{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.412 visninger | Oprettet:

Falck redder.? Hvad syns du/i om det.? {{forumTopicSubject}}

Hey Mennesker.

Jeg går meget og tænker på at blive Falck redder.

Det med at gøre en forskel, hjælpe andre i nød og ellers bar være service mindet, det er li mig. Har læst nærmest ALT inde på dere hjemmeside ang krav osv.
Så vil li høre om der er nogle af jer som er Falck redder eller Ambulanceassistent.? Om hva du/i syns om det.? smiley

Både godt og dårligt selvfølgelig.

På forhånd tak smiley
Mvh. Kasper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falck redder.? Hvad syns du/i om det.?
  • #1   9. mar 2011 Har en kammerat der er det.. det er hårdt, især psykisk.. men jeg vil nu også selv være det, det er et meget givende arbejde.

• #2   9. mar 2011 Hey jeg arbejde hos falck som D- brandmand, og hva redderne siger til en, er det et hårdt arbejde, ikke så meget fysisk, men psykisk... man skal kunne holde til noget, ligesom man skal når man er Brandmand...

• #3   9. mar 2011 Ja det er jeg klar over, men tror nu ikk at det vil genere mig så meget.?
    Selvfølgelig vil det da kunne mærkes, det bar svært at vide HVOR meget det vil gå en på.?
    Men ja det er det, tror det er rigtig spændende.!! Men os at man vil få nogle grimme oplevelser.? Men ja, det høre jo med..

• #4   9. mar 2011 tror du skal være heldig for at komme ind. eller så skal du have noget super godt med i bagagen.
    har en kammerat der har søgt ind, og ud af de par tusinde der søgte var der 30 over 25 år som kom ind. så der er vist stor rift om pladserne.

men jo tror oz det er et meget fedt job, hvis man kan klare pressede situationer hvor man selv står med et kæmpe ansvar. og glæden ved at vise man ikk bare tænker på sig selv, tror jeg oz er utrolig bekræftende!

Hvis du vælger at søge ind, så held og lykke herfra, og giv det en KÆMPE skalle, det kan jo være det er min røv du en dag redder smiley

• #5   9. mar 2011 Ja der er ikke en dag der er ens som redder/brandmand, men det er det der er godt ved jobbet.... men man skal kunne tåle noget psykisk, men man har altid nogen at snakke med, om hva der er sket... Efter vi f.eks har været ude til noget rigtig slemt, så snakker vi om det når vi kommer hjem, det er en stor del af jobbet...

• #6   9. mar 2011 Hvis de svar du får herindefra afgør om du vil være redder eller ej, så drop det allerede nu.

Hvis du er seriøs, så skynd dig og få et job, som har noget at gøre med mennesker. Portør eller hjemmeplejen f.eks., det gør chancerne for, at få en elevplads meget større. Du kan så tage grunduddannelsen og bagefter søge en elevplads hos en af udbyderne.

• #7   9. mar 2011 Ja det er blevet et rigtig populært job de seneste år hvilket jeg sagtens kan forstå smiley
    Ved nu ikk om jeg li har noget specielt med, men mener bestemt jeg har en DEL livserfaring allerede på mange måder, og er vant til at stå med stort ansvar og os stå i pressede situationer til hverdag med mit nuværende job. Så det tror jeg skam ik blir det store problem.
    Men jeg prøver, det HEL sikkert og ja, vil sku gøre alt for det.

Haha smiley Ja det skal jeg love dig så smiley
    Men lad os da ikk håbe at det blir nødvendigt hehe smiley

• #8   9. mar 2011 Brian J

Ja det rigtigt, det er vigtigt at få snakket om tingene, så ik man går og brænder inde med det, og hele tiden får de grimme tanker frem igen.
    Så man må hjælpe hinanden der, det er jo os en af de ting de mener med det, at man ska være et godt medmenneske som er en stor del af jobbet.

Siix º
    Jeg overvejer meget kraftigt at starte på redder uddannelsen, så ville sådan set bar høre andres meninger om det, og deres erfaringer med det.? Så det var skam bar for li at blive endnu mere sikker smiley

• #9   9. mar 2011 Hvilket job er det?

• #10   9. mar 2011 Jeg arbejder som ambulance ass.
    Først og fremmest er det et meget specielt job, hvor man ofte er en del af folks erindring fra "den værste dag i deres liv".
    Her mener jeg når folk får hjerte stop, som kan være selvforskyldt eller det modsatte.
    Dog mener folk ikke at vi (redderne) er de værste der findes, tvært imod.

At arbejde i en ambulance kræver at man har en stærk psyke og kan snakke ud om sine tanker og oplevelser med famillie og kollegaer.
    Der er stort set aldrig 2 dage der er ens, og enten elsker man det eller hader man det.
    Jeg har ændret mig radikalt siden jeg startede, fået øjnene op for nye utroligt spændene ting, bl.a min holdning til de store spørgsmål såsom livet og døden har også ændrert sig.

Du finder jo kun ud af om det er dig ved at gå i krig med faget, og føle adrenalinen når der er action!
    Jeg elsker mit job!

• #11   9. mar 2011 Mikael S

Ja det har du ret i, man " ændre " jo os li som på deres liv li i den pågældende situation, så det kan jeg sagtens følge dig i.
    Ja det ku jeg godt forestille mig, at det er vigtigt man er åben om det når man har haft en grim oplevelse, så ikk det brænder indeni en.

Jaa der er skam ikk andet for smiley Jeg må få udfyldt den ansøgning i en Ruff, og så krydse fingre for at jeg kommer ind smiley
    Mange tak for det smiley

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #12   19. apr 2011 Ved der lægges stor vægt på en god forholdkarakter fra Forsvaret, samt arbejde med andre mennesker, som tidligere nævnt, bl.a. som portør. Hvis du evt. har en gymnasiel uddannelse også, samt erhverserfaring hvor du har haft menneskekontakt på anden måde end med syge/svage personer, kendskab til sammensætningen i kongehuset og politik, og verdens gang..... ja, så står du rigtig godt.

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   19. apr 2011 Har lige set datoen for dit indlæg... ups

Har du fået søgt, mener at næste optagelsessamtaler er i efteråret, med start næste år.

Kommentér på:
Falck redder.? Hvad syns du/i om det.?

Annonce