{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Hjælp til PC: Diskkonsistens {{forumTopicSubject}}

Hej
Håber i kan hjælpe mig med et lille PC-problem.

Jeg har i den senere tid to gange (med et vist mellemrum) - under opstart af min PC fået en besked frem i DOS om at min Disk skal kontrolleres for konsistens.

Systemet kører en række tests, det tager et par minutter og - så vidt jeg kan se - findes der ingen fejl. Det skal siges, at jeg kører Windows 7 Pro.

Man bliver selvfølgelig lidt betænkelig ved, om ens Harddisk evt. er ved at stå af. Jeg har kørt et "tool" fra Western Digital som kan checke, om der er problemer med disken - men programmet siger alt er OK.

Jeg har læst mig frem til på nettet, at problemet kan opstå med visse HP-drivere, som kan udløse ovenstående. Imidlertid har jeg slet ingen HP-enheder installeret på min PC. Jeg synes heller ikke umiddelbart, at jeg har installeret ny software eller lignende i den senere tid, som evt. kan have udløst problemet.

Som nævnt er konsistens-kontrollen kun kommet op 2 gange. Er det noget man skal være betænkelig ved?
Lige pt. er jeg ved at scanne mine harddisks for virus etc. med Microsoft Essentials - for det kan vel også være en virus eller lignende der udløser det?

Tak for jeres svar.



Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hjælp til PC: Diskkonsistens

Annonce