{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.157 visninger | Oprettet:

Ejendomsmægler salær, vanvittigt. {{forumTopicSubject}}

Da landet ligger sådan at jeg skal til at sælge min lejlighed da jeg ikke gider fremleje den mere og ikke selv har brug for den.

Så kontaktede jeg min bank som sendte en fra Dan Bolig ud til mig og er du vanvittig en overraskelse jeg fik da jeg så hvad han skulle have for at sælge en lejlighed til små 1,3 mio, det er jo helt vildt.

Prisen lød på 101.000 kr hvilket jeg så ville få for 80.000 kr grundet samarbejde med min bank.

Ville bare lige dele min absurte oplevelse med jer andre, eventuelt nogle af jer der kender alternativer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejendomsmægler salær, vanvittigt.
  • #1   13. apr 2011 der findes nogen internet mægleren som "kun" tager 20 kilo... Men ja det er helt vanvittigt, især fordi de ingen risiko har...

• #2   13. apr 2011 Ejendomsmægler er det bedst betalte job i forhold til længden på uddannelsen.

• #3   13. apr 2011 Der er selvfølgelig noget annoncering og noget arbejdet med materiale osv.

Men nu er det jo ikke selve ejendomsmægleren der får pengene, det er ofte personen der har butikken (kæden).

Men et sted mellem 60-150.000 ,- kr er meget normalt i salær.
    60.000, det ligger en 1 værelses ca på.

Prøv at kontakt lidt mæglere rundt omkring, der kan være forskel.

Ellers robinhus.dk tager vidst 28.000 fast, men det er så hvor du selv skal tage billeder, fremvise osv.

• #4   13. apr 2011 Ja det er for sygt at der skal sidde lavt uddannede skolebørn og tjene så mange penge på næsten intet arbejde bare fordi at folk er villige til at betale.

Det er da helt grotesk.

• #5   13. apr 2011 De har faktisk en del risiko sælger de eksempel et hus der er førstensal på og den aldrig er blevet godkendt skal de betale omkostningerne i forbindelse med godkendelsen hvis huset er solgt med beboelig første sal

• #6   13. apr 2011 Ja Robinhus tager 35.000 kr i salær for et salg og så skal man selv vise frem og tage billeder.

• #7   13. apr 2011 morpheus . >>

Det er jo ikke en risiko, det er et opkald med en varighed på max 5 min. til den pågældende kommune så er det afklaret.

• #8   13. apr 2011 Haha .. lavt uddannede skolebørn - aaaaaaaaaaaaaarh ......

• #10   13. apr 2011 Lasse H >>

Ahhh, måske lige generaliserende nok.

Men nu er den uddannelse jo ikke ligefrem lang og krævende, og forstand var ikke ligefrem noget han brusede af ham jeg havde ude.

• #11   13. apr 2011 Man skal ikke ha lavet tilstandsrepport på en ejerlejlighed.

• #13   13. apr 2011 Jacob E - Hvad mener du med at det er dem der tjener mest i forhold til længden på uddannelsen? Det tager ca 4 år at blive ejendomsmægler og så god er deres løn heller ikke de har som udgangspunkt en lav løn og så kommer provision oveni, og hvis man er en god sælger så, kan man tjene penge ellers ikke. Og som udgangspunkt er det ham der har butikken der score kassen. Men han hæfter så også med alt han ejer i tilfælde af erstatnings krav.

bare lige lidt info smiley

• #15   13. apr 2011 Jeg gav 60.000 kr hos EDC en gang for mange år siden - sidst jeg solgte, kostede det 75.000 hos ThyBolig...

Prøv at se om du kan finde en lille og uafhængig mægler... de er som regel billigere... hvor i DK ligger lejligheden - måske nogen herinde kan anbefale en billig mægler...

Skal dog også lige siges, at mine priser var inkl. tilstandsrapport og ½ ejerskifte.. det slipper du ikke udenom, med mindre du vil løbe en meget stor risiko..

• #16   13. apr 2011 Tilstandsrapport, annonceringer, brændstof bil frem og tilbage, husleje til kæden, omkostninger til website, timeløn osv. Samtidigt er der en million andre ting. Ved egentlig ikke så meget om ejendomsmæglerkæder, men kunne forestille mig det er efter franchiseprincippet, således ejeren af de enkelte afdelinger betaler for at bære navnet " danbolig, home osv " - tror ikke det er lutter lagkage. Vil faktisk gå så vidt og sige de også er hårdt ramt i disse tider.

• #17   13. apr 2011 havde på et tidspunkt en andelsbolig.
    Nybolig kom ud og kiggede på den. og sagde den kan koste 450.000.- og jeg skal have 50.000.- i salær... så er der 400.000.- til dig. okay sagde jeg og skrev under... 2 sek. ringede han til en mand. og solgte den over telefonen. 1 times . arbejde = 50.000.- .......... følte mig pænt røvrendt.

• #18   13. apr 2011 Prisen er enten fast eller også er det en procent sats smiley

Da jeg fik min lejlighed i Aarhus vurderet, lå priserne mellem 30-105.000 kr men det har også meget at sige hvilke ydelser man ønsker at have med i sit salg smiley

• #19   13. apr 2011 Det er i Roskilde.

Lasse H >>

Tilstandsrapport skal der så ikke til og benzin skal der heller ikke rigtig til da mægleren ligger 200 meter fra lejligeden.

• #20   13. apr 2011 Lokal bolig. kender jeg flere der har fået solgt deres huse/lejligheder rigtigt hurtigt og de tager kun 30.000

• #21   13. apr 2011 Mit hus er til salg og min ejendomsmægler får 125.000 hvis han sælger det.

Blev også lidt chokeret.

Men han bruger alligevel nogle penge på annoncer og han holder åbent-hus hver 14 dag.

Kan han ikke sælge, får han ikke en krone.

Dengang vi købte huset kørte han Audi A6, nu kører han Peugeot 307 så det går vist ikke så hurtigt i øjeblikket.

• #22   13. apr 2011 Hvis du syntes det er for dyrt, må du jo enten gøre det selv, eller finde et alternativ.
    Hos os koster det ca. det samme, som du oplyser, afhængigt af størrelse og alder på ejendommen, da det har indflydelse på udgiften til tilstandsrapport, energimærke, ejerskifteforsikring mv.

Ud af de kr. 80.000,- går ca. 43.000,- til selve firmaet, resten går til alt det andet. Afhængigt af hvor langt tid det tager at sælge ejendommen, er det enten godt betalt, eller det omvendte.

Og til dem der tror det er lettjente penge, uden risiko og lavtuddannede skolefolk i forretningerne, så er det sgu da for dumt, at I ikke gør det samme smiley

• #23   13. apr 2011 Og at der ikke skal tilstandsrapport på en lejlighed, er da kun noget du selv bestemmer. Så hæfter du da bare for de evt. fejl og mangler, som der er i lejligheden de næste 10 år.

• #24   13. apr 2011 Energimærke på en lejlighed, se der var noget jeg ikke vidste...haha

Hvorfor skulle man ikke ville hæfte for fejl og mangler i en lejlighed, fortæl mig hvor mange der får lavet en tilstandsrapport på en ejerlejlighed, standen af bygningen er jo ikke noget man som ejer af lejlighederne har noget med at gøre og derfor kan man ikke hænges op på noget.

fortæl mig lige igen hvor arbejdet eller risikoen som skulle være 43.000 kr værd ligger?

• M O X
    M O X Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #25   13. apr 2011 Ved ikke hvorfor folk tror vi tjener så voldsomt meget :S Branchen har ikke været højt lønnet de seneste par år, der er nedgang over alt, også i whiskybæltet ;o)

• #26   13. apr 2011 Nu siger du at "i" ikke tjener meget. Ellers en fin bil du har dig da smiley

• #27   13. apr 2011 - Energimærket er lovpligtigt.

- Du hæfter fortsat for evt fejl og mangler indenfor lejlighedens 4 vægge.

- Du har ret i at kr. 43.000,- kan vikre dyrt hvis det kun tager 1 uge at sælge ejendommen. Tager det derimod 6 måneder, ville du få svært ved at finde noget som helst andet fag, som ville arbejde for dig. Hvis du føler dig sikker på at din ejendom kan sælges hurtigt, kunne du jo foreslå din mægler, at I kunne benytte jer af en "efter regning" aftale. Så kan du være heldig at spare lidt penge. Du kan dog også være uheldig at bruge en masse ekstra.

- Mægleren hæfter praktisk talt for alt vedr. en hushandel. Det kan være svært for den "almene" hushandler at forstå præcist hvor meget det drejer sig om, men der er, ikke desto mindre, flere hundrede klagesager hvert eneste år, hvor mægleren bliver gjort ansvarlig på områder, som sælger ellers ville skulle erstatte.

• #28   13. apr 2011 Mads G - Langt de fleste mennesker kan købe en dyr, fin og lækker vogn. Det er dog langt fra de fleste der kan ligge pengene kontant.

Dyr bil er ikke nødvendigtvis = Høj løn.

Jeg havde fx. en 300.000 kroners Audi A3 da jeg gik på SU smiley

• #29   14. apr 2011 Godt der kom så ingen forklaring på prisen.

Med hensyn til risiko så er der ingen hvis man gar styr på sin jura, men det er der så tydeligvis mange mæglere der ikke har siden de taber så mange sager som du siger.

• #30   14. apr 2011 Martin hvis han sælger din lejlighed og oplyser der er 70 kvm og der så kun er 62 så skal mægler betale hva differencen er eller finde en lejlighed på den størrelse han har solgt.

• #31   14. apr 2011 Og hvorfor i alverden skulle han dog gøre det?

• #32   14. apr 2011 Hvorfor finder du ikke bare en billigere løsning hvis du er utilfreds? Det koster nu engang blot det, som det koster...

Smid lejligheden på den blå avis og fremvis den selv. Det er jo åbenbart ikke så svært.

Kommentér på:
Ejendomsmægler salær, vanvittigt.

Annonce