4.412 visninger
|
Oprettet:
Falck redder.? Hvad syns du/i om det.? {{forumTopicSubject}}
Hey Mennesker.
Jeg går meget og tænker på at blive Falck redder.
Det med at gøre en forskel, hjælpe andre i nød og ellers bar være service mindet, det er li mig. Har læst nærmest ALT inde på dere hjemmeside ang krav osv.
Så vil li høre om der er nogle af jer som er Falck redder eller Ambulanceassistent.? Om hva du/i syns om det.?
Både godt og dårligt selvfølgelig.
På forhånd tak
Mvh. Kasper
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 254 Svar: 2.792
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 24 Svar: 250
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 62
Selvfølgelig vil det da kunne mærkes, det bar svært at vide HVOR meget det vil gå en på.?
Men ja det er det, tror det er rigtig spændende.!! Men os at man vil få nogle grimme oplevelser.? Men ja, det høre jo med..
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
har en kammerat der har søgt ind, og ud af de par tusinde der søgte var der 30 over 25 år som kom ind. så der er vist stor rift om pladserne.
men jo tror oz det er et meget fedt job, hvis man kan klare pressede situationer hvor man selv står med et kæmpe ansvar. og glæden ved at vise man ikk bare tænker på sig selv, tror jeg oz er utrolig bekræftende!
Hvis du vælger at søge ind, så held og lykke herfra, og giv det en KÆMPE skalle, det kan jo være det er min røv du en dag redder
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 73 Biler: 7 Emner: 24 Svar: 250
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 19 Emner: 103 Svar: 1.030
Hvis du er seriøs, så skynd dig og få et job, som har noget at gøre med mennesker. Portør eller hjemmeplejen f.eks., det gør chancerne for, at få en elevplads meget større. Du kan så tage grunduddannelsen og bagefter søge en elevplads hos en af udbyderne.
aug 2006
Ved nu ikk om jeg li har noget specielt med, men mener bestemt jeg har en DEL livserfaring allerede på mange måder, og er vant til at stå med stort ansvar og os stå i pressede situationer til hverdag med mit nuværende job. Så det tror jeg skam ik blir det store problem.
Men jeg prøver, det HEL sikkert og ja, vil sku gøre alt for det.
Haha Ja det skal jeg love dig så
Men lad os da ikk håbe at det blir nødvendigt hehe
aug 2006
Ja det rigtigt, det er vigtigt at få snakket om tingene, så ik man går og brænder inde med det, og hele tiden får de grimme tanker frem igen.
Så man må hjælpe hinanden der, det er jo os en af de ting de mener med det, at man ska være et godt medmenneske som er en stor del af jobbet.
Siix º
Jeg overvejer meget kraftigt at starte på redder uddannelsen, så ville sådan set bar høre andres meninger om det, og deres erfaringer med det.? Så det var skam bar for li at blive endnu mere sikker
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 19 Emner: 103 Svar: 1.030
mar 2009
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.014
Først og fremmest er det et meget specielt job, hvor man ofte er en del af folks erindring fra "den værste dag i deres liv".
Her mener jeg når folk får hjerte stop, som kan være selvforskyldt eller det modsatte.
Dog mener folk ikke at vi (redderne) er de værste der findes, tvært imod.
At arbejde i en ambulance kræver at man har en stærk psyke og kan snakke ud om sine tanker og oplevelser med famillie og kollegaer.
Der er stort set aldrig 2 dage der er ens, og enten elsker man det eller hader man det.
Jeg har ændret mig radikalt siden jeg startede, fået øjnene op for nye utroligt spændene ting, bl.a min holdning til de store spørgsmål såsom livet og døden har også ændrert sig.
Du finder jo kun ud af om det er dig ved at gå i krig med faget, og føle adrenalinen når der er action!
Jeg elsker mit job!
aug 2006
Ja det har du ret i, man " ændre " jo os li som på deres liv li i den pågældende situation, så det kan jeg sagtens følge dig i.
Ja det ku jeg godt forestille mig, at det er vigtigt man er åben om det når man har haft en grim oplevelse, så ikk det brænder indeni en.
Jaa der er skam ikk andet for Jeg må få udfyldt den ansøgning i en Ruff, og så krydse fingre for at jeg kommer ind
Mange tak for det
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Har du fået søgt, mener at næste optagelsessamtaler er i efteråret, med start næste år.
Falck redder.? Hvad syns du/i om det.?