 2011 Der sker ikke noget ved at ændre +/- 10.000 kr. Det kommer til at give det samme. Det rykker først for alvor, hvis du ændrer det til et beløb, du burde betale topskat af, fx 500.000.

• #15   7. mar 2011 Du betaler skat af hver krone du tjener så der sker ikke noget.

• #16   7. mar 2011 Hehe ok - Så er det jo nok en skrøne med at man kan få penge tilbage ved kun at justere i indkomsten smiley

Man betaler ikke skat af hver krone man tjener - Hvis du er opgivet til at tjene 400.000 Er dit fradrag anderledes end det ville være hvis det var sat til 200.000 jo

• #17   7. mar 2011 Det er som sagt bedre fx at sætte en fiktiv renteindtægt ind. Så betaler man skat af den fiktive renteindtægt i løbet af året - og når man så ikke har indtægten alligevel, får man det beløb tilbage igen.

• #18   7. mar 2011 Thomas K
    Det er det faktisk ikke, nej. Det er din trækprocent, der er afgørende. Og så længe, du bevæger dig nede i intervallet for bundskat, har det ikke noget at sige.

• #19   7. mar 2011 jeg sætter min skat til og passe.. med hvad jeg kommer til og tjæne... også dropper jeg og skrive kørsel på så først til næste år... det min opsparring.... 205km om dagen smiley

• #20   7. mar 2011 Bay - Hvilken rubrik er det helt præcist jeg skal ændre på med fiktiv renteindtægt - Og skal jeg sætte den højt?

• #21   7. mar 2011 Bare under anden renteindtægt. Jeg kan ikke huske, hvad rubrikken hedder - jeg har ikke selv gjort det.

Men du kan jo kun gøre det på forskudsopgørelsen. Årsopgørelsen fra 2010 kan du ikke gøre det ved.

• #22   7. mar 2011 får selv 15 kilo tilbage. problemet er at jeg ik rigtig ved hvad jeg har i overskud fra deltidsvirksomhed, så jeg fjerner normalt halvdelen af renteudgifter og andre ting samt betaler en helvedes masse ind i løbet af året..

Det har resulteret i en tilbagebetaling på 15 K i år smiley

Det er værre med min mor der først fik et chock med at hun skulle betale 60 tilbage.. Så fik hun skrevet kørsel på og nu skal hun kun af med 28.. smiley

• #23   7. mar 2011 Nu har jeg sat renteudgifter fra 12000 ned til 2000.

Og sat fagligt kontingent ned.

Og sat a-kasse ned.

Alt det har resulteret i mit fradrag er røget 1000 ned pr måned - Og hvis jeg hæver trækprocenten også - Burde det give en go opsparing næste år smiley

• #24   7. mar 2011 Lad vær med at ændre på så meget,

Bare fjeren dine renudgifter helt!

og sæt dem ind når du laver årsopgørelsen!

så får du dem der istedet smiley

Kommentér på:
Sådan får du skat tilbage næste år. :)

Annonce