{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Trådløs internet problem {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har været ved at sætte en trådløs router til,så jeg slipper for alle ledningerne.
Det er gået fint med at få den koblet til routeren, men problemet er at den ikke kan gå på internettet?
Inde i indstillinger bliver det vist som om at det er mellem routeren og internettet der er problemet.

Nogen som kan hjælpe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trådløs internet problem
  • #2   23. apr 2011 Nej har ikke ændret i dens indstillinger. Hvordan gør jeg det med tilgå dens indstillinger?

• #3   23. apr 2011 og du har vel husket at tilslutte strøm på trådløs og på routeren?? og det rigtige kabel imellem de 2? og kablet fra tlf stik til router?

• #4   23. apr 2011 har du kigget i brugsanvisningen til din trådløse router? der findes de fleste svar oftest..

• #5   23. apr 2011 kan også være din firewall på computeren..

• #6   23. apr 2011 Har trykket på reset på routeren, og det hjalp ikke.

Har ikke brugsanvisningen til den.
    Hvordan finder jeg om firewallen spærrer for forbindelsen?

• #8   23. apr 2011 Den hedder netgear.. men troede at det var noget med opstillingen/instalationen... For det er samme pc som jeg bruger pt, der har jeg bare et kabet i fra et modem..

• #9   23. apr 2011 Så er ip adressen 192.168.1.1 du tager et almindeligt kabel fra din computer over i routeren. Så åbner du internet explorer. Går op i menubælken og skiver adressen. Så kommer den op med en adgangskode. Den står under bunden på din router. Normalt når det er en netgear så er navn admin og password er admin. Derefter kommer du ind i opsætningen på routeren Der indstiller du så med dhcp og netværksnøgle. Så trykker du save adjustemts og lukker internettet ned igen.

Så skulle det virke igen. Men husk at reste din router på den lille knap inden

• #10   23. apr 2011 Jens

Det lyder som en god idé og virker til jeg kan finde ud af det. Altså sætter et kabel mellem pc'en og den trådløse router, ikk?

ip adressen skal jeg skrive i adressefeltet ikk? Er ikke så skarp til det computer smiley

• #11   23. apr 2011 Hvordan indstiller jeg på dhcp? Jeg er kommet ind i indstillingerne, men ved ikke helt hvordan det skal gøres?

• #12   23. apr 2011 hvad er det for et modem du sætter den til. hvilket type forbindelse har du. og er du helt sikker på at det er et modem du sætter den til og ikke en anden router.

• #13   23. apr 2011 Det er en netgear trådløs router jeg sætter den til. Det er skyline internet. Skal jeg koble det oprindelige modem til routeren? Det er det modem/router der fulgte med fra skyline som jeg bruge lige nu... Det ligner meget en router..

• #14   23. apr 2011 hvis det er en router du har fra skyline . skal du evt. ændre den ip adresse der er på den nye router. Da de som regel alle har 192.168.1.1 eller også er det 192.168.0.1 og hvis de begge har den samme er der en konflikt Du skal også deaktiver dhcp serveren på en af dem
    Den bedste tror jeg er at gør det på den nye router, så den bare kommer til at virke som en switch

• #15   23. apr 2011 Den ip der er på den fra netgear hedder 10.0.0.1

Hvordan deaktivere jeg dhcp serveren inde i indstillingerne?
    Skal de være koblet sammen, altså de to routere?

• #16   24. apr 2011 du skal bare tage stikket ud af wan porten i din netgear router og sætte stikket over i en af lan portene, så er der ikke konflikter mellem de 2 mere, wupti så virker det..

Kommentér på:
Trådløs internet problem

Annonce