{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.984 visninger | Oprettet:

et scooter problem {{forumTopicSubject}}

hejsa er ved og lave damens scooter
men er kørt lidt fast
den vil ikke starte og har fundet ud af så meget at den ikke får noget og leve af

jeg har skiftet benzin slanger karburator og ventil under tank men problem er der stadig

hælder jeg dog benzin direkte i karbu starter den
men dør da det som om den ikke kan "suge" benzinen ned, håber i kan komme med nogle gode svar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  et scooter problem
  • #1   8. apr 2011 det er en cpi oliver by the way

  • #2   8. apr 2011 prøv at kikke på membranen eller stempelringene

  • #3   8. apr 2011 den membran hvor er den
    jeg er kun en bil nørd hehe


  • #4   8. apr 2011 Den skal ikke suge benzin, det løber helt af sig selv og bliver styret af svømmeren. Er det en helt ny karburator du har monteret? Bare fordi den kan starte på "en sjat benzin" betyder ikke at karburatoren ikke virker.

    Gnister den kraftigt?

    Prøv at tørre tændrøret og så lav startforsøg i længere tid bagefter, pil tændrør ud igen og se om det er fugtigt.


  • #5   8. apr 2011 men hvorfor stempel ringe virker ikke som om kompression fejler noget


  • #6   8. apr 2011 svømmeren hvor er den
    og den gnisrter fint
    tændrør samt hætte er også skiftet


  • #7   8. apr 2011 og nej en brugt kaburator men fungerede fint på den scooter jeg tog den fra


  • #8   8. apr 2011 Membranen sidder mellem studs og motorblok, den skal lukke tæt når du suger i den og åbne når du puster i den.

    Stempelringe kan du teste ved at måle kompression, hvis man er lidt øvet kan man fornemme kompressionen ved at trykke på kick'en med hånden. Evt. erstat tændrøret med en finger i hullet og mærk om der er godt med tryk på.


  • #9   8. apr 2011 svømmeren er i bunden af kabu. membranen sidder i toppen af blokken hvor røret fra kabu går ned

  • #10   8. apr 2011 hvordan skal svæmmeren evt opføre sig så jeg ved om den er defekt eller


  • #11   8. apr 2011 Svømmeren sidder i bundkarret af karburatoren. Prøv at afmontere den, fjern bundkar, og pust så i benzin studsen. Hvis du løfter svømmeren op skal den lukke for tilgangen, sænker du den skal den åbne.

    Har du tilsluttet vacuum og benzin slangerne rigtig? Vacuum skal sidde på forsiden af studsen, hvis du suger i den slange skal der løbe benzin ud af den anden, som har forbindelse ned forbi svømmeren i bundkarret.

    Når du nu afmonterer den, burde bundkarret være fuld med benzin. Hvis den er det, så behøves du ikke pille så meget mere ved den. Så kan du nok regne med at den automatiske benzinhane samt svømmer virker som de skal.


  • #12   8. apr 2011 hvordan skal svæmmeren evt opføre sig så jeg ved om den er defekt eller


  • #13   8. apr 2011 sys jeg har haft det bundkar af en gang før og der var ikke noget videre benzin i den

    så er det svømmeren den er gal med
    ?


  • #14   8. apr 2011 rens karburator og se om svømmer kan bevæge sig frit op og ned, det kan også være vacum hanen. Den hane der sidder på slangen fra benzintank til karburator. Hvis du har haft slangerne pillet af den hane, så vær sikker på at de sidder rigtigt igen, ellers kommer der ikke benz igennem..

  • #15   8. apr 2011 tror jeg tjekker menbran svømmer og tændrør samt de vakum slanger senere idag så
    vender jeg lige tilbage


  • #16   8. apr 2011 Der skal være en del i den, især hvis du lige har prøvet at starte den. Ca mængden af et lille snapsglas.

    Det kan være svømmeren er klemt, så den er i top position. Afmonter den og så check de enkelte dele. Svømmeren er en slags flyder der er lufttæt, den skal svømme i benzinen og så løfte en nål. Nålen lukker så op mod benzinslangen. Den er monteret på et lille stykke blik, det kan man bøje lidt på hvis den er justeret for højt oppe. Justeringen kan du lave ved at puste i benzin studsen som nævnt før, så den lukker når svømmeren nærmer sig top position.

    Og ellers er der noget galt med din tilslutning af vaccum. Hiv lige begge slanger af karburatoren. Hvis du suger i én slange og der løber benzin ud af den anden har du fundet ud af hvad der er hvad. Vacuum slangen skal sidde på fronten af karburatoren i retning af studsen. Det er faktisk bare et hul direkte ind i karburatorens boring med en studs på.


  • #17   8. apr 2011 er tank ventilen/benzinhanen koblet rigtigt , den åbner kun for benz når den får vacum

  • #18   8. apr 2011 din vacum virker ikke.......

  • #19   8. apr 2011 Og nu er der ikke lukket for benzinen på benzinhanen vel :oP

  • #20   8. apr 2011 når du har et tørt-rent tændrør så tager du en gl.dags blyant evt. tømreblyant og skraber lidt på tændrøret med spidsen af blyanten det sku modvirke at scooteren drukner lige så hurtigt. det er et gammelt knallerttrick fra da jeg kørte honda dax.mvh.

  • #21   8. apr 2011 Tjek din vacum slange fra tanken til studs

  • Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 12
    #22   20. aug 2018 Aller først der skal være vacuum til brændstofhanen, ellers åbner den ikke. Har et lignede problem med en Gilera Stalker, der har kørt fint ind til for ca. 4 uger, hvor den har stået ubrugt lige siden, og pludselig vil den ikke starte, vi har konstateret at der ikke er vacuum nok til at aktivere brændstofhanen. har indtil videre skiftet membran studs til karburatoren, brændstofhanen, gummislange mellem karburator og luftfilter, stadig ingen vacuum, det næste er så at tjekke kompressionen for at udelukke evt. utætte/slidte stempelringe.

Kommentér på:
et scooter problem

Annonce