{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

x x
x x
Tilmeldt:
18. mar 2007
Følger: 1 Emner: 80 Svar: 491

indskud/dep. lejlighed {{forumTopicSubject}}

hvis man bor i alment boligbyggeri(lejebolig)
og fx har givet 10000kr i indskud
får man dem så tilbage igen når man flytter? eller hvordan fungere det?

er en kammerat der kun har boet et sted 2 mdr (sådan set ikke boet der, da han fandt en dame)

skal indskud/dep. ikke kun tages hvis man mener han har ødelagt noget(fx en dør , wc eller lign)

for hvordan fungerer det m maling(som der altid sker v indslytning+ rengøring)?

er det ikke den nye lejer der betaler det ud fra sit dep?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indskud/dep. lejlighed
  • x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 80 Svar: 491
    #1   8. mar 2011 han har intet ødelagt. lejligheden ser ud som da han flyttede ind.Vil man så ik mene har skal have alt tilbage ca?

  • #2   8. mar 2011 Når han engang fytter ud af lejligheden, går det indskud som han betalte da han flyttede ind til maling af vægge, evt. gulvslibning osv.


  • #3   8. mar 2011 det er forskelligt alt efter hvad boligselvskab det er nogen køre med at man selv skal sætte lejligheden i stand andre gør ikke men jo hvis den er fin og stadig nyistandsat så skkal du have indskud igen men de kan godt finde på at male hele lortet og så sige det var nødvendigt jeg ville melde mig ind i llo og tage billeder af de inden jeg flyttede

  • #4   8. mar 2011 Sørg for at gøre godt rent !

    Hvis først de mener at det ikke er fint og rent, så kan det hurtigt blive dyrt når de sender et rengøringsselskab ud.


  • x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 80 Svar: 491
    #5   8. mar 2011 ved de i den boligforening altid maler uanset hvad + rengøring også

    men er det ikke fra den nye lejers dep?

    man må ikke selv sætte i stand . de kører med fast malerfirma/rengøringsfirma

    men har altid troet at det kun var hvis man ødelagde noget(wc etc?)
    ---

    hvor meget mere kan en forening evt forlange mere end depo. /indskuddet

    (lad os forestille os en person har ødelagt for mere end det indbetalte(10.000kr i dette tilfælde?)en ven har læst sig frem til max 10% over indskuddet?
    --------------
    han har lavet en liste da han flyttede ind med diverse mangler



  • x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 80 Svar: 491
    #6   8. mar 2011 min mor havde en arbejdskollega der boede i det selskab i 1 uge (ja I læste korrekt) hun fik ikke engang møbler ind eller noget (jo 1 køleskab :-))

    de malede hele lejligheden på ny og rengjorde???

    så det er det min ven frygter lidt


  • #7   8. mar 2011 Din ven kan sagtens risikere at skulle betale maling og rengøring igen. Det er selvsagt ikke den nye lejer, der skal betale for istandsættelse efter den gamle lejer.

  • x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 80 Svar: 491
    #8   8. mar 2011 hvor meget mere kan evt forlanges i kr mere end der er givet ?(10.000kr)?

  • #9   8. mar 2011 hvis man har smadret hele lejligheden tror jeg ikke der er noget grænse for hvor meget de kan kræve af en...

    som der er nogle der skriver er der nogle der bare altid vil have malet om man så kun har boet der i en uge er lige meget...


  • #10   8. mar 2011 Nej, der er ingen grænse for misligholdelse. Men det er jo nok heller ikke tilfældet i denne situation.

  • #11   8. mar 2011 Uanset hvad så gør dig ikke forhåbninger om at se pengene det første stykke tid.. Hunsværten kan vente et helt år med at betale dem til dig

  • #12   8. mar 2011 Haha, lejlighederne bliver mindre og mindre pga. maling på væggene smiley

Kommentér på:
indskud/dep. lejlighed

Annonce