{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Har du brug for et lån?
PengePartner.dk er Danmarks nye lånesite. Her kan du sammenligne forskellige faktorer, som har indflydelse på dit lån. For eksempel rente og ÅOP. Find det billigste lån lige her.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elgiganten lån ÅOP 0%!?
  • #1   17. mar 2011 Hvis ÅOP er =%, så er der ingen, medmindre er er stiftelsesomkostninger, men så burde de også være påskrevet ÅOP første år(AOP= Årlige omkostninger i procent)

• #2   17. mar 2011 Der er heller ingen stiftelsesomkostninger smiley

Det er et ganske godt tilbud smiley

• #3   17. mar 2011 Lån f.eks 10.000 kr. over 20 måneder.

- Det samlede kreditbeløb: 10.000 kr.

- Mdl. ydelse: 500 kr

- De samlede omkostninger: 0 kr

- Det samlede beløb, der skal betales tilbage: 10.000 kr.

- Den faste debitorrente: 0,00%

- ÅOP: 0,00%

• #4   17. mar 2011 nu har jeg læst det i urban og har set der er en * ud for det. men der står ingen ting. tænk over det ?????

• #5   17. mar 2011 Rune

Ahh, det er jo forskelligt fra person til person.

Mange har svært ved at spare op smiley

Så til dem der mangler nyt et eller andet så er det da et godt tilbud!

• #6   17. mar 2011 rune nu er det jo ikke alle der har en økonomi, hvor de hurtig kan spare 10000 kr sammen

• #7   17. mar 2011 * betyder bare der blir fortaget en kreditvurdering af dig, så alle folk i rki ikke bare låner videre til tv, ps3, vaskemaskine, tørretumler, iphone osv osv

• #8   17. mar 2011 Prøv lige og melde tilbage om det holder...skal ha nyt tv snart:-)

Og jeg kan heller ikke lige spare 10klik op på 2 måneder...

• #9   17. mar 2011 Rune K
    Nogle folk har nemmere ved at afdrage end at spare op..
    Jeg syntes det er nemmere at få 3000 eller 5000 sat ind på kontoen hver måned også er alt trukket fra.. Istedet for man selv skal ligge 500 kr fra de 3000-5000 kr smiley

• #10   17. mar 2011 det har de haft i lang tid, da jeg købte min fladskærm skulle jeg kun betale 500,- i stiftelses omkostninger og så skulle jeg bare betale det skærmen kostede pr. d.d over x antal måneder smiley

og det var december 2008 smiley

• #11   17. mar 2011 Rune
    Du tænker ikke særlig langt lige nu.

For nogle når du har betalt deres regninger så ser de der står xxxx,- tilbage også tænker de straks at det er til renforbrug.
    Mange tænker ikke over at lave opsparing og hvis de gør kunne de måske være lidt for meget tilbøjelig til at hæve dem sidst på måneden.

Så det du siger hænger ikke sammen i sidste ende smiley

• #12   17. mar 2011 Kasper
    Eneste ændring er jo nok så at du sparer de 500,- nu smiley

• #13   17. mar 2011 Rune K
    Hehe, tror ikke du forstår det smiley
    Om du ligger 1000 fra hver måned i 10 måneder og får tv efter de 10 måneder..
    Eller om du får tv'et først også afdrager 1000 over 10 måneder..
    Det går vel ud på et? smiley
    Og det har da INTET med luksusfælden at gøre.. Tværtimod næsten smiley

• #14   17. mar 2011 Hansen . - Den * betyder på deres hjemmeside at det er et kampagne produkt, så mon ikke den ahr samme betydning i avisen

• #15   17. mar 2011 Rune

Syntes næsten du er latterlig at høre på smiley

• #16   17. mar 2011 Nogen der ved om man, F.eks. hvis man nu ser det tv man gerne vil have, lad os sige til 10.000 og gerne vil betale 1000dkk i måneden, om det kan lade sig gøre? Eller om Elgiganten fastsætter beløbet pr. mdr.

• #17   17. mar 2011 Rune K
    Det er luksus ja, men INGEN fælde da der ingen renter er smiley
    Nogle kan bedre finde ud af at bruge de penge de nu engang har om det så er 3000 eller 5000, så lever folk for det.. Og derfor er nogle folk bedre til at afdrage end at spare op.. Og når der ingen renter er, så går det ud på det samme i sidste ende..

• #18   17. mar 2011 Rune: Come on...om du ligger de 500kr til side hver månede, eller om du afbetaler rentefrit, kommer da ud på det samme.

Kunne forstå det hvis man ikke havde de 500kr, men det er jo ikke det der er tilfældet her...

• #20   17. mar 2011 Rune K
    Det er det vi har A-kasserne til smiley
    Det er luksus ja, men ingen fælde, og det går ud på det samme i sidste ende..

• #21   17. mar 2011 Morten D
    Dobbel moralen længe leve smiley
    Du har købt din bil for lånte penge ikk? smiley
    Med renter vel og mærke...

• #22   17. mar 2011 Det var da en voldsom disskution jeg fik sat igang...

Men jeg har nu forstået at der er ingen skjulte omkosterninger ved deres tilbud smiley

• #23   17. mar 2011 Rune...så kan han bare få det lavet sådan at han betale d. 1 hver månede:-)

Men tror du ikke manden har 500kr til overs...ellers ville det se jævnt skidt ud da:-P

• #24   17. mar 2011 Det er sq ikk fordi jeg mangler penge, jeg undrede mig bare over tilbuddet smiley

• #25   17. mar 2011 Rune K
    Siger det igen.. Hvad har du en A-Kasse til?! smiley
    Og ja der er forskel på en bil og fjernsyn..
    men at sige man ikke vil købe ting for lånte penge, men så alligevel har købt en bil for lånte penge.. Det er sku dobbel moralsk, om man skal bruge den eller ej smiley

• #26   17. mar 2011 Okay...ved jo så ikke om Patrick vil låne 20.000dkk smiley

• #27   17. mar 2011 Rune: Dem kender jeg da også et par stykker af:-)

Vend den om og sig at opsparingen i banken bare hedder Elgiganten...så passer det jo igen:-)

Så kan han ligeså godt betale dem (Elgiganten) istedet for banken

• #28   17. mar 2011 Rune K.
    Nemlig!
    For man kunne jo bare spare pengene op til en bil?
    10000 kr som tv'et. Også køre i den indtil man har sparet 200000 kr op til en ny bil?

IGEN! det er også luksus....

• #29   17. mar 2011 Det er jo egenligt ikke elgiganten der tilbyder det, men det er express bank der tilbyder lånet..

men ja det er sku et godt tilbud må man sige, da der ikke er nogle omkostninger ved det.. ikke engang et oprettelsesgebyr..

• #30   17. mar 2011 Rune K
    En bil til 200000 er heller ikk nødvendig når du kan købe en til 10000 kr? :S
    SAME SHIT smiley

• #31   17. mar 2011 Rune man ka da bare tage bussen/toget? smiley

• #32   17. mar 2011 Rune K: Nu går jeg som sagt ud fra at manden har pengene til afbetalingen, ellers har du ret i det ville være dumt....

Men ville gerne se din konto...der må satme stå mange penge...hehe. Nu når du ikke låner penge;-)

• #33   17. mar 2011 Så findes der en cykel smiley

• #34   17. mar 2011 Patrick R
    Eller scooter, hvis du har så meget LUKSUS i dit liv smiley hehe..

• #35   17. mar 2011 Rune K
    hvorfor? det er jo ikke Patrick R der har natarbejde 170 væk fra hvor han bor.. Som også er fuldstændig hul i hovedet smiley

• #36   17. mar 2011 Så tager det dig 50 år at spare op til et hus til 1.5mil

Hils din mor:-P

• #37   17. mar 2011 Patrick R - Skrevet: 17-03-2011 12:44:38
    Rune man ka da bare tage bussen/toget? smiley

Patrick R - Skrevet: 17-03-2011 12:48:51
    Så findes der en cykel smiley

Man kan godt høre du bor i København, sådan hænger det ikke sammen i Jylland, hvor man kan være nødt til at køre 50 km eller mere for at komme på job. Og hvor offentlig transport på 50 km kan tage 3 timer, og køreturen i bil tager 40 minutter.

Der er meget store forskelle. Jeg vil også sige at for mange er bilen nødvendig. Et tv kan man undvære hvis man ikke har pengene.

Ulempen ved alle disse hurtige lån er at, hvis du ikke evner at betale til tiden, så kommer renten, og den er ofte høj. Og du kan godt låne hvis bare du ikke står i RKI. Hvis du så optager tre af disse lån, forskellige steder, for du skal da også have en ny computer, og en PS3 osv. Så ender det med at du ikke kan betale alligevel. Derfor er det IKKE smart at låne pengene på denne måde. Men ja, det er et billigt tilbud, hvis du alligevel har pengene hver eneste måned, og kender din fremtid 20 måneder frem.

Jeg vil på en måde give Rune K ret, det er disse ting der gør at der er brug for eksperter, som dem vi ser i Luksusfælden på TV3.

Jeg selv har den mening at man kan låne til hus og bil, men ikke til forbrug. Men det er en forudsætning at bilen er nødvendig fx. pga. personens jobsituation. Forbrugslån er en meget dårlig ide, og det er kun for at tjene penge.

Chevrolet (Daewoo), havde også en kampagne, hvor du kunne låne pengene til en bil, under forudsætning af at du købte et forsikringstilbud sammen med bilen. Bilen kostede omkring 119.000 kr, og forsikringen omkring 11.000 kr, det vil sige 130.000 kr + stiftelsesomkostninger, men uden rente, så det løb op i omkring 140.000 kr som skulle afdrages.
    Men hvis man købte bilen kontant, eller med penge lånt i banken, så kunne man på en kampagne få bilen næsten 20.000 kr billigere, og slippe for de høje stiftelsesomkostninger. I dette tilfælde kunne det faktisk ikke betale sig at købe bilen med finansiering igennem Chevrolet, det var meget billigere at låne i banken, selvom der var renter på.

Det samme gælder ved fx. et tv, hvis du køber med finansiering igennem Elgiganten/ExpressBank, så er du tvunget til at købe dit tv hos Elgiganten, til fuld pris. Hvor du med kontanter i hånden kan finde en billigere forhandler, eller måske endda presse Elgiganten i pris (ja, det kan sagtens lade sig gøre at handle om prisen i Elgiganten).

Så det er en forretning for Elgiganten/ExpressBank, som alt andet, og de tjener også penge på det + de får et mersalg, som de muligvis ikke havde fået, hvis de ikke tilbød denne form for finansiering.

• #39   17. mar 2011 Rune: Det er nok fordi min konto ikke indeholder penge...hvert fald ikke med et + foran...haha,

• #40   17. mar 2011 Brian D
    Det med Chevrolet passer OVERHOVEDET ikke smiley
    Få styr på dine ting før du udtaler dig smiley
    Min svoger købe en bil som min på afbetaling med 3 års forsikring..
    ALT i ALT blev det 94,000 kr.. Uden renter
    Men det kunne banken ikke gøre billigere med renter osv..

• #41   17. mar 2011 Rune K
    Den passer og jeg har boet i min egen ejerlighed i 2 år næsten smiley
    Så prøv igen smiley
    Og bilen er også min egen, en spand måske smiley Men det er MIN egen..

• #42   17. mar 2011 Beløbene var et eksempel. Den bank jeg benytter kunne sagtens matche tilbudene, selvom de ville have renter...

Men prøv lige at gå din svoger på klingen igen... jeg tror ikke det passer helt, at han både har fået rabat og rentefrit lån, uden stiftelsesomkostninger.

• #43   17. mar 2011 Jeg gav 110.000 for min med omkostninger og forsikring smiley Købte dem samme sted, så jeg har skam styr på det smiley

• #44   17. mar 2011 Rune K
    Siger jeg heller ikk du har sagt..
    Du sagde bare jeg stadig boede hjemme og fik guld og grønne skove..
    men sådan hænger det ikke sammen smiley

• #45   17. mar 2011 Orker ikke lige at læse alt, men de tjekker bare din indkomst osv og det eneste er at, du skal bruge pengene hos dem.

• #46   17. mar 2011 Så er der lånt 20.000 til et nyt tv...YES!

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #47   17. mar 2011 Fandeme kun på bilgalleri 1 fjer bliver til 10 høns ! Sikke en hønsegård !

• #48   17. mar 2011 selvom du havde penge ville det stadig være en dårlig forretning at købe det kontant, hvis du har 10k på kontoen, og køber tv`et kontant, så står du med 10k mindre at få renter for, i forhold til hvis du valgte at tage det over 10 måneder, så har du 10k -500 pr måned at score lidt xtra renter for, ikke at du blir rig på de få bette basseører men det er en bedere forretning.

• #49   17. mar 2011 /-\ JENSEN /-\ F.C.København . >> Hvor mange renter får du lige af din lønkonto ? Jeg gætter på 0,00% som tiden er i dag.

Det løser dog heller ikke problemet med lånene, som er der for at lokke dem der ikke har pengene i fælden. Du kan også tjene langt mere ved at handle kontant, fordi du så kan få en lavere pris. Et afslag på bare 500 kr, er faktisk ret meget, hvis vi snakker forrentning af 10.000 kr...
    Det er set før med større afslag, også i Elgiganten.

• #50   17. mar 2011 så sætter man jo bare pengene på budget konto eller op sparingen og trækker dem derfra, men jo jeg får nogle % på løn kontoen, mener det kastede 5-7 kr af sidste år.

Beløbsgrænser: Indlånsrente: Effektiv indlånsrente:
    Fra 0,00 kr. til 5.000,00 kr. 0,250% 0,250%
    Fra 5.000,00 kr. og herover. 0,250% 0,250%

men som jeg også skrev du blir ikke rig af det.

• #52   18. mar 2011 5-7 kr for et helt år? mod at spare måske 500-2000 kr på et tv?

Jeg ved godt hvor den største fortjeneste er... og det er ikke ved at lade pengene stå i banken. Du skal faktisk være ret god til aktier før du kan nå at tjene det du har sparet på at købe kontant.

Kommentér på:
Elgiganten lån ÅOP 0%!?

Annonce