{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Scirocco 2.0 TSI-Intercooler & blowoff {{forumTopicSubject}}

Skal lige forstå det helt 100%...

Hvis en Scirocco 2.0 TSI har turbo er det så lovligt at monter Intercooler og blow off ventil?

Hvis man bliver nuppet af politiet er det så bare en syn indkaldelse eller vil de konfiskere den, som man så med den Ford Fiesta ST ? smiley

Mvh. Kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scirocco 2.0 TSI-Intercooler & blowoff
  • #1   18. maj 2011 Da bilen har monteret intercooler i forvejen, så mener jeg ikke det er ulovligt, at montere en større intercooler. Bare effekten ikke overstiger 20%.. Men blow off ventil kan politiet godt brokke sig over, da det er unødig støj..

• #2   18. maj 2011 Det er ikke lovligt at montere større intercooler uden en godkendelse på intercooleren. Da det er en konstruktiv ændring.

• #3   18. maj 2011 claus-m: Så blev man da lidt klogere på det punkt;)

• #4   18. maj 2011 men ingen vil brokke sig over det

• #5   18. maj 2011 præcis som claus siger front mont ic er en konstruktiv ændring.. og blow off giver unødig støj så ingen af delene er lovlige.. Det er dog sjændent de gør noget ved det.. har kørt med ic og bov i næsten 3 år nu og er aldrig blevet stoppet... dog har jeg hørt om folk der er blevet kaldt til syn pga ic

• #6   18. maj 2011 Okay, men det med at politiet konfiskere ens bil, hvornår sker det så ?

• #7   19. maj 2011 Ja selvfølgelig gør jeg det..

• #8   19. maj 2011

Den skal forbi synshallen og godkendes(hvis den kan godkendes) og derefter skal det skrives på reg attesten som konstruktiv ændring.

• #9   19. maj 2011 Du kan max blive indkaldt til syn pga. de ændringer, men nægter at tro det, så skal du virkelig pisse ham betjenten af.

Vedr. fiestaen, så blev den kaldt til syn, fordi den lignede en der var voldtunet ( hvilket den jo også var ). Havde han blot haft større IC på, ville de ikke kunne gøre andet end at påtale det, og kræve det fjernet før et omsyn.

Men igen, det er småting. Det er værre hvis de napper bilen og den ryger på felt og bliver testet over 20% effektforøget, så kan man begynde at snakke om ekstra afgift samt bøde, + at kører du galt med en tunet bil og det opdages, så dækker forsikringen ikke medmindre de er oplyst om det i forvejen, og stortset ingen forsikringsselskaber vil røre en tunet bil.

langt bedre at nappe en som min der er godt pumpet std smiley

• #10   19. maj 2011 Altså jeg kørte da til syn med min gamle seat 2 forskellige steder og begge steder godkendte de den med blow off og ic. da begge er standart på bilen skulle de bare være e-godkendt så var det fint.

• #11   19. maj 2011 Nickolai K: Nu er der jo kæmpe forskel på at bilen er synet og den er godkendt med det. Jeg har også fået synet min bil med tonede ruder og 100%spær. det gør det jo ikke godkendt men det er synet ja.

• #12   19. maj 2011 Mikkel P
    det er ligemeget om der frontmonteret, en anden intercooler end den originale skal altid godkendes, Da det er en konstruktiv ændring.

• #13   19. maj 2011 der =den er

• #14   19. maj 2011 Hvis du monterer en anden intercooler, skal du på ny dokumentere at bilen opfylder kravene til luftforurening. Dvs. bilen skal igennem en test som viser, at den opfylder den gældende Euro norm for den pågældende bil.
    Det eneste man kan montere på en motor, uden at skulle dokumentere luftforurening på ny, er et lutfilter. Alt andet bliver anset for at være en konstruktiv ændring.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig igen.

Mvh.
    Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
    Færdselsstyrelsen, Center for Grøn Transport
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K
    Tlf.: +45 33928740
    Fax: +45 33932292
    e-mail: pjl@fstyr.dk www.fstyr.dk

• #15   19. maj 2011 jamen ikke engang synsmanden gider brokke sig over det ... det er sådan en lille ting man bare holder kæft med

Kommentér på:
Scirocco 2.0 TSI-Intercooler & blowoff

Annonce